/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hvad er "Den Centrale Inddrivelsesenhed"~
Fra : piafranke
Vist : 1009 gange
20 point
Dato : 19-04-03 18:48

Hvad er "Den Centrale Inddrivelsesenhed"?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 19:16

Hvis man staver indrivelse med et d kommer denne.
http://www.skm.dk/stempel.pdf
Men der tales ikke om nogen enhed.
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 19-04-03 20:50

Søg under pay what so ever, and you will find nothing elese than pay wht so ever

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 20 point
Dato : 20-04-03 09:39

Den Centrale Inddrivelsesenhed, ToldSkat, Tagensvej 135, 2400 København NV.

Når en myndighed foretager modregning over for en borger, skal der - som ved en egentlig afgørelse - gives såvel en begrundelse som en klagevejledning. Desuden skal der ske partshøring, hvor borgeren ikke kan antages at have kendskab til kravet, før modregning sker, og hvor kravet bestrides. Dette kan være tilfældet i forbindelse med afgifter og foreløbig fastsættelse af afgiftstilsvar samt skattemæssig fastsættelse af A-skattetilsvar i medfør af opkrævningsloven.
Klage overmodregningforpersonligskat, AM-bidrag og SP-bidragkanrettestiltold-ogskatteregionen, menbedesindsendt til kommunen.
Klage over modregning for bidrag, daginstitutionsrestance, boligstøtte, tilbagebetalingspligtig kontanthjælp, mv. kan rettes til det sociale nævn, men bedes indsendes til kommunen.
Klage over modregning for indeholdt A-skat, moms og afgifter kan rettes til Told- og Skattestyrelsen, men bedes indsendt til regionen.
Klage overmodregning foretaget af politimestrene kan rettes til Justitsministeriet.
Klageovermodregning i overskydendeskatforparkeringsafgifterkanrettestilfogedretten (færdselslovens §122 b).
Klage over modregning med andre statskrav kan rettes til Finansstyrelsen. Efter den 2. september 2002 kan disse klager rettes til Den Centrale Inddrivelsesenhed, ToldSkat, Tagensvej 135, 2400 København NV.

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=154868&ov_id=200189&search=Inddrivelsesenhed

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-04-03 10:39

NB: Altså... Klage over modregning med andre statskrav kan rettes til Finansstyrelsen. Efter den 2. september 2002 kan disse klager rettes til Den Centrale Inddrivelsesenhed, ToldSkat, Tagensvej 135, 2400 København NV.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : piafranke

Dato : 20-04-03 18:18

Mange tak for oplysningerne. Er der nogen der kan svare mig på, hvilke rettigheder" Den Centrale Inddrivelsesenhed" hvis man bor i udlandet?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 06:44

Hejsa,

Nu skal du så huske at godkende/acceptere et af ovenstående svar (ellers vil det nemlig stå åben i aktivitetsmappen for dem som har hjulpet dig). Dette gør du ude til højre for "Kommentar" bare klik på Acepter teksten over det svar du syntes bedst om/opfylder dit spørgsmål. Kan se du har oprettet dit nye spørgsmål under et nyt forum.

Godkendelse af svar
Fra : piafranke

Dato : 21-04-03 18:21

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : bobenontot

Dato : 07-02-05 16:24

Her er lidt fra deres hjemmeside:

"Den Centrale Inddrivelsesenhed inddriver statslige restancer. Vi inddriver restancer for mere end 500 statsinstitutioner fx:

licensrestancer til DR Licens
billetrestancer til DSB
uberettiget modtagne dagpenge til A-kasserne
fakturarestancer for offentlig indtægtsdækket virksomhed
erstatningskrav for hærværk og tyveri over for det offentlige
tilbagebetalingskrav vedrørende for meget udbetalt løn
personlige fordringer fra misligholdte lån og garantier
restancer til biblioteker og skoler."

Og siden hedder:

http://restancer.toldskat.dk/

Her kan man læse lidt mere om myndigheden.