/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tremmeseng el. vugge?
Fra : LarsLøkken
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 05-10-09 07:37

Skal en nyfødt sove i en vugge, en alm. babyseng eller en tremmeseng? Jeg mener selv det skal være en vugge ved siden af vores seng, og først senere, efter ammeperioden, sove i tremmeseng på eget værelse.. Er det helt forkert?? Hvordan har I andre forældre gjort det??

Mvh. LarsLøkken

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 07:48

I gør det i har mest lyst til

Jeg har haft vugge, men det var en der gik i arv i familien, ellers havde jeg nok "nøjes" med en tremmeseng.

De vokser så hurtigt, at de ikke kan ligge i vuggen i mere end et par måneder, og har i ikke plads til at opbevarer vuggen, ville jeg springe den over

Tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-09 08:24

Mine lå i tremmeseng fra begyndelsen, bunden var stillet i midten så det ikke var så svært at løfte barnet op. Og det er som Norsted siger, de er yndige når de ligger i vugge, men de vokser lyn hurtigt ud af den og hvor skal den opbevares.
Brug en tremmeseng og lav en himmel over den, det ligner lidt en vugge.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 05-10-09 11:38

fordelen ved vuggen er: at en nyfødt, der har brug for noget tæt om sig(det har jo lige ligget trangt og blødt i mors mave) kan få holdt dynen tæt om sig.
Da jeg havde babyer, havde jeg ikke råd til både vugge og seng, derfor brugte jeg barnevognsindsatsen i tremmesengen de første måneder.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-09 12:36

Citat
Skal en nyfødt sove i en vugge, en alm. babyseng eller en tremmeseng?

Mine og min søsters børn sov i den vugge, som vi selv havde ligget i da vi havde alderen. Der er flere der har ligget i den familievugge.

Den har fra den ene gang til den anden været monteret efter "moderens" ønske.

Børnene kunne ligge i den til de var ca. 5 mdr. Så blev det til en tremmeseng.

En vugge er lettere at flytte rundt med i boligen end en tremmeseng. Jeg tror, at de små sover ligeså godt i en vugge, som i en tremmeseng, hvis det er helbredet, du tænker på. Det kommer an på madras og underlag.

Hvis i ikke har en familievugge, så ville jeg nok vælge en tremmeseng, jeg tænker på økonomien.

Der er også en seng som denne http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62372924

jeg ved, det er en gammel annonce, men prøver at finde et "købssted"

Det er her http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=2267 ... det er så et møbel, der kan bruges, når barnet bliver ældre.

Så er der også denne mulighed "seng i seng"

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61351524

Held og lykke med den lille nye

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-09 12:55

Jeg ville gøre ligesom Skytten49.
Det praktiske ved at stille liften fra barnevognen i en tremmeseng, som bruges når de bliver større er, at du kan løfte barnet ind i liften og sætte i tremmesengen - efter en god gåtur, uden at de vågner så nemt. Desuden vænner de sig til omgivelserne fra tremmesengen, så tilvænningen fra lift til tremmeseng er ikke så stor. Dvs.hvis man hænger noget op der er godt at kigge på ovenover sengen, vil det stadig være der - også når man går fra lift til at bruge sengen.

Under alle omstændigheder, tremmesengen bør have et indtræk, forneden- kan købes eller selv produceres- eks. med flotte dyr eller andet på. Dem man køber har skumgummi inden i.
Det skal forhindre at ben kommer i klemme- så det er vigtigt at vælge noget der sidder godt fast.

Godkendelse af svar
Fra : LarsLøkken

Dato : 05-10-09 13:06

Tak for svaret ans.