/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Samme internet forbindelse?
Fra : Fattig
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 04-10-09 10:14

Kan jeg sætte flere stationære computere op til at køre med samme internet forbindelse? Naturligvis en ad gangen.
Hvis ja, hvad kræver det udover selve kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 10:21

Citat
Kan jeg sætte flere stationære computere op til at køre med samme internet forbindelse

JA

Citat
Naturligvis en ad gangen.

Også samtidig

Det kræver blot en router

PS..

Der kan være enkelte undtagelser men det er næppe dem du hentyder til.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 10:33

Nemlig som Refi skriver: Du køber en router og kan dele samme forbindelse mellem alle computere og måske lave dit eget lille hjemmenetværk mellem computerene og måske også dele printer med mere

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-09 10:47

Det drejer sig konkret om at få opdateret en ældre xp-version, og Media player.
Der er nemlig ingen lyd på Media player. Iøvrigt er der heller ikke når jeg har forsøgt med de andre lyde der hører til Windows.
Har forsøgt meget og er nu nået til Kandu.
Den eneste lyd jeg kan høre, er den der kommer når windows starter op. Så højtalerne og lydkortet virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 10:51

Kan være vi misforstår dit spørgsmål....

Hvis du er på KABEL fra f.eks. Stofa kan du ikke uden videre skifte de 2 komputere...

Men inden den store "søforklaring" må du lige fortælle "hvordan" og "hvor" du har din forbindelse...

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-09 10:56

Jeh har Bredbånd via TDC.
XDSL

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-09 10:58

På en ganske almindelig adsl forbindelse som min (TDC) kan man godt skifte computer uden at have router eller noget, men der går nogen tid hver gang da den "nye" computer skal overtage IP adressen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 11:00

Jamen så sæt den computer som skal på nettet til i stedet for den som er der nu, hvis ikke der kommer forbindelse inden for et kvarter, så forsøg at genstarte, virker det heller ikke så skal du ind og se om den er sat til automatisk at finde IP, det kræver naturligvis at der er netkort i computeren så virker det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 11:02

Så burde der ikke være noget problem i blot at koble den anden komputer på i stedet (forudsat at den har netkort naturligvis)

Dit problem lyder dog ikke som om det skulle være opdateringer der er problemet - men derfor skader jo ikke

Dit problem lyder mere som fejl i dine lydindstillinger.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 11:03

Nå - vi overlapper hinanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 11:06

Og suplerer hinanden gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-09 12:42

Har nu geninstalleret xp
Hallo ! må lige komme med en tilståelse.
Jeg skrev tidligere at systemlyde ikke virkede, det gør de imidlertid.
Men når jeg sætter musik cd i eller vil afspille lydfil, viser den Media player, lukker computeren og genstarter.

Jeres næste bud er vel at smide denne gamle computer ud.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 13:05

Er det ikke bare lidt voldsom at smide computeren ud du mangler en codecs pakke for at kunne afspille diverse video filer: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-09 14:56

En router har flere fordele, som gør det til et fornuftig inverstering.
1) Den overtager din netforbindelses IP-adresse, en gang for alle.
2) Du får et lokalnetværk, så du frit kan tilslutte alle de maskiner du vil, uden du behøver at vente på time-out hos TDC.
3) Du kan udvide dit kablet netværk, blot ved at sætte en almindelig switch ind i LAN porten, som du sætter en fordelerdåse i en stikkontakt. En sådan switch behøver ikke at sidde ved siden af routeren, men kan med et enkelt kabel, anbringes et andet sted/etage, hvor et behov for flere tilslutninger er til stede.
4) Du få en ekstra beskyttelse med routerens firewall og krypteringsmuligheder.
5) Vælger du en med trådløs access-point, så kan du spare trækning af netkabel, og kan så om nødvendigt, udvidde dækningsområdet med en bedre antenne og/eller en repeater.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-09 19:15

Tak for svaret o.v.n..
Det skulle ikke være permanent, blot for at få opdateret en ældre Media Player.
Men tak til alle for gode tip, hvis jeg senere får brug for at komme på net fra flere computere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 19:22

Selv tak - du skrev jo også lidt senere at computeren bare skulle opdateres, og så kan man godt bytte computer på netledningen