/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
tilgang/afløb blinker miele op
Fra : tykkemand
Vist : 10827 gange
200 point
Dato : 04-10-09 21:03

Hej er der en der ved hvad fejlen er maskine tager vand ind kører første program igennen og lukker vand ud.når den så skal til at tage vand ind igen for at skylle så tændes lampen tilgang/afløb
og så sker der ikke mere

tykkemand

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-10-09 00:06

Jeg gætter på, at du har glemt at rense filtret, der sidder i tilløbsslangen. Det har det med at kalke til.
Skru tilløbsslangen af vandtilslutningen - husk at lukke ballofix'en - i enden af slangen sidder et lille fintmasket filter, som kan pilles ud med en lille skruetrækker. Læg filtret i eddikesyre en times tid - skyl i rent vand - remonter det hele, og problemet er løst.
Det kan selvfølgelig også være den simple løsning, at du ikke har åbnet helt for vandtilførslen.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 05-10-09 15:29

nej filteret er fuldstændig ren alle steder den tager jo også vand ind første gang

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 05-10-09 16:40

Ring til Miele, de er altid meget behjælpelige...

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 200 point
Dato : 06-10-09 16:34

Prøv at kikke her på denne side : http://www.miele.dk/dk/husholdning/service/263_2390.htm

Under : Fejlmelding "Fejl i vandafløb/-tilløb" blinker eller lyser.

Måske det kan give lidt klarhed....

Bassebo...

Godkendelse af svar
Fra : tykkemand

Dato : 06-10-09 20:29

Tak for svaret Bassebo.

jeg kunne læse hvordan jeg skulle resette maskinen her
(det var ikke min egen maskine så jeg kendte ikke til den men tak endnu engang)