/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
WMP
Fra : EiHaBr
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 04-10-09 00:34

Windows Media player plejer at starte automatisk når der skal vises film, det gør den ikke mere, men, det gør den ikke mere, det gør Quick time.
Hvordan får jeg min gamle indstilling tilbage, hvor, hvad gør jeg nu.

Mvh Eh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-09 01:09

Det nemmeste er at højre klikke på en af de film filer du vil ændre og klikke på Egenskaber, lidt nede står der Åbnes med og programmets navn, i dit tilfælde vil der stå QuickTime, lidt længere ovre står der Skift, klik på den knap vælg Windows Media Player blandt de foreslåede programmer, klik på OK når du har valgt (markeret) og klik på Anvend og Ok i vinduet med Egenskaber, problemet skyldes at du har givet QuickTime player lov (overset at den spurgte) til at åbne den slags filer dengang du installerede programmet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-09 07:24

Og hvis ovenstående ikke virker

Åbn WMP, gå til menuen Funktioner>Indstillinger,
her vælger du fanen Filtyper, klik på marker alt,
klik Anvend, klik OK

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-09 20:26

Ja okay to forskellige løsninger der begge to kan være rigtige.
Jeg tænker på filmstumper tilfældige steder fra Internettet, der er det vel nok klaudis metode der virker bedst mon ikke.
Jeg ved godt at hvis man åbner film eller billeder kan man blive spurgt "åbnes med". Men det var den anden situation jeg tænkte på. Pointene burde måske deles men vi må se om der kommer flere svar ret hurtig ellers siger jeg tak til klaude.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-09 01:49

Begge metoder virker, med Klaudis metode er du sikret at alle filer som kan afspilles med Media Player bliver afspillet af den, hvis du så oplever at en fil ikke kan afspilles, så er det fordi du mangler codecs

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-10-09 11:51

Tak for svaret Klaudi. Begge svar var gode men din vor nok mest generelt til alt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-09 12:06

Velbekommen