/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Er det rimeligt
Fra : Krummen
Vist : 1015 gange
50 point
Dato : 29-09-09 12:47

For satan hvor kunne jeg brække mig over bureaukratiske, menneskeforagtende og kyniske beslutningstagere i Århus kommune (og andre steder btw). De skulle have så mange "tæsk efterfulgt af et læs fyresedler og nægtes adgang til en A-kasse.

http://www.bt.dk/danmark/doedsyge-pernille-har-ikke-vaeret-i-bad-i-otte-aar

Har lige sendt dem en mail:

Citat
Til hvem dette måtte vedrøre.

Angående artiklen i BT tirsdag d. 29 sept. 09 http://www.bt.dk/danmark/doedsyge-pernille-har-ikke-vaeret-i-bad-i-otte-aar har jeg kun et at sige. Århus kommune udviser den mest kyniske, menneskeforagtende og arrogante holdning til Pernille Wisborg. At nægte hende en mindre ombygning på hendes bopæl, så hun kan få noget så banalt som et bad i et badeværelse, er et eklatant udtryk for en latterlig og kommunalbureaukratisk fortolkning af serviceloven. Samtlige personer i Århus kommunes socialforvaltning som har med den sag at gøre, burde tvinges til at tage en kopi af serviceloven og tvinges til i 8 år at tørre sig i røven i deres private soveværelse.

Føj for fanden en mental afstumpethed at lægge for dagen. I KUNNE efterkomme hendes banale ønske med samme servicelov i hånden, men I VIL IKKE... blot for at spare, så I bedre kan økonomiservicere jeres selvforskyldte narkomaner, alkoholikere og andre misbrugere.

Jeg håber, efter denne sag er kommet til offentlighedens kendskab, at I får så mange "tæsk" og at der ruller nogle inkompetente hoveder i forvaltningen.

Med den allerdybeste foragt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 12:57

Det er ganske vist en avishistorie, men hvis bare der er en anelse om snakken, så er de kommunale bløddyr nogle inkompetente skiderikker som skulle smides ud i hoved og røv

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 12:59

Ajiii...Sån noget kan edderhylemig få mig 2 gange forbi det røde felt....Må hellere tage en siesta LOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 13:01

Point gives til en af de tusinder, som gir mig ret LOOOL

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 29-09-09 13:07

Hej

Man bliver jo helt mundlam når man læser sådanne historier - at det overhovedet kan lade sig gøre at blive ignoreret som pernille. Jeg stemmer for en borgerkrig mod regeringen og alle de klaphatte i deres usle grå jakkesæt. Da ingen vil stå frem og tage ansvar burde de afstraffes i fælleskab. De gemmer sig bag ryggen på hinanden og prøver altid at smide ansvaret fra sig eller videre til en anden institution.
Gaaah jeg bliver sindsyg gal over sådan noget her. Har lyst til at besøge Rådhuset med et stort bat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 15:27

Nu er sagen kommet frem, nu skal den vel på et utalt af møder og udvalg, før der sker noget

Skulle vi for en gangs skyld ikke lave en indsamling til en dansker i nød, så hun hurtigt kan få sit badeværelse??

Jeg syntes det er "godt" at du har skrevet til Aarhus kommune og givet dem tørt på!!!

Håber artiklen og de forhåbentlig mange breve, vil ændre forholdende for den stakkels kvinde

(Lige nu er jeg godt nok ikke så stolt over at være dansker)

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 15:46

Jeg tror du skal regne med, at kommunen er skide ligeglad. De sætter en eller anden ekkopolitiker til at gentage sig selv et par hundrede gange om sagen, mens vedkommende prøver at se snedig og impossant ud. Ulykken er, at de formentlig har ret til at handle(eller rettere undlade at handle) som de gør, imens de skider på al anstændig menneskelighed

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 15:49

Vi kan hjælpe snart sagt gud og hver mand, men vore egne handicappede/ældre/syge, dem glemmer vi

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-09 18:47

Den store fejl er at hun er DANSKER.Havde hun været irakker eller tyrker,var hendes sag forlængst havnet i Bruxelles.Der havde været store demonstrationer på rådhuspladsen.
Men da hun er DANSKER,kan hun sgu sejle sin egen sø.

Er der ikke een af vores "barmhjertige" præster,der kan tale hendes sag. Nåe neej,igen:Hun er jo KUN dansker,så det har ikke den store interesse.Det gi`r for lidt "reklame".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 18:51

Nu skal I 2 ikke hidse mig mere op, end jeg er i forvejen Men desværre har I ret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 19:00

Krumme gå hen og læg dig, så kan Mosebaek og jeg fortsætte

Godt sagt Mosebaek... lige mine ord

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-09 19:34

Nej, det er ikke rimeligt, men hvad ønsker man gjort?

""tæsk efterfulgt af et læs fyresedler og nægtes adgang til en A-kasse" er næppe en brugbar løsning.

Og er det ikke blot en naturlig konsekvens af VKO