/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skade i albuen?Kommende?
Fra : HomoSapien
Vist : 636 gange
240 point
Dato : 04-10-09 23:56

Hej Kandusensere.

Jeg er lige begyndt at klatre for en uge siden. Selvfølgelig fik jeg ikke lige startet stille og roligt, så nu får jeg smerter i albuerne når jeg klatrer. (Første gang det kom gik der ca 8 timer før det gik væk igen. I dag kom det i ca. 2 timer fordi jeg skulle kravle op ad et reb for sjov).

Hvad gør jeg så? Er det starten på en skade? Hvordan løser jeg problemet?

Skal jeg prøve mig frem med 2 dages pause og så klatre igen. Hvis det ikke virker, så kunne jeg prøve med 4 dages pause og se hvordan det går osv osv.

Eller nogen der har en bedre løsning der måske selv har erfaring med det?

Tak på forhånd.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 240 point
Dato : 05-10-09 07:20

Når det er noget der kan forsvinde ind i mellem, lyder det som en overanstrengelse og ikke en skade som sådan

Jeg ville stoppe klatreriet indtil albuen var helt i orden og så starte langsomt op igen.

Albuen er et ømfindig led, og hvis du ikke holder pause nu, kan du risikerer at det udvikler sig til en betændelsestilstand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-09 08:21

Jeg synes du skal gå ned til din læge og forklare problemet. Lægen kan helt nøjagtigt give dig råd og vejledning om hvordan du skal starte op, hvad du skal gøre ved smerter, om du skal bruge støttebind, hvor du kan købe det. Behandling hvis det går galt og du får en skade i albuen.
Alt det kan en lægmand ikke vide helt sikkert. Vi er ikke læger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-09 11:35

Citat
Hvad gør jeg så? Er det starten på en skade? Hvordan løser jeg problemet?

Du tager lige en slapper. Så arbejder du dig stille og roligt mod toppen. Det kan tage lang tid, så tålmodighed kræves

Så kan det også være, at du kan huske, hvor langt du er/var nået

[/citat]
Jeg er mand og bor i København. Har tidligere været her på kandu, men kan ikke huske hvilket navn osv.
[/citat]

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 14:58

Så længe du ikke har permanent ondt, så syntes jeg ikke der er nogen grund til at konsulterer lægen, du ved jo også årsagen er

Tag en pause til du ikke har ondt længere, og så nok lige et par dage ekstra, og gå så langsomt til værks

Godkendelse af svar
Fra : HomoSapien

Dato : 05-10-09 19:19

Mange tak for hjælpen allesammen