/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bly i hovedet (2)
Fra : habibiPro
Vist : 1078 gange
50 point
Dato : 30-09-09 08:20

Til BB da jeg er udfelukket fra din tråd, bliver jeg nød til at stille dig et par spørgsmål i en ny tråd.

Debatten forleden hvor BB postulerede at det kun var ganske enkelte DLS medlemmer der brugte blyhagl, var dette ikke et fejlskud?
Tænk!! med det lille antal DLS medlemmer som BB hævder, at det kun var dem der skød med blyhagl og var med til at ødelægge jægernes omdømme, at disse få skulle nedlægge 1/7 del af alle Danske fasaner.
Så vidt jeg har forstået, ifølge DLS formålaparagraf, er DLS imod de helt store udsætninger af skydefugle.
Her må BB kunne forklare, hvordan dette hænger sammen, og ligeledes hvor skadeligt det er med bly i hovedet, efter at have spist vildt gennem genrationer, mange er endda meget klare i hovedet i modsætning til andre der aldrig har spist vildt skudt med bly??
At det var en hovsa lovgivning, der blev gennemført, før stålhagls patroner og andre alternativer blev afprøvet, og derfor var meget dårlige i starten, og hvem anbefalede dette som resulterede i de mange anskydninger, var det måske DLS??
Hvis nu BB havde en kronegraft, som nogle af vi andre, kunne han afprøve og se beviser for at nogle af nutidens stålhaglspatroner, overstiger selv de bedste blyhaglspatroner fra før 1996.
Jeg må så indrømme at jeg kun bruger ganske få patroner med andre alternativer, da jeg ikke deltager i skovjagter på opdrættede skydefugle, og de tinhaglpatroner jeg bruger årligt skyder ganske udmærket, selvom de knapt, kan måle sig med de bedste stålhaglspatroner.
Prøv nu BB at være ekstra opmærksom på, at nogle af dine jagt gæster ikke bruger bly, når det er så udbredt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-09-09 08:32

Det er sku da ligemeget om det er skadeligt eller ikke at bruge blyhagl.

DET ER FORBUDT

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-09-09 09:27

>-granner01
Godt sagt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 11:43

Rigtig Granner01 uanset om man har en konograf eller ej så er det forbudt uanset om man driver jagt det ene eller andet sted og om man nedlægger en and på vandet eller en and på land..

Så emnet er for mig uddebatteret...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-09 14:16

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 1
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 19

vvdriver

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 30-09-09 19:00

Underligt at igen vil debatere disse ulovlige overtrædelser med brug af forbudte blyhagls patroner.
Tænk at der bliver skudt 700,000 fasaner årlig i Danmark med blyhagl, hvis tallene holder stik, der må være mange lovbrydere, som er med til at ødelægge jægernes omdømme.
Skulle jeg gætte, hvis det store antal af lovorvertrædelser finde sted, må det være i på de store udsætning stæder, når det drejer sig om så svimlende tal. Det er nok ikke husmanden der skyder end to tre fasaner årligt, der er med i statistikken, her bliver fasanerne nok fortæret uden de indgår i nogle statistikker, hvis tilfældet skulle være, at blandt den skulle findes en enkelt lovovertræder.
Mon ikke det er, de store kommercielle jagter, at der skal undersøges, først og fremmest, det er herfra vildtet kommer fra, til de ganske få stæder der findes, hvor der er forarbejdning af vildt.
Habibi Pro skyder ikke med bly, og skyder højst 20 til 30 fasaner årligt som alle der bliver plukket og fortæret i egen hjem. Habibi Pro. kunne aldrig finde på at fylde penge i disse alfonser ej heller små skovkonger.

