/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
At gå...
Fra : molokyle
Vist : 1294 gange
500 point
Dato : 01-10-09 20:46

..fra 'RIGET' med en go' "oplevelse":

Af frygt for at bli' beskyldninger om, at være: Ego-Centreret, Selvfed, Selv-Overvuderende, Osv. .

..SÅ ; vil jeg alligevel fortælle om en go'fin oplevelse på 'Riget' idag:

Jeg sku' ha' opereret min 'Staveplade' ud af mit øjenbryn.
(Grndt. : Gener m. hyppige betændelses-tilstande .. = i denne forbindelse; utroligt ligegyldig inf. )
Den (pladen altså) havde 'raslet' rundt i mit hovede, da der var gået et par skuer løs !!!
Skruer løs ? ...i HOVEDET ???
Tjaeh.. Dette kommer nu nok ikke som den helt stor overraskelse, ..for de som kender mig
Pladen fik jeg indopereret i forbindelse med et trafik-uheld ..for 12½ år siden!
Siden; er jeg vågnet op med en plade i mit hovede
...som jeg ik' aner, hvem er med !

Well:

Jeg havde indvilliget i, at være vågen uder hele sceancen (operationen), da der sku' oplæres et par (..i mine øjne, ..ret LÆKRE, kvindelige ..unge og blåøjede), nye kæbe-kirurgi-praktikanter
..i stedet for en 'FULL-MONTY' ..i kunstig COMA.
Chef-kirurgen var en Engelsk Gentleman type med grå Mustage ..og hele pibetøjet. Flink Mand !
Holda kæft;

Det var en sgu lidt af en oplevelse af de helt store, at 'se' ..= nærmere, at HØRE denne kompetente mæsén, oplyse og belære de beredvillige novicer om den rette procedure ved en sådan 'rutine' fjernelse af implementat ...i øjenbrynet.

Vi taler nemllig om kæbe-kirurgisk afd. på 'Riget' ..som sjældne tilfælde ..'arbejder' udenfor mundregionen.

Faktisk fra 'FORUM MAGNUM' (= det store hul) ..som afslutter nakkevirvlen ved kraniet ..og OP.

99% af tiden trækker/opererer de nemlig tænder ud på trafik-ofre, førtids-pensionister, coma-patienter ..og andet godtfolk ..under fuld narkose.

Den glade oplevelse for mig i vågen tilstand, var i denne forbindelse følelsen af:

Man er sgu i go'e hænder ..og

..jeg fik 'pladen' med hjem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-09 21:01

Ps. ..og fortæl mig så bagefter liiiige 'fidusen' ved den kommende HTML 5.0 specifikation !!

Stort ståhej ...med bl.a. Google som aktør:

http://www.computerworld.dk/art/53233/saet-turbo-paa-ie8-med-et-plugin-fra-google?a=block&i=224&pos=2

..og dog:

http://news.cnet.com/8301-30685_3-10363258-264.html

Jeg ser umiddelbart INTET, som ik' ka' la' sig implentere med 'dagens' "teknologi"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-09 21:19

Hi hihhh, molo dear

Hvad du ikke kan få ud af en tur på Riget - det er fame uhyggeligt!

Hvem stak hvem en plade

Ja, de er allesammen så flinke, når først man har fået bedøvelsen

Når jeg har fået narkose, har jeg det helt fedt, når jeg vågner (hvis jeg ikke har smerter..) og er sulten som en bjørn. Som om alt på min livstavle er blevet slettet.

Jeg kan sqtte den fidus, do molo, sorry

Hanne

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 01-10-09 21:41

RIGET ?

Har du CLIPPET + lyd

eller var det det nu igen en fuser / Troel´s Trier = anti christ
TOTAL FLOP, fra samme.

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 500 point
Dato : 01-10-09 21:51

God aften molokyle.

Skønt at høre om en rigtig positiv oplevelse . Tak for den, du .

