/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån penge??
Fra : jannickd
Vist : 813 gange
50 point
Dato : 05-10-09 15:37

Hvis jeg nu skal låne eks. 50.000 kr i en online låneansøgning, ved jeg at de tjekker om man er i RKI og debitorregistret.

Mit spørgsmål er så:
Tjekker de andre steder end disse, hvis ja, er der så nogen der ved hvor de evt. ville tjekke det henne?

Jeg er ikke interesseret i fordomme og folks meninger om online lån. kun et svar på ovenstående spørgsmål.

MVH Jannick

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-09 15:52

Fordomme ?
Næh, blot Du har valgt et sted med lav ÅOP.

Jeg tror de tjekker bopælsadressen, har nemlig været ude for at et selskab kontaktede mig om en tidligere logerende, men han havde sgu også haft mange adresser.
Fast arbejde kan de jo se på de kopier af lønsedler og opgørelser som de evt. forlanger.
Vær ærlig når der skal afkrydses andre lån og kreditkort, beløbet skal ikke fremgå.

Ved et beløb af den størrelse kan Du komme ud for at den tilsendte lånekontrakt har en ekstra rubrik til underskrift hvor en bekendt til vitterlighed erklærer at Du er den person der skriver under.

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 05-10-09 15:56

tak for svaret luffe a. men er der andre skyldnerregistre udover RKI og Debitorregistret som lånevirksomhederne har adgang til og kan kontrollere?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-09 16:11

De har adgang til kandu.dk og kan se du annullerer de fleste af dine spørgsmål!
Spørgsmål
- Ubesvarede    2
- Besvarede    8
- Annullerede    22
- Slettede    0
Ialt    32

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-09 16:17

Citat
er der andre skyldnerregistre udover RKI og Debitorregistret

Der må jeg være Dig svar skyldig.
Jeg er ikke klar over om de kan få oplysninger fra bankernes registre, et register f.eks fratager folk deres Dankort hvis de har for mange overtræk, uden nødvendigvis at de har stor gæld der kan tælle med i afgørelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 17:14

Nu står der jo som regel banker bag ethvert udlånsforetagene.....

Så vær sikker på de tjekker ALLE stder de har mulighed for at tjekke

Citat
er der andre skyldnerregistre udover RKI og Debitorregistret

Hvad skulle det være for nogle udover bankerne selv

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 05-10-09 17:25

jeg annullerer ikke nogen spørgsmål. kun hvis jeg ik får det svar som jeg søger.

Jeg tænker ikke på banker.. Jeg tænker skyldnerregistre som ikke laver andet end at gøre folks liv surt. fordi man i følge nogle små lortefirmaer skylder x antal kr, og den eneste måde man kan slippe billigt ud af det er ved at samle det hele et sted.

så kan man snakke nok så meget om at afdrage hist og her, men så kommer man bare ingen vejne pga. renter og udgifter.

Er der evt nogle steder hvor man kan låne selvom man står i RKI og man kun er 20 år?

ingen fordomme tak(undskyld, men jeg er så træt af folk der ikke bare svarer på spørgsmålet, men lige skal komme med en bemærkning for at føle sig lidt bedre end alle andre) :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 17:37

Citat
Jeg tænker skyldnerregistre som ikke laver andet end at gøre folks liv surt.

Jamen der findes ikke andre udover firmaer selv

Citat
Er der evt nogle steder hvor man kan låne selvom man står i RKI og man kun er 20 år?

Citat
ingen fordomme tak

Den får du nu alligevel...

Hvis du allerede som 20 årig er i RKI - ja så er kasserne lukket.....

Men betal gælden færdig - så bliver du slettet - og kan starte forfra....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 17:38

Din bank er et udmærket sted at "samle" sin gæld

Accepteret svar
Fra : malleman

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-09 17:52

Jeg arbejder med det til daglig og de tjekker kun de 2 steder ..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-09 19:02

....og dumsmarte skiderrikker plejer man ret hurtigt at scanne og så bliver kassen lukket. Du annullerer ikke, skriver, NEJ men så undlader du at acceptere (hvilket normalt kan sidestilles med almindelig høflighed). Du forsøger så at annoncere GRATIS på kandu (har du sendt dem en check????).

Var du et almindeligt godt menneske (jeg kendte), så jeg intet problem i at udlåne dig 50 000,-, selvfølgelig mod underskrift af lidt dokumenter. Men typer der har gæld i by og på land - og så samtidig en opførsel der stinker lidt, så lukkes kassen. Ligeledes lysten til at hjælpe. Det overlader jeg trygt til andre.

Godkendelse af svar
Fra : jannickd

Dato : 05-10-09 21:22

Tak for svaret malleman. Det var det eneste jeg kunne bruge til noget..

Til 3773: Hop i havet og bliv ædt af en haj.

Med venlig hilsen Jannick

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-09 21:28

Du er et latterligt fæ, bette Jannick

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-09 21:31

....og sandheden er dæleme ikke rar, hva'???