Dem der skal på jagt i morgen. ønskes knæk og bræk Habibi Pro vil ud efter den en hare og nogle duer måske en enkelt fasan, hvis de er fuldt udvokset, eller må hunden nøjes med at få fornøjelsen, med stand og rejsning.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-09-09 19:31

Er der noget at debattere???
Enhver jæger kan se det er noget vrøvl.
Først påstår man at der bliver nedlagt 700.000 fasaner med bly pr. år, derefter at der bliver ulovligt indført 1.000.000 blyhaglspatroner.
Prøv lige at regn lidt på de tal.
En ustyrlig god skytte levere een fasan pr. 2 patroner i snit.
En gennemsnitsskytte bruger vel 3 patroner pr. nedlagt fugl.
D.v.s. at der skal bruges et sted mellem 1,5 og 2,5 mill. blypatroner ---altså mellem 75 og 125 TONS patroner (ulovligt indført) for at nedlægge 700.000 fasaner---enhver kan jo se at det simpelthen ikke hænger sammen.
Og så må der vel og mærke ikke bruges bare een patron på andet vildt end fasaner--lyder ret usandsynligt.

Ps.
Ovenstående er vel grund til at ingen gider debattere den slags nonsens

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 30-09-09 19:59

Til Dabj.

I aller højeste grad, er der virkelig et alvorligt problem at debattere, Jeg har udmærket fanget regnstykket, ligeledes at det kun, skulle være fasaner der er på tale..
Husk lige, det er tal der er fremkommet, på vegne af af fødevare styrelsen, som på det kraftigste skal straffet hårdt, eller er der ikke hold i udtaelsen bør denne demiteres, dette rygte kan jægerne ikke leve med, her hjælper fortielse intet., dette bør en hver ansvarlig jæger kunne forstå. ellers står vi et meget dårlig lys.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 30-09-09 20:10

Til Ballegaard.

Det er dig der har rejst debatten, først i en anden tråd, om et Fynsk hovebestyrelses fra DLS du har påstået brug af blyhagl. Siden bringer du en artikel bragt i dagspressen, for til sidst at gemme dig i et musehul, og ikke ydeligere vil kommetere, Er du mand for din hat eller bare en gammel sladerkælling, der vil gøre sig interessandt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 21:14

Kæreste habibipro.

I modsætning til dig så debattere jeg ikke kun for debattens skyld. Dernæst så er det jeg skriver altid sandt..

Sådan er det ikke med dig og deri ligger forskellen på dig og mig. Du skriver at de tal som dabj fremkommer med er fra fødevarestyrelsen. DET ER IKKE RIGTIGT. De kommer fra en enkelt person, som driver et privat enkeltsmandsfirma, som kalder sig Jagt Akademiet og derfor skal de tages med et gran salt.

Og ja. hos mig bliver det sagt hvilke hagl, der må bruges og ikke bruges og bliver ting sagt på parolen ikke oiverholdt får det konsekvenser - selvfølgelig. Hvorfor skulle jeg ellers holde den.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-09-09 21:28

->bb1
habibiPro skriver at tallene er fremkommet på vegne af fødevarestyrelsen, og det er korrekt, da det er fødevarestyrelsen, der har betalt Kanstrup (Jagtakademiet) for arbejdet.
Ret skal være ret.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 21:39

Ja selvfølgelig skal det det Undskyld - hvad jeg skrev kunne misforståes - Det jeg mener er:
Tallene (0ptællingen - beregningerne) er foretaget af en enkelt person og hans firma ikke noget anerkendt institut. Hvem der har betalt for det er for mig i denne sammenhæng ikke det vigtigste.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-09 22:58

Århundrets bemærkning:
"I modsætning til dig så debattere jeg ikke kun for debattens skyld. Dernæst så er det jeg skriver altid sandt.."

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-09-09 23:09

Det er du best til....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-09 23:21

Det er du best til....

Skulle der ikke stå: Det er du bedst til.

Hip, hip hurraaaaaahhhhh

Al makt te di orblin.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-10-09 00:07

Skal sandheden frem, er der så ikke en noget med denne Kanstrup var biolog på Kalø, at han heller ikke er en af BB bedste venner. var det ham der var med til sparke BB fra Kalø??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 00:17

Igen igen rent gætterri fra habibipro.

