/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PDF til oversættelse
Fra : yearhouse
Vist : 4827 gange
100 point
Dato : 06-10-09 11:01

Go´ tirsdag til alle.

Inden jeg selv begynder at fedte rundt:
Hvordan oversætter jeg et PDF dokument i Google-Translate?
Kan det overhovedet lade sig gøre?...eller er der en venlig/dygtig sjæl, der vil hjælpe mig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 11:08

Citat
Hvordan oversætter jeg et PDF dokument i Google-Translate?
Kan det overhovedet lade sig gøre?

NEJ

Kommentar
Fra : Bowie520

Dato : 06-10-09 11:18

Hej du....
Prøv at se her engang,måske du bliver klogere...

http://rasmusbroennum.wordpress.com/2009/07/23/googletranslate-nye-funktioner/

Hilsen Anders...

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-10-09 11:32

Tak Anders....(Og Refi)

Jef får desværre ikke nogle resultater frem.
Det drejer sig om en instruktionsbog på 96 sider, men måske skal den deles op?

I mine forsøg står der blot "Page 1" og "page 96" i højre side af vinduet.

Hilsen Tom

Kommentar
Fra : Bowie520

Dato : 06-10-09 11:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 12:08

Citat
Det drejer sig om en instruktionsbog på 96 sider

Det der sker i de link du har fået er en kopiering af teksten og derefter en oversættelse med Google...

Så det er IKKE et PDF du oversætter - og oversættelsen af dit forehavende vil under alle omstændigheder være så fejlbehæftet at det IKKE kan bruges som instruktion....

Metoden kan bruges til "kortere" tekster men vil ikke give nogen mening i en bog på 96 sider....

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 06-10-09 15:11

Hej anders
her er et lille tip til hvordan det kan gøres
udskriv dokumentet til den PDF printer du normalt har under printer
der efter åbner du dokumentet i Open Office. 3.0 derefter kopier du teksten over til Google
så har du em dansk udgave men den skal så rediger for fejl

hilsen ammatøren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-09 17:38

Jamen pas på ikke oversætterel får for meget.
Jeg har en PDF file på ca 120 sider, som jeg kopierede over i en TXT fil. Det gik også fint, men da jeg så lagde hele denne TXT fil ind i google translator, så oversatte den kun de 16 A4 sider, resten fik jeg retur i originalsproget.
Så den har altså åbenbart npgle begrænsninger på det område. (OGSÅ)
Men man kan da godt sige, at den gør da et stort stykke arbejde, som så lige skal korrigeres for diverse "hovsa'er" i oversættelsen.
Men hvis man ved en del om det der står i teksten, og alligevel skal sætte det op i dansk format, så retter man da bare lige fejlen, medens man alligevel har fat i filen.

Google oversætteren har da også sine gode sider. Jeg skriver lidt samme med en kineser, som bor nede på lolland. Her er dansk kun på begynderstadiet, så når jeg så skal forklare noget om computertekniske problemer, så oversætter jeg det til disse små tegninger, og det bliver forstået. Så noget kan den da!

??,
????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-09 17:39

Disse skrifttegn kunne KANDU ikke gengive!

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-10-09 19:44

Severino:

Hvordan kopierer du pdf til txt-fil?

Syntes jeg har prøvet alt muligt....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-10-09 21:22

f.eks med pdf xchange viewer: maker tekst --> hklik --> kopier som ren tekst

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-09 22:22

Det gør du ved at markere hele teksten i PDF filen og kopiere den i udklipsholderen, hvorefter du kan indsætte den der hvor du vil have den, f.eks. word eller noteblok, eller andet sted hvor du ønsker.

Du kan også i ADOPE READER markere teksten og gemme den som TXT fil. Så bestemmer du selv hvor meget der skal med.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-09 08:22

Uha, hvor jeg fumler...

Men når jeg markere i min PDF´er og højreklikker får jeg KUN valget: "Kopier billede" og det kan jeg squtte sætte ind i et tekstdokument. Kun i billedbehandlingsprogram, og der kan jeg heller ikke gemme som tekst.

Er jeg håbløs????Å

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-10-09 08:30

Nej, du er ikke håbløs!!!!!!

Hvilket program åbner du din pdf med?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-09 08:45

Den åbner med Adobe Reader 9,1.
Hvis jeg prøver med Notesblok, kommer et timelangt timeglas *G* og ved klik meddeles der "svarer ikke".

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-10-09 08:58

ok, jeg kan ikke guide dig i adobe reader, har skiftet det skrammel ud med pdf-xchange, det er meget hurtigere og har mange flere muligheder.

du kommer nok lige til at vente på severino, det ser ud til at han muligvis stadig benytter adobe reader

(du kan selvfølgelig også udskifte AR med pdf-xchange, link her: http://www.docu-track.com/ download øverst)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 09:00

Hvis billedet er "låst" kan du IKKE blot markere teksten....

Så noget tyder på det er kopibeskyttet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 09:01

Men kom med et link til den "bog" du taler om - så er det meget nemmere at guide dig....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-09 09:31

Ahhh....Du siger noget.

Det drejer sig om: Brugermanual E-600 Roland.

Jeg skal hurtigt ud af døren lige nu....håber det kan findes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 10:09

Jeg kan sagtens convertere den til et .doc dokument..... (jeg har nu kun 92 sider )

men men men...

resultatet er STADIG billeder - så den er låst i "hoved og r.."

Tror desværre ikke dit problem er løseligt - og slet ikke da du bagefter vil have resultatet oversat....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-09 17:27

Der er åbent bart flere versioner af dette program.
Min Adobe Reader 9 gør det uden vrøvl. Jeg klikker på FILER i menubaren for oven, og kan vælge mellem Gem et kopi og Gem som txt

Men OK hvis du vil, så send mig filen, og jag skal lægge den ud i txt format til dig!

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 12-10-09 12:21

Tak for svaret severino.

Jeg fik en kollega til det, og han anvendte noget lignende, siger han