Vh C

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-09 21:55

Ja de kan bare det der på riget Har selv været der og et par familiemedlemmer også. Kun god behandling.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 22:18

Hvad - slipper vi så for at du kører i den samme rille fremover.
Hvis du finder ud af hvem den plade er med..................................så må du ha' den signeret.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 06:52

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 06:53

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 06:55

Please_dont FOLLOW me

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:00
Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:01

City 5.6 litres (Premium) per 100kms
Highway 5.1 litres (Premium) per 100kms
Highway 5.4 litres (Premium) @ 160kph per 100kms
City 6.2 litres (Standard) per 100kms

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:03

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:23

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:27

[YOUTUBE]v=K_3Msuriy1w&feature=PlayList&p=79069BE0FD892AD2&playnext=1&playnext_from=PL&index=42[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 02-10-09 07:28

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 12:54

Camillasmoster -> Hér er lidt af 'fidusen': Sidste gang jeg kom under kniven var ved implementation af den 'anden' plade, der sidder dybt begravet i mit håndled.

Ikke nogen 'fed' oplevelse. I huj og hast havde man bandageret mig FØR at blodgennemstrømningen til armen var genoprrettet. Resultat: ENORME smerter ved genopvågning. Først forsøgt dæmpet med ..i hastig rækkefølge:

Morfin, Petedin og Ketogan.

Temlig potente smertestillende midler, som imidlertid INTET hjalp. (Klart mine nerver SKREG på ilt!)

Der blev sendt bud efter en smerte-specialist, men denne var tilsyneladende ikke at finde, så kirurgen som havde opereret mig blev tilkald. Først da forbinding blev fjernet ..og jeg ud i 'tågerne' råbte: Så fjern da for helvede den elastik der strammer...

..gik det op for personalet, at bandagen virkede som årepresse. Altså:
Tæt på jeg mistede en arm !!!

Sådanne nærved, lige ved og næsten 'fejl' undgås ved lokalbedøvelse ...hvor det er muligt

Mht. 'Gentleman' bedstefar over-kirurgen, så var det sgu fornøjeligt, at høre han 'gode' råd ...som GARANTERET ALDRIG bli'r glemt igen af praktikanterne:

Medens han så med hænderne fulde af skummende sæbe, spørger han dem:

..og hvad vasker man så hænder i, FØR en operation?

DYB tavshed ..og forsøgsvise halv-svar:

Desinficeringsmiddel ?
Vand og sæbe ?

NEJ: Man vasker hænder ...i patientens påsyn !

Klog mand ...det har jeg vist nævnt før?

..og så i det videre forløb: Jeg skal bruge en KLAR sutur.

Øeh.. det har vi vist ikke? Vi har vist kun en blå.

SÅ må du hente en på 3 sal. ..men kig lige efter IGEN.

Nåeh... ja, der ligger en hér ..ved siden af.

Ok. Så spørger jeg: Hvasd hvis man ikke har den rette sutur?

Igen: DYB tavshed....

...man bruger selvfølgelig det man HAR !!!

Dygtig pædagog: Som sagt de glemmer ALDRIG disse 'kloge' ord igen.

Hvorfor?

Fordi de mentalt blev tvunget til, at reflektere over deres handlinger/beslutninger

Til jer andre:

Fedt med lidt smal-snak ( = Smalltalk)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-09 13:13

Ohøj manner - det er en af der farlige BSA'er med bremsen i den "forkerte" side.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 13:31

Eyvind -> Jamen, det er nu engang såd'n een jeg MÅ eje

..selvom den er LIVSFARLIG

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-10-09 14:48

Uha, du lever livet farligt Molo

Sådan en læge kan jeg godt lide, hvis han samtidig er en munter fætter og ikke er tabt bag en vogn, når lokummet brænder. Så er han bare et maaarndfolk, do.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-09 16:04

Jammen Molo - sådan en vil du slet ikke bryde dig om, du som sværger til CSS, for det er jo en flash udgave af BSA.

