/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
boot problem
Fra : porse25
Vist : 916 gange
500 point
Dato : 01-10-09 17:27

PCén vil ikke starte,den kører igennem Bios og så stopper den med en melding der siger:

Searching for Boot Record from IDE-0..OK
men det er ikke ok den reagerer ikke på en rescuediskette.hvad kan problemet være??

m.v.h
porse25

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-09 17:37

Det er din harddisk den ikke kan finde. Hmm. bare ikke den er defekt. Prøv at se om der er kabler i din harddisk. Både power- og ide kabel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-09 17:38

og selv om du sætter en diskette i skal den bruge harddisken alligevel.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-09 17:41

hvilket OS køre du med?

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 01-10-09 17:43

Hi Fijala
jeg tager lige et check af maskineriet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-09 17:51

Hvis ellers kablerne er på plads og der er power på, kan du prøve at gå i bios for at se om harddisken er tilstede der. Hvis den er det er der stadig håb, men den kan altså bare sagtens være defekt alligevel. Har du døjet med problemet før i den sidste tid, eller har der været lyde fra harddisken i den sidste tid. Det plejer at være et tegn på en snarlig død for en harddisk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-09 17:58

nå uden at vide hvilket OS du køre så vil jeg anbefalde dig at køre, først en chkdsk /r i repair consolen som du finde når du køre installationen af dit OS, bagefter vil jeg køre en fix mbr, derefter vil jeg prøve og genstarte computeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 18:18

Det er ikke sikkert den er sat til at boote fra diskette.
Men uden at installere, kan du prøve en CD der kan boote.
Evt. kan du hente en ubuntu CD og brænde den. (697 MB)
Den er altid rar at ha ved hånden.

Har du tilsluttet noget nyt.
Har du været i bios og "lave" noget.

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 01-10-09 18:32

Fijala

Checkede Ide og strøm de sad rigtige prøvede efter om de var i bund.men det gav ingen ændringer
porse25

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 01-10-09 18:38

webnoob
I Bios setup står der" Boot to OS/2 NO

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 01-10-09 18:45

Eyvind
Jeg ville montere en kortlæser i stedet for mit Adrev hvor den lige passede i hullet men da ville sætte kortlæseren til kunne jeg ikke finde et stik der passede dertil så jeg satte A drevet ind igen.derefter gik det hele i udu.oh yes jeg passede vældig på med statisk elekt.

porse25

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 18:51

Kortlæseren skal bruge et USB stik på bondkortet.

Som jeg husker det kan du vende datastikket en ½ omgang.
Prøv lige at tage strøm og darta kabler fra diskettedrevet..........................og start

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 01-10-09 19:29

Eyvind

afmonterede A drev
Nu kom der anden tekst på skærmen
" Boot Failure
Reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot device"

Press any key when ready (lige ud af landevejen ik`)

men men hvor finder man proper boot device
eller boot media
porse25

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 01-10-09 19:40

Af en eller anden grund booter den ikke på C: (harddisken)
Prober boot device er en boot CD (eller diskette som nu ikke er tilstede)
Du skal i bios og se på boot rækkefølgen

First boot CD
second boot HD

Så bør den boote på harddisken.

Ps. senere skal den rettes til:

1. A:
2. CD
3. HD

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 01-10-09 20:41

Har også haft en pc der ikke kunne starte uden A drev. Jeg ville prøve at sætte det til igen. Måske du har monteret det forkert mht kablerne som eyvind var inde på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 22:09

Ja hvis bootrækkefølgen står til:

A:
CD
HD

Så vil den lede efter en bootsektion på A: først, men er der ingen forbindelse standser den op og melder fejl.

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 02-10-09 17:41

Hi til alle der har deltaget

der har været nogle input som har bevirket at jeg er blevet lidt klogere og måske også givet mig nogle retningslinier at arbejde ud fra måske kan jeg ud fra det løse mit problem.or I will be back
kærlig hilsen
porse25

Godkendelse af svar
Fra : porse25

Dato : 02-10-09 17:44

Tak for svaret Eyvind.