/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
skært kalvekød opskrift
Fra : return
Vist : 2060 gange
100 point
Dato : 01-10-09 11:43

hej er der
nogen der har eller kender en god ret hvor man bruger skært kalve kødopskrift

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-09 12:05

Som tournedos:

1:Marineres i citronsaft og lidt peber, steg på panden, tag af, hæld marinaden på panden og tilsæt tynde ringe af en enkelt porre, og så den uundværlige fløde.

2: Steg på panden, tag af, drys et par knuste enebær i stegeskyen og kog panden af med en god Riesling, og spæd med livsvigtig fløde.

Begge serveres med kartofler, evt. bagte, og salat.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-10-09 13:29

Ajiii Luffe LOOL det er sgu da ikke en tournedos. Smager sikket godt, men men ikke det navn

Return: Hvad mener du helt præcist med "skært" kalvekød. Hvor på kalven kommer det fra??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-09 15:46

Du sku` snak, Krummen, ved Du ikke hvad skært kød er

Slang for tilskåret, altså fjernet knokler og fedtkanter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-09 16:13

Skært kød kan være så meget.
Hvis det er eneste betegnelse er det sikker bedst til guilash. 4 timers kogetid.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-10-09 17:08

Jo LuffeBasse...jeg ved sgu godt hvad skært kød er, men jeg er usikker på spørges viden, når man stiller dette spørgsmål uden at fortælle, hvor på kalven kødet er skåret.... Og under alle omstændigheder bruger man IKKE skært kød til tournedos, men UDELUKKENDE okse eller kalvemørbrad.... Fik du den Luffe???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-09 18:37

Der er andre end slagterne der kan snyde folk

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-10-09 19:50

Najjjj det tror jeg ikke på Slagtere har et medfødt fuskergen LOOOL

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 01-10-09 23:06

En god opskrift til simretilberedning:

Weberen tændes op 50/50

Kødet drysses godt med salt og peber. Brunes på direkte side på alle leder og kanter.

Kommes derefter i en foliebakke/ et fad på indirekte side et par timer med gulerødder, porrer, og squash. Alt i grove tern. Krudres med sød chilisauce og tilsættes en mørk øl, gerne porter og der lukkes halvt for bund og topspjæld.

Det får så lov at simre ca. 3 timer.

Serveres med kartofler eller ris. Fugten fra grønsagerne og øllet er en glimrende sauce i sig selv.

Kan sikkert også laves i ovn, så bruner man bare kødet på panden først.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 01-10-09 23:07

UPS:

Glemte lige at ovnen nok skal stå på 120 grader.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-09 23:29

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katagorier-3.php?id=10686

Her skulle være nok at vælge imellem, men selvfølgelig har jeg ikke afprøvet dem, men jeg tror også, at jeg ville vælge noget af det som simrer i lang tid, som fotowig skriver.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-10-09 01:07

Kogebogen.dk er fyldt med opskriftfejl, da mange af opskrifterne er meget mangelfuldt oversat fra andet sprog. Alle opskrifterne er uden respekt for copyright blot kopier af opskrifter fundet andre steder på nettet. Kogebogen.dk interesserer sig mere for kvantitet frem for kvalitet. Hvor ynkeligt at smykke sig i lånte fjer, og flabet at skide på ophavsretten

Eksempel 1
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=10973

http://www.campingdanmark.dk/Middagsretter/Fransk-kalvegryde.html

Eksempel 2
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6092

http://www.madabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=5&dbid=8d291c46-9a7b-4e92-add9-ff2fe815065c&t=128439334770000000

Eksempel 3
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=13237

http://www.madabc.dk/Kalvefl%C3%B8degullasch+i+stegeso.aspx?id=0&l=K&dbid=ae2549ec-b70b-463b-9298-1f81c7d4991d&t=128534527850000000

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-10-09 07:36

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-10-09 08:16

Nåååå...... du syntes ikke vi skulle vide, hvilket stykke kød på kalven der var tale om, så du kunne få den hjælp du havde brug for. Så var det jo godt du fik adressen på kogebogen.dk - Den er osse svær selv at finde.

Hvis du nu ikke kan finde rundt i den, så opretter do bare et spørgsmål mere, så får du selvfølgelig hjælp igen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-10-09 13:04

Jamen kære krummen, det var jeg ikke klar over, jeg bruger bare siden tit.Og- jeg har været tilfreds.
Så det var givet videre i en god mening

Men mellemskært kalvekød er vel fra halsen på kalven og bruges som oftest til frikassé,fars, supper eller kogt kød (= den lange simretid).

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-10-09 14:36

He He ...kogebogen.dk fejler ikke noget, ud over at opskrifterne er tyvstjålet fra alle andre steder på Internettet. Det synes jeg er usmageligt og så er der disse oversættelsesfejl.

Egentlig utroligt, at der ikke er nogen som opponerer imod dette tyveri af opskrifter. Det er jo ikke bare en enkelt eller 2 opskrifter det drejer sig om, men systematisk massekopiering af andres "ejendom"

Det er nemlig rigtigt...Kødet er simrekød og kan IKKE bruges til LuffeBasses tournedos... men hold da op en skipperlabskovs du kan lave af det....whauuuu