Ps. Kørte en gang gennem Virum med 160 på Kongevejen med en BSA Ligtning Rocket Clubman.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 20:55
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 21:15

NU ...uden 'oversættelse' ..så I os' ka' byde på vidunderet

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1957-BSA-GOLD-STAR-CLUBMAN-500cc-4-speed_W0QQitemZ170375642392QQcmdZViewItem

Shipping Price? ..dét taler vi ik' om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 21:19

Øv... den gik så til Canada ..et sted

Ok. Vi prøver da bare igen

..der er nemlig flere 'derude'

..og reservedels-lagret ligger i Danmark ...nærmere betegnet på : VESTRERBRO (Enghave)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-09 21:20

Andre 'insider'-bud på en sådan MOPED ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-10-09 07:58

Hej MOLO, godt at det gik godt.
Jeg kan bidrage samtidig med en god oplevelse fra "Riget".
Det ligger nu godt 33 år tilbage i tiden. Jeg fik en stump af en fjeder, fra en standsemaskine, i øjet. denne gik gennem et brilleglas, så jeg fik et glasskår i øjet. Dette fik man opereret ud på øjenafdelingen, blodkar blev svejst sammen med laser, og til sidst fik jeg to sting i øjet.
I det hele taget en operation jeg oplevede på så tæt hold som overhovedet muligt, og skønt det værker i arvævet i ny og næ, ydede "Riget" en formidabel indsats og redede mit syn på øjet.

Ellebye

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 20:04

Det var da positiv læsning.

Jeg har en nær slægtning, som har været ved at sætte træskoene pga lægesjusk, og hvor hospitalerne indbyrdes diskuterede, hvem der nu kunne overtage sjuskeriet

Nu er den gal igen, en operation som normalt skulle tage 2 timer løb lige op i 6 timer og 40 min, vi kan have på fornemmelsen at kirurgen lige måtte på google for at læse hvordan han skulle bære sig ad... efter opvågning fik min slægtning lige besked på, at om et år skal det opereres om,der var lige blevet fjernet for meget hud

Jeg var sgu begyndt at blive helt bange for at det var ved at være standarden, men Riget lyder da til at være et sted, hvor de har tjek på det

Hva' så Molo, kan vi så ikke "fangen" dig med en magnet mere?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 22:18

Nordsted1 -> Nope...!

..og så har jeg altså også 'andre' interesser end BSA:

Tjek liiiige denne såkaldte; 'damecykel' :

1.)

2.)

3.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 22:35

..og ha' købt 'damens' cykel (500 cc.) ikke med på billedet,
..men gået med den for KUN 60.000 kr.
http://laverda.dk/index.php?251-Susanne-Christiansen
Ca. Sådan så den ud ..i BELLA for et par år siden:

http://www.richtea.demon.co.uk/laverda/gallery/graphics/marnix/500spc.jpg

Nærmest i 'fabriksny' stand !

</SHIT> ..jeg ik' slog til !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 22:41
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 22:44

MOLO MORTENSEN du har for mange penge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-10-09 22:54

Eller en masse drømme, Nordsted1 -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 22:58

Eller måske han har fået en kæreste i banken??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 23:07

Gældfri !!! ..er han.

+ mindst ½ mil. - i friværdi, samt et 'vellønnet' job udenfor 'farezonen' ..såeh deeet ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-09 23:10

De dersens italienske katastrofer passer sgu da bedst ind på gaderne i Indien hvor de skruer alt andet lossepladsindsamling sammen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 23:14

Månedlige udgifter?

..med det HELE? => Husleje, Varme, El, Medie-licens og I-net forbindelse.

Tjaeh... for nuværende; ca. 3.500 kr

Mon så ik' jeg ka' finde råd? til ...Kæreste? ..eller Motorcykel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 23:17

Find du dig en kæreste, så er der ikke råd til en motorcykel

(men så kommer du heller ikke til skade i trafikken)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 23:19

Men du skrev jo selvfølgelig også............eller motorcykel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-09 23:37

Sko?, Tasker?, Kjoler?, Well-ness?, Fod- og Ansigtsmassage? Shopping-coach?
..og glem ikke: Børn og Eksotiske rejsemål?

