/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Alarm når jeg glemmer tasken
Fra : carlarne
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 29-09-09 14:04

Jeg har en lille taske på ca. 10 x 15 cm., som er 5 cm. tyk. Jeg har den normalt i det greb, som er monteret på tasken. I tasken har jeg penge, kørekort, briller, mobiltelefon og andet ragelse.

Problemet er, at jeg ofte glemmer tasken!!

Findes der ikke et "system", som kan hjælpe mig til at huske min taske?

Jeg kunne forestille mig en løsning, hvor jeg i min taske har en sender, og på mig selv har jeg monteret en modtager. Modtageren aktiveres, såfremt jeg fjerner mig x meter fra min taske enten via hyletone eller via vibering.

Jeg håber, at I kan komme med nogle gode forslag.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-09-09 14:29

desværre, du må indse at du er senil

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 29-09-09 15:07

Der findes sikkert en elktronisk dims der kan opfylde dit ønske.

Spørg folk i sikkerhedsbranchen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 15:08

Bind en snor fast i tasken og om din ankel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-09 15:27

Hvad med noget tøj med lommer, medmindre at damemoden helt udelukker praktisk anvendelse ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 15:33

Du kan binde en taskealarm fast i tasken og selve splitten fast i dit ben, så får du dit livs chock hvis du går fra tasken og splitten ryger ud

Jeg tror kun du behøver glemme tasken en gang, så skal du nok få den husket

http://flt.dk/tekniske-alarmer/104-taskealarm/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-09-09 17:22

Det findes helt sikkert, for et par år siden, kunne man få dem i amerika, hvor det blev anvendt til børn i supermarked.

Når ungen var væk i en vis afstand bibber hoved modtager - og når afstanden øges bibber den anden, for at fortælle ungen at denne skal stå stille og vente på "mor".

Jeg ved dog ikke hvad dyret hedder.

vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-09-09 17:31

https://loc8tor.co.uk/Store/Loc8torChildCare.aspx?gclid=COzMjcWWl50CFYyD3godSTBcuw&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Eller se hvad du findre ved at google

Child Finder Locator Beeper Pager.

Ebay har også en del af den slags.
vh ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-09 18:34

Pokker til larm der bliver

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-09-09 20:57
Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-09 20:59

Bilka har dem - de hænger i deres afdeling med værktøj. De er ikke ret dyre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 21:10

Du skal lære, at være den der betaler, så skal du nemlig have fat i tasken

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-09-09 21:30
Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-09 07:42

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 12
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 22

Generelt kan jeg se du er meget glemsomt?.
Husk at acceptere det bedste svar
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 01-10-09 08:46

Tak for svaret Flash77. Jeg skal i Bilka i dag, så jeg prøver.