/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
browserne fungerer ikke
Fra : denevigeuheldige
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 04-10-09 22:03

Jeg kan pludselig ikke gå på nettet med hverken firefox eller explorer. Der er forbindelse og jeg henter f.eks emails uden problemer. Jeg får fejlmeldingen: serveren blev ikke fundet. Der er ingen firewall som forhindre pc`en at gå på nettet. Har fungeret uden problemer men problemet opstår fra det ene øjeblik til det næste.
Åbner jeg mine browsere kan dise ikke finde favoritsiderne osv. Ej heller hvis jeg taster en manuel adresse ind i adresselinien, f.eks www.tv2.dk
Har prøvet at køre en diagnose af forbindelsen og får at vide at windows ikke registrerede nogen fejl med internetforbindelsen.
Der er ikke længere lys i LAN-kablet når jeg kobler denne på ethernetkortet.
Mystisk......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 22:24

Citat
Der er ikke længere lys i LAN-kablet når jeg kobler denne på ethernetkortet
og du påstår at du kan hente mail der er noget som ikke hænger sammen

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 04-10-09 22:25

Ja det har du helt ret i. Jeg fatter INTET - hvor er logikken?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-09 04:00

Citat
Har prøvet at køre en diagnose af forbindelsen og får at vide at windows ikke registrerede nogen fejl med internetforbindelsen.

Windows kan sgu ikke registrere fejl eller reparerere forbindelsen, men man kan se efter i enhedhåndteringen om der er et gult spørgsmålstegn ud for enheden.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-10-09 06:14

Luffe: Jeg referer blot hvad jeg ser:

1) http://peecee.dk/upload/view/195185
2) http://peecee.dk/upload/view/195186
3) http://peecee.dk/upload/view/195187

Pkt 1: Jeg åbner explorer og får dette billede.
Jeg følger vejledningen og ender uden resultat ved pkt. 3. Der er ingen gule trekanter i enhåndshåndteringen. Har prøvet at fjerne netværkskortet og geninstallere det uden resultat. Men som sagt jeg kan hente mails.
Kontrolpanel - netværksforbindelser - lanforbindelse - viser nu her til morgen under aktivitet (modsat i går aftes) at der sendes/modtages 1057 og 881 "pakker" og skærmsymbolerne er nu grå så jeg ved s.. ikke hvad der lige sker.
Jeg vender tilbage i aften når jeg har set på det hele igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-09 11:04

Hvordan ser netværks forbindelserne ud når du ikke kan komme på internettet? Kontrolpanel - Netværksforbindelser der skal du højre klikke på din forbindelse og klikke på Status og klikke på fanen Understøttelse, hvad står der ud for Adressetype ? (Tildelt af DHCP) Er der en IP adresse ? (for eksempel min viser 192.168.0.1xx) Er der noget ud for Undernetmaske ? (255.255.255.0) Er der noget ud Standardgateway ? (192.168.0.1) Du behøver ikke komme med detaljerne her men skrive om der står noget lignende ud for de fire linjer.
Gør der det, så gå ind Funktioner i Internet Explorer og klik på Egenskaber og se om forbindelsen sat til direkte forbindelse.
Hvis alt er i orden, så er der kun firewallen tilbage som kan spærre

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-10-09 14:35

o.v.n. Der er helt normal IP adresse (automatisk opsætning) og undermaske samt standardgateway er også ok.
Du skriver: Gør der det, så gå ind Funktioner i Internet Explorer og klik på Egenskaber og se om forbindelsen sat til direkte forbindelse. Der findes ingen egenskaber under denne menu.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 06-10-09 11:17

Jeg tvivler på at du finder noget unormal, men vejen til at se efter er: Funktioner - Internetindstillinger fanebladet Forbindelser, for Internet Explorer og for Firefox: Funktioner - Indstillinger fanebladet Avanceret og igen fanebladet Netværk.
Jeg tror det er din firewall som spærrer for browserne, alt andet er ulogisk, men prøv eventuelt Dial-A-Fix nemt lille gratis program som kan reparere mange ting på computeren, også problemer med netværket, udpak filen og dobbeltklik på det blå tandhjul, på forsiden er der nogle generelle værktøjet og hvis du klikker på ikonen med en hammer, så kommer der en side med værktøjet du kan køre en ad gangen hver gang du har markeret en linje, så klik på Go, hent programmet her, download er i bunden men rul langsom ned og læs undervejs: http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix
læg mærke til at den ikke er til Vista.
Måske du skulle oprette dig som bruger her: http://www.malwarecheck.dk/forum/
det er et sikkerhedsforum og de kan se meget om hvad der rører sig på computeren, programmer som du skal bruge undervejs kan du hente med en anden computer og så installere på problem computeren, de logs som programmer opretter kan du så overføre tilbage til computeren som kan komme på nettet med browseren og lægge i dit spørgsmål, der er en kategori som hedder Andre computer problemer, måske der du skal oprette spørgsmålet, det er gratis at få hjælp der og de er virkelig eksperter derinde

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-10-09 12:55

Hej o.v.n. Tak for dine gode tips som jeg naturligvis gemmer. Jeg kan nævne at tingene har normaliseret sig igen - uden at jeg mener jeg har gjort noget som kunne være med til det. Det eneste jeg har gjort er at afinstallere explorer 8.0 samt kørt en virus- og rootkidscanning med Kaspersky 11.0 internet security og den fandt absolut INTET. Om scanningen så også "reparerer" på nogle området ved jeg ikke (tror jeg ikke på) - men som nævnt alting fungerer altså igen. Jeg er virkelig et stort ?.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-09 14:14

Godt problemet blev løst men underligt at du kunne hente og sende mails, når du ikke kunne bruge browserne, det er sandsynligvis de samme indstillinger programmerne benytter, direkte forbindelse

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-10-09 17:02

Ja det er jo lige præcis det som gør det hele mere end mystisk.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-12-09 22:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-09 22:58

Selv tak