/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Laaaaaaaannnnngssssssssooommmm
Fra : Ekspress105
Vist : 805 gange
500 point
Dato : 04-10-09 20:31

Har en bærbar som indtil nu har fiungeret rigtigt godt men nu bliver den nogle gange meget langsom, dels ka den slet ikke følge med i min skrivehastighed (og den er ikke af de hurtigeste ) Og så ka den ikke afspille/hente video uden den hakker helt vildt... Dette er bare ikke altid problemet er der men 90% at tiden er det....

Den kommer også med et vindue: Explore er holdt op med at fungere. søger løsning..... Et problem var årsag til at programmet holdt op med at virke.... Luk programmet- anullere-

Har ryddet op, defrakmeteret, og slettet i explore.... uden det har hjulpet....

Nogen gode råd???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:37

Prøv at tømme din PREFECT mappe

Den er undermappe til windows.... (du skal ikke slette mappen - kun filerne)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 20:38

Det kan også være en god ide, at få tjekket for snavs

Du kan f.eks oprette dig gratis som bruger her i deres forum

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=16

Så vil de hjælpe dig med at få maskinen tjekket

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 20:40

Og hvordan finder jeg lige den?

Giv mig en gravemaskine og jeg skal lave alt

Men med en pc skal jeg ha en udførlig brugsforvirring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:49

Gå i stifinder:

C:\Windows/Prefetch (den var vist stavet forkert ovenover )

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 20:53

Og så slette alt i denne mappe? Nogen let måde eller er det alle enkeltvis?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-10-09 20:54

Som Nordsted skriver, trænger din pc måske til en ordentlig gang rensning. Her er et link mere. Det er et kanon program, som plejer at være et betalingsprogram, men vi kan låne det gratis i et år.

http://www.iobit.com/security360.html

Mvh H

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 20:56

Jeg skulle gerne være dækket ind, har købt et program, Nu ka jeg jo ikke huske hvad det hedder men det burde holde virus ude... Men ka da også være jeg er blevet røvet...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-10-09 21:01

Der er forskel på Antivirusprogrammer og rensningsprogrammer. De sidste fjerner midlertidige it-filer, og midlertidige "en-hel-masse-andre-ubrugelige-filer". Og det kan være de sidstnævnte filer, der måske har sløvet din pc. Så prøv en gang rensning. Det har hjulpet mangen en pc .

Mvh H

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 21:02

Bare "mærk" dem alle af - men IKKE noget med at slette mapper - KUN de filer der ligger i biblioteket.... De bliver dannet igen hen ad vejen.

Det er nogen windows danner hver gang du foretager dig noget på komputeren - det hjælper den med at huske lidt hurtigere (det er i hvert fald teorien) - der søger den nemlig først om det er noget du har "gjort før"....

Men der kommer så mange efterhånden at det sløver mere end gavner (som tmp-internetfiler)

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 21:17

Refi: Det ser ud til at det hjalp lidt på video og skrivehastighed... men den skriver stadig et problem var skyld i explore ikke fungerede korrekt og blev lukket...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-10-09 21:24

De der tmp-filer ligger IKKE kun i en mappe, men i mapper mange steder på din pc. Derfor bør du nok bruge http://www.iobit.com/security360.html til at rense ud alle steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 21:29

Og hvilken IE bruger du ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 21:38

Dial-A-Fix er et lille gratis program som kan rette fejl i Windows, både af den ene og anden slags, måske kan den reparere din Explorer, du bør ikke køre alle værktøjer på en gang men en efter en indtil du mærker forskel:
http://download.cnet.com/Dial-a-fix/3000-18512_4-84157.html
og så lige en lige men og gratis program til oprydning, den tømmer også Prefetch mappen + mange andre mapper med midlertidige filer:
http://download.cnet.com/Dial-a-fix/3000-18512_4-84157.html bemærk at ingen af dem er ikke til Vista hvis det er den du har, der bør du prøve Microsofts egen oprydning og denne her Dial-A-Fix Beta til Vista:
http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix#Mirrors.2Fdownload_locations.2C_and_articles

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 21:46

Refi IE???

O.V.N. Vista( så meget ved jeg da )

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 04-10-09 21:55

Du burde have skrevet at det er Vista mine skriblerier er til ingen nytte, men ind og lad denne scanner køre, den er god og bygget af Microsoft til Vista:
http://onecare.live.com/site/en-us/center/whatsnew.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 22:04

Ja IE...

Din IE har et nummer...

Da du har Vista er det 7 eller 8

Start din IE (browser) - gå op i "hjælp" og tryk på "om Internet Explorer" - der står det....

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-10-09 22:18

Som sagt jeg skal ha udførlige vejledninger

Det er en 8'er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 22:30

Du behøver ikke en udførlig vejledning, på den side jeg linker til i mit sidste indlæg, der er en knap Full service scan, klik på den og vent på at scanningen bliver færdig, det hjælper på Vista selv om den er født langsom og aldrig bliver rigtig hurtig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 22:38

OK - den burde køre bedre en 7eren....

Kommentar
Fra : HomoSapien

Dato : 05-10-09 10:00

Windows er indrettet sådan at når man bruger det, så nedbryder man det.
Med andre ord vil det sige at fra dag 1 hvor du har taget din computer i brug, så går det kun langsommmere og langsommere.
Du kan da godt redde en smule her og der med alle de sjove programmer der findes.

Men skal det være helt rigtigt, så skal man smide et helt frisk program på hvert halve år.

Der er den langsommme måde, hvor man skal installere alt igen forfra hver gang, eller man kan bruge et program som f.eks Norton Ghost, så det kun tager en halv time i alt ca.

Men det SKAL gøres ca. hvert halve år hvis den skal spinne som en mis altid.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-10-09 21:03

Ja så ar jeg prøve alle de gode ideer og det har da hjulpet lidt, videoerne køre ok nu , skrivehastigheden er nogengange ok og andre helt væk... Og får stadig fejlmeddelserne....

What to do?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 21:14

Så er sidste mulighed nok at installere HELT FORFRA.....

Eller leve med det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 21:22

Eller evt. få den tjekket for snavs

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-10-09 21:25

Refii>>>>>>>>> Hmm så skal jeg hvis ha fat i en nørd....

Nordsted>>>>>>> Der ka sgu da ikke være mere snavs på den med alle de scanninger og rensninger... Medmindre du da snakker om.....

Godkendelse af svar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-10-09 21:23

Tak for svaret o.v.n.. Det var ikke det optimale resultat men det råd der har givet bedste resultat...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-09 00:56

Selv tak - det bliver sikkert ikke bedre før installerer fra bunden igen