/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Musemakør i vista
Fra : CerwinVega
Vist : 924 gange
165 point
Dato : 01-10-09 03:42

Min makør ikoner er begyndt på noget underligt.

Når jeg åbner windows media player for at afspille en film og jeg trækker filmen over på tv out skærmen som er mit tv, så sker der ofte at pilen bliver lavet om til en lodret stiblet linje/streg.

Hvis jeg genstarter er pilen normal igen, eller nogle gange hjælper det hvis jeg bevæger makøren frem og til bage fra pc skærm til tv out skærm. syntes det er ret underligt og har ingen anelse hvad det er.

Jeg bruger både antivirus og diverse rense programmer.

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 01-10-09 11:04

Hejsa,

Jeg har ikke en løsning på dit problem, men jeg oplever ofte en lignende ting når jeg selv ser videoer i windows xp. Ofte hænder det at musemarkøren forsvinder fuldstændig.

I windows xp kan du ved museindstillinger i control panel, sætte den til at vise en markør for hvor musen er ved at holde ctrl knappen nede.
Jeg tror der findes en lignende løsning i Vista. Kig under markørindstillinger i muse-menuen i control panelet.

Men det store spørgsmål er nu, om du bliver nødt til at genstarte hele din computer eller om du mener at du kun genstarter programmet for at musen bliver normal!?

Hvis musen kun ser sådan ud når du afspiller videoer kan det jo være ret ligemeget om den er en pil, en streg eller om den skifter farve, så længe den blot er normal igen når du afslutter videosekvensen.

Moose

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 01-10-09 14:38

Jeg kan godt se makøren, men den har bare taget form som en lodret stiplet linje og den bliver sådan selvom jeg lukker afspiller programmet. Indtil jeg genstarter eller prøver at køre frem og tilbage mellem mine 2 skærme, så kan jeg være heldig at den tager normal form igen.

Ret træls !

Tænker på det kan være codec eller grafik kort driver måske ?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 01-10-09 22:27

Bump

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 03-10-09 20:34

Prøver lige ned andre codec for tror shark 007 stinker max

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 165 point
Dato : 03-10-09 20:49

Du kunne jo prøve denne
K-Lite Mega Codec Pack 5.10
http://www.filehippo.com/download_klite_mega_codec/

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 04-10-09 06:09

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-09 07:29

Velbekommen