Jeg gætter på, at en 2-hjuler er et billigere bekendtskab

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 23:41

Nu behøver du jo altså ikke købe det hele på engang, men ellers JA du har forstået det rigtig

Min gamle farmor sagde altid...........hvorfor finde en kæreste når man kan bruge pengene selv.. måske hun havde fat i noget af det rigtige??

Og dog, det er ikke nær så sjovt??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-10-09 12:35

Nordsted1 - din gamle farmor var en vist en herlig dame

Molo - du er nødt til at have motorcyklen for at kunne besøge kæresten og hun tjener vel selv lidt klatskilling, æ ou.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-10-09 12:36

Du er en heldig kartoffel, Molo - tillykke! jeg glæder mig på dine vegne!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-09 12:46

Molo lav en annonce i CSS.

Yngre dame søges med egen motorcykel................send venligst billede af motorcykel.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-10-09 18:48

Åhh, Eyvind!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-09 18:53

For resten Molo.
Når du før i tiden rystede på hovedet.............................var det så en pladevibrator.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 19:33

IIih altså Eyvind, hvor får du det fra

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-09 16:30

Hmmmm....

Jeg har nu altid fået at vide, at det var en staveplade !

..og dermed er 'savnet' næppe så stort?

..oder?

..men; jeg har som sagt også en 'ekstra' plade ...i (bag-)hånden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-09 22:40

HA, Riget stak dig en plade

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-09 16:26

Idag røg stingene ud af pande-skalpen: Samme kompetente procedure
... det tog ca. 1 min. og 25 sek.
Nemt og smertefrit
Det var bare dét ..jeg ville sige
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-09 16:27

Selvtak Cathcart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 18:23

Først til LuffeA. Du SKAL altså ikke genere italienske kvalitetsprodukter. I 2½ år har jeg nu haft en Fiat Panda (det er en bil ), og der har været 0 problemos .

Og til Molokyle.

Du er godt nok en hård banan, siden du kan klare alt det med sådan et godt humør. Det er fanme dejligt at høre. Også at det gik fint og kvikt i dag .

Mange venlige hilsner fra Chris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 09:30

Har de så formateret processoren inde bag ved samtidig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-09 09:44

og hvilket styresystem??????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-09 12:24

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 13:23

Det er nok DOS 1.0 eller nyere.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-09 20:46

Han har sort skærm med gul skrift..

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-10-09 21:35

Nu må I styre Jer. For jeg er sikker på, at Molokyles storhjerne kører Win 7 og lillehjerne Ubuntu, ud fra alt det han ved .

Hilsen og god weekend fra C

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-09 23:31

cathcart - jow jow - hvis vi ikke driller Molo, tror han bare ikke, at vi kan lide ham mere

Også god weekend til dig!

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-09 09:03

Det er ikke styresystemet som er den afgørende faktor! Det er sproget
FORTH til at vågne op på.
BASIC til rutineopgaverne.
C/C++ hvis det skal gå tjept.
Assembler til de autonome funktioner.
Prolog til forklaringer.
LISP til beslutninger.
Pascal for at forstå kvinder ..og børn.
JAVA for kreativitetens skyld.
Smalltalk til kandu.dk
SQL til huskeren.
PL/1 til manipulation.
APL for mere komplekse opgaver.
FORTRAN til bortforklaringer.
Haskell til det store forkromede overblik.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-09 09:22

Hmm - så fik de alligevel ikke formateret, men bare lavet en ny partitionstabel.

Ps. - Molo bliver ked af det hvis vi ikke driller.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-10-09 11:46

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 10-10-09 13:50

Og god weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-09 20:46

..i lige måsen

..allesammen

</MOLOKYLE>