Niels Kanstrup var ikke forstander for jægerskolen dengang jeg var tilknyttet den.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 00:18

E.B.B./tonganeser

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 00:38

Skal sandheden frem, er der så ikke en noget med denne Kanstrup var biolog på Kalø, at han heller ikke er en af BB bedste venner. var det ham der var med til sparke BB fra Kalø??

Njaahhh - var det ikke en vis hr. Søndergaard som udførte sparket med en støvle strl. 45? Man må squ ikke misbruge stedets brevpapir til private gøremål. Føj for en stinker. I hvert fald hader Ballehyleren dennehersens Søndergaard.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 05:40

Nåeeee ja.. Gætter man forkert, kan man jo blot gætte engang til, men endnu engang gættes der forkert og det har følgende forklaring:

Ingen har nogen sinde kunnet fremlægge noget, som jeg angiveligt skulle have skrevet på et stykke brevpapir som jeg ikke har/havde lov til at skrive på, vi har endda også her på Kandu haft denne sag oppe og vende og heller ikke dengang kunne Tombaneseren Berthelsen fremkomme med en c.c. Kun rygter han havde hørt fra en anden...

Hvor er det typisk, men jeg har skrevet det før og gør det igen med løgn og rygter kommer man ingen vegne selvom man gentager dem.

Må jeg iøvrigt bede mig fri - Jeg hader skam ingen - ikke engang en fordrukken stodder, som dig- kan jeg hade, måske er det et moder instinkt, for jeg har faktisk melidenhed med dig.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-10-09 05:44

Så siger vi det Bent, men sparket fik du da, hvad er dit had til Kanstrup så kommet af, er han mon også medlem af D L S. vi i lader jeres stridigheder blive liggende her, og holder os til emnet.

Blyhagls beskyldninger som er i sådant et omfang, her må vi vel kunne blive enige om, her må ske et og andet.
Inden skal jægerne bøde ellers bør der komme en udforbeholden undskyldning fra Fødevarestyrelsen ved de har bestilt undersøgelsen og udkommet med sådanne rygter.
Ufatteligt at man kan købe sådan noget giftigt stats, i andre EU lande, og som selv stadig har lov at bruge det

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-10-09 07:13

Kære bb1

Når du holder parole, gør du så også opmærksom på der vil blive skudt varselsskud når såten begynder og når den afsluttes, i stedet for brug af jagthorn.
Det varselsskud du skød under den famøse rævejagt, hvor du brugte en af de unge jagtdeltageres tungstenspatroner, plejer det at være "stål"?
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-10-09 08:59

Lille Bendt Ballegård.

Jeg forstod på dig i en tidligere tråd, at du havde haft håndværkere (murere) fornylig ? Skulle de forstærke murværket til "kontoret", som jeg har hørt du har ? Ligeledes med din samling af patroner ? Skulle grunden til forstærkningen mon være, at din samling af gamle/ældre blyhaglspatroner er i fare for at skvatte ned, da vægten efterhånden er blevet for stor ??
Eller er forstærkningen af hensyn til Julemandens kane, som er parkeret på taget ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 11:03

Kan I nu snart finde rundt i Jeres egne løgnehistorier.??????????????????????????????????????

Tompeneseren skrev: At jeg var uven med Niels Søndergård....

habibiproppen: At det er Niels Kanstrup...

