/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gem billede som
Fra : Jimmy17
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 02-10-09 11:05

Hey folkens.

Håber i kan hjælpe med et mindre problem.

Hvis jeg nu har et billede eller noget jeg gerne vil gemme fra en side.
Så højreklikker jeg og vælger gem billede som
Så starter den med at vise den mappe, der hedder billeder.
Men jeg vil meget hellere have den startede med at vise skrivebord når jeg vælger gem billede.
Hvordan ændrer jeg det???

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 02-10-09 11:08

Når du klikker på billedet,står der så ikke gem som,står der ikke også gennemse tryk på pilen,vælg så skrivebordet
vvdriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-09 11:08

Hvilken browser bruger du?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-10-09 11:14

Den viser det sted hvor du sidst gemte nogle ting.

Dvs - hvis du viser den vejen til skrivebordet - så næste gang du vil gemme billeder starter den på skrivebordet

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 02-10-09 11:22

Jeg bruger ie8, har lige skiftet fra ie7 men ingen forskel.
bruger vista
Den starter altid i billeder, medmindre jeg bruger præcis samme vindue, men med det samme jeg skifter vindue, så er den tilbage ved billeder. Jeg ved godt, hvordan jeg klikker på skrivebord i det vindue, der kommer når jeg vælger gem billede som. Men det er hvordan jeg får den til altid at starte med at vise skrivebord når jeg vælger gem billede som

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-09 11:28

Internet Explorer hænger sammen med Windows, derfor skal du ændre i computerens standard indstillinger, altså ind i registrerings editoren og ændre vil du det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-09 11:43

Når du klikker "gem billede" så kommer der en rude, hvor du ude til venstre blot skal klikke på ikonet for "skrivebord" så gemmes billedet der i stedet for

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 35 point
Dato : 02-10-09 11:46

Ved du godt at du kan bruge træk og slip, klik på billedet og træk det ud på skrivebordet (eller en anden mappe) det er ikke nødvendig at højre klikke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-09 11:46

Men ellers er problemet vel ikke større, end at du gemmer billedet i mappen og så bagefter flytter det til skrivebordet.

Jeg synes bare, det snart må fylde dit skrivebord op med billedikoner, såfremt du vil gemme dem der.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 08-10-09 22:43

Tak for svaret o.v.n..
Det har dog ikke løst mit problem, men et glimrende fif, jeg ikke var klar over.

Har vane med når jeg skal gemme noget, så gør jeg det på skrivebordet og derefter flytter det til relevant mappe. Derfor jeg mente det var nemmest at kunne gemme på skrivebordet uden først at skulle vælge skrivebordet i gemme vinduet