/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. Word 2003
Fra : xteam
Vist : 707 gange
30 point
Dato : 02-10-09 15:55

Vil gerne vide hvilken værktøj jeg skal bruge for at oprette søjler og påbygge søjlen med forskellige farver.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 02-10-09 16:00

Mig bekendt, er det noget man laver i Excel, og henter over i Word. Jeg har ikke set noget direkte i word programmet, der kan det alene!
Men måske tager jeg fejl!?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 02-10-09 16:16

Hvis du med søjle mener graf, altså visuel visning af en talrække, så skal du lave den i execl, som ovenfor nævnt.
Hvis du mener en lodret kasse med et farveforløb, skal du tegne kassen med "rektangelværktøjet", trække den i den ønskede størrelse, og så klikke på "fyldfarveværktøjet". Der vælger du "effekter" ved at trykke på den lille pil ved siden af malerbøtten.
Under fanebladet "Graduering" vælger du enten 2 farver eller forudindstillet. Bederst kan du vælge, om forløbet skal være vandret, lodret, diagonalt o.s.v.
Prøv dig frem. Det er ret sjovt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-09 16:47

Det kan du OGSÅ i Word...

Gå i "indsæt"

"billede"

"diagram"

Voila

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 02-10-09 17:08

Tak for svaret severino. Det var nemlig som en graf søjle.