/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Ryger af når måler fart?
Fra : Klokken Sytten
Vist : 615 gange
210 point
Dato : 02-10-09 17:34

Jeg har lige sat en trådløs router op for en ven. Det virker helt fint på min bærbare PC og på hans Mac Pro. Det virker også på hans kærestes Mac, men hvis man går ind og måler internethastigheden på hendes mac, så ryger vi alle 3 af nettet samtidigt. Det sker både på TDC's hastighedstest og den på Telenors side.
Det er da mærkeligt? Hvad har en internethastighedsmåling at gøre med at være på nettet eller ej?

Hvad kan årsagen være?

Det er den her hun har:

http://www.apple.com/dk/macbook/

Routeren er en G router af lidt ældre dato. Så vidt som jeg kan se så understøtter hendes trådløse kort også G og desuden er hun jo på nettet 100% stabilt og uden at ryge af, med mindre hun måler sin internethastighed.

Deres bredbånd virker helt normalt på alle computere.

Nogen der har en ide?

Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-09 17:44

Citat
Deres bredbånd virker helt normalt på alle computere

Var det så ikke en ide bare at "droppe" den hastighedstest

Du ved vel hvad du betaler for....

Kommentar
Fra : Klokken Sytten

Dato : 02-10-09 17:50

Hehe.. jo selvfølgelig, men det er da mærkeligt og jeg vil vide hvorfor det kun er hende der ikke kan måle sin hastighed når vi andre kan

Kommentar
Fra : Klokken Sytten

Dato : 02-10-09 17:51

Desuden blev hastigheden målt til 8Mbit ned og de betaler kun for 6 Mbit ned. Vi målte over 10 gange på de forskellige computere, så der er ingen tvivl. Så det kan godt betale sig lige at måle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-09 18:04

Citat
Så det kan godt betale sig lige at måle

Det går da hverken hurtigere eller langsommere af at du måler

Det var da meget værre hvis ikke du fik det du betaler for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-09 18:28

Hvad sker der hvis kun hendes comp. er på og der måles.

Kommentar
Fra : Klokken Sytten

Dato : 02-10-09 19:26

"Det var da meget værre hvis ikke du fik det du betaler for".
Det ved man jo ikke hvis man ikke måler

Hej Eyvind !

Det prøver vi lige. Der kan dog gå lidt tid, da jeg ikke længere er hos dem Det kræver at de er hjemme osv, men håber du er tålmodig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-09 19:54

Citat
Det ved man jo ikke hvis man ikke måler

Citat
Desuden blev hastigheden målt til 8Mbit

What´s the problem

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 02-10-09 21:17

Noget siger mig, at der må være et eller andet i hendes MAC der overbelaster routeren, så den går i stå.
Det må ligge i den måde den udføre testen på. Så nu hvor I har afprøvet det, så stil jer tilfreds med den hastighed som I har nu.

Måske kan de skyldes en manglende opdatering F routerens firmware, som kunne afhjælpe et programmeringsproblem i den gamle software.

Godkendelse af svar
Fra : Klokken Sytten

Dato : 02-10-09 21:50

Hej igen !

Hun ryger også af hvis hun er den eneste på.

Men jeg kan se på severinos forslag at det nok bliver noget pernittengrynt stads at rode med noget. Desuden som refi også siger så kører det jo fint

Tak for råd.