/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
FAX-send ADSL & bredbåndtlf.
Fra : kostas
Vist : 1078 gange
100 point
Dato : 30-09-09 17:24

Kære forum,
Jeg har besluttet at nedlægge mine to ISDN telefoner og går over på bredbånd og bredbåndstelefoni.

TDC siger at jeg så ikke kan benytte min FAX og jeg har brug for at sende fax. På nettet har jeg set at man kan købe fax-services, hvor en email bliver konverteret til fax, men er der ikke smartere løsninger?

Kan man ikke koble et faxmodem på ADSL-linien straks den kommer ind i huset og inden ADSL-modemmet? Eller kan man fra computeren benytte fx. windows XP faxkonsollen til afsendelse?

mvh

Kostas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-09 17:44

Hvordan vil du komme ind på en telefonlinie UDEN telefonlinie

Enten beholder du din telefonlinie eller du bruger et serviceabo som du selv nævner......

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-09-09 18:47

Svaret er enkelt la være med at bruge TDC til telefoni. De fleste andre IP-telefoni udbyder kan godt klar FAX eks.
https://www.fonet.dk/#Uds_6
bedst er T.38 protokollen , overordenet er de udbyder som kun har IP-telefoni billigere end dem som levere ADSL, liste over udbyder -> http://www.ipguide.dk/udbydere/telefoni/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 18:47

Er du afhængig af telefonen.....................så drop IP telefon.
Jeg kender ikke nogen som slipper for driftstop i tide og utide fra flere dage til uger.
En af dem er en firmatelefon, men heldivis har de omstilling til mobil, så kunderne ikke helt bliver væk.
Det gælder forskellige udbydere som TDC osv.

Kommentar
Fra : kostas

Dato : 02-10-09 17:01

Tak for kommentarerne - det har bragt mig videre: Fonet.dk kan faxe mv og virker umiddelbart fornuftigt - først vil jeg dog afprøve NMT-internet (som også kan benyttes i det øvrige Norden). Hvis dette kører kan jeg droppe TDC's ADSL.

Næste trin er så at lægge Fonet oven på NMT-internet og vurdere om dette "holder" til brug for vor telefon og fax.

Erfaringer herom høres gerne

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-09 08:53

FAX kraver en stabil forbindelse, og NMT-internet er ligesom 3G en dynamisk opkobling uden garanti = dårlig blanding.
Næ hvis du går efter en mobilinternet forbindelse, så brug en Fax-service (Fax (hosted)) og installere en Printer FAX service på en maskine.
Nu du skriver 'lægge Fonet oven på' vil jeg henvise til deres eks.

Fra FONET Information:
Citat
Fax
FONET tilbyder nu hosted Fax service.

Du skal blot tilkøbe et Fax-telefonnummer til din konto. Du vil så modtage dine fax via vedhæftet pdf-dokument til din mail-adresse.

Du kan også sende en fax fra din PC via en fax-driver, der leveres gratis af FONET. Prisen for at sende en fax er den gældende samtale minutpris.

Ønsker du denne service, skal du at sende en mail til salg@fonet.dk.

Her finder du en FONET Fax vejledning. http://www.fonet.dk/fonet/doc/Fonet_Fax.pdf

Kommentar
Fra : kostas

Dato : 14-10-09 08:44

Kære forumdeltager,

Jeg har nu et kørende NMT-net og har købt et telefonnummer hos Fonet sammen med en adapter. Jeg har installeret det og telefonen er på og på denne linie vil jeg så faxe fra min computers fax-modem.

Efter en forsøgsperiode vil jeg overveje at nedlægge min TDC-ISDN-forbindelse.

Tak for jeres input, der har "bragt mig videre"

mvh

Kos

Godkendelse af svar
Fra : kostas

Dato : 14-10-09 08:47

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-10-09 19:10

Velkommen, og held og lykke med setuppet.