I må sku` snart bestemme Jer. Nej I ved ikke en pind og det er Jeres problem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 11:07

Øjenvidnet giver sig også af med gætterier--at i gider tag på jagt i stedet for,men I har måske ingen

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-10-09 11:12

Balladegård du er stadig sur på Søndergård fordi han ikke gad og se dig som ekstern kursusudbyder, han var uddannelseschef på Kalø, på det tidspunkt var Kanstrup også ansat i forbundet. Søndergård skulle de have beholdt og udnævnt Kanstrup som formand for DJ, i stedet for Ole Roed

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 11:29

I gætter ved intet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 13:00

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-10-09 11:12

--------------------------------------------------------------------------------
Balladegård du er stadig sur på Søndergård fordi han ikke gad og se dig som ekstern kursusudbyder, han var uddannelseschef på Kalø, på det tidspunkt var Kanstrup også ansat i forbundet. Søndergård skulle de have beholdt og udnævnt Kanstrup som formand for DJ, i stedet for Ole Roed

Jepper!! Så havde jeg stadig betalt mit kontingent.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 17:48

Husk nu E.B.Berthelsen din lokale DJ forening ville dig ikke!!!!!!

Husk også at du selv smækkede med døren under forbundkrisen - Jeg har stadig CD`en. Husk det nu gamle propsuger.....

Husk også at du i mellemtiden er blevet en kendt person på de bonede gulve - jeg tror slet ikke D.J. vil have dig til medlem om de så fik dig foræret

Jeg skal nok huske at fortælle både de to gange Niels og Ole om din optræden her på Kandu....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 18:34

Jamen det tror jeg nok EBB kan overleve.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 19:36

Det er jeg da for at høre. Tænk hvis jeg have givet anledning til et selvmord

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-10-09 21:08

Jeg kan se vi er kommet lidt langt fra emnet blyhaglpatroner. der er åbenbart ingen der husker, hvem der anbefalede alternativerne så varmt, hvorimod de nærmeste andre landes jagt organisationer vende tommelfingeren nedad, og derved stadig har fået udsat et påbud, og derved et for lille et marked, og alt for dårlig kvalitet i starten, nu overholder de fleste fabrikatter, god standar og er meget ensartet, med stor hastighed.
Måske var det dårlige patroner der i starten gav de mange anskydning, og løbssprængninger, at det er det, der forleder nogle til stadig at bruge bly, hvis omtalte artikke taler sandt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 21:12

Det er vel også interessant, at DJ gav et miliontilskud til udvikling af et værdigt alternativ til blyhaglpatronerne. Hvor er disse penge blevet af??? Og hvad blev der af projektet???
Men det værste var velsagtens, at flere tusinde jægere fik åbnet deres bøsser - aldeles uden grund. Men det anbefalede de kloge hoveder i DJ. Fup og fiduser - var det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-09 21:19

Hvad gjorde Dansk land og strandjagt, hvad var deres anbefalinger og hvordan kan det være at to hovedbestyrelsesmedlemmer ikke blev eskluderet, når de offentligt udtalte, at de ville skide på blyforbuddet. For stålhaglpatronerne kunne ikke slå en edderfugl ihjæl.

Hvor var Jeres indsats - det er nemt at være bagklog og skinhellig....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 01-10-09 21:48

Nu ved jeg ikke hvad DLS hovebestyrelses medlemmer har udtalt med at skide på hvad. Husk jeg er ikke så gammel i folden, jeg er kun fuldgyldigt medlem fra i sommer, selv om du kværner om noget andet, Jeg husker dog med alt tydelighed hvad dråkmåserne i jægerforbundet udtalte, de have nemlig ingen mening, den havde Ravnkjær for dem alle, det den øvrige hovedbestyrelse tænkte, var æde drikke og gå på jagt, og iføre sig uniformer for medlemmernes penge.
Det var sku ærgerligt lille Bent at du ikke var forundt at komme med i inderkredsen dengang , hvis havde Ravnkjær tvungen dig til at holde kæft

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-09 23:06

hvordan kan det være at to hovedbestyrelsesmedlemmer ikke blev eskluderet, når de offentligt udtalte, at de ville skide på blyforbuddet.
Det skrev Ballehyleren fra Bottrup.

Hvaee - du lovede navne på bordet, men det er nok en af dine sædvanlige løgne.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 02-10-09 00:10

Hvor er Tonganeseren og habibipro kloge - ringer de ikke mere sammen?

Den ene stiller spørgsmål til bb1 og den anden udelukker ham fra tråden..

Det er virkelig genialt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-10-09 01:27

Næh, Bent Hjulmand, vi kender såmænd ikke engang hinanden, og vi aftaler såmænd heller ikke taktik. Det er ikke nødvendigt. Du kvajer dig hele tiden.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-10-09 07:21

Lille Bendt - Julenissen - Mor Bendt - kært barn har mange navne.

Du der har et indestængt moderinstinkt (Bly i hovedet(2) 011009 kl05.40) mangler at svare på spørgsmålet om dine forstærkninger af dine bygninger - kan vi andre være sikre på, at der kun er tale om gamle patroner med blyhagl du samler eller har der også sneget sig nogle af de moderne patroner blandt de andre ?

Jeg tror habibiPro har ret i dét med Ravnkjær's påbud med at holde kæft - det er jo et Ravnkjær kompleks du lider af og som nu skal gå ud over alle sagesløse debattører på KanDu.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-10-09 07:22

Halo halo. BB Julemanden, i må være særlig gode venner, når i kontakter hinanden lang tid efter midnat, at BB orientere julemanden om han er på en ligegyldig hjemmeside er blevet udelukket.
Du er blot for dum.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 02-10-09 12:50

Afslutningsvis vil jeg lige sige, det er sørgeligt hvis der er nogen der bruger blyhagl i dag, især hvis der ud af de manger skulle være nogle især DJ medlemmer, fordi kong Ravnkjær var med at, anbefale alternativer til bly, som viste sig i starten ikke var noget vær, som var til at forsage de mange anskydninger der blev råbt op om. Og at der næsten skulle gå 10 år før der blev fabrikeret noget der var brugbart.
Sådan går når der på loligvis var valgt en hovedbestyrelse som blev styret af en diktator, og det var en flok nikkedukker der var valgt, der kun sad der af navn, og åd og drak og gik på jagt for medlemmernes penge.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 02-10-09 14:09

Hvad med dem som hjemmelader jernhaglshylstre med bly

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-10-09 14:51

Den med hjemmeladede jernhaglshylstre ladet med bly, er en helt anden og ny dimension ! Der findes da givetvis nogle kreative personer som bruger dette dække - kender HFranzen noget til dét via sin bekendtsskabskreds eller ? Det lyder sgu' fælt !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-10-09 15:12

HFranzen skrev;
Citat
Hvad med dem som hjemmelader jernhaglshylstre med bly

Forklar lige det lidt nærmere, HFranzen. Med den udmelding, ser det ud til, at du har stor viden omkring det emne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-10-09 15:42

Den hvide neger skrev:

"Forklar lige det lidt nærmere, HFranzen. Med den udmelding, ser det ud til, at du har stor viden omkring det emne".

HVis den hvide neger ikke kan fatte det, så mangler der dælme kvotienter i hans kranium.Men den hvide neger er nok en stakkels amatør.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-10-09 19:30

Racisten, von Berthelzen, skrev;
Citat
Den hvide neger skrev:

"Forklar lige det lidt nærmere, HFranzen. Med den udmelding, ser det ud til, at du har stor viden omkring det emne".

HVis den hvide neger ikke kan fatte det, så mangler der dælme kvotienter i hans kranium.Men den hvide neger er nok en stakkels amatør

Deri har du fuldstændig ret, von Berthelzen. Jeg mangler endda meget viden om - hvordan man fabrikerer/hjemmelader blyhaglsparoner....... Og ved du hvad, von Berthelzen, jeg ønsker heller ikke at vide det.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 03-10-09 07:49

Hvorfor spørger du så sjofle kaninøre Heidi, er det for at få lidt opmærksomhed den må du vel få dækket ved alt dit revyhalløj

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 03-10-09 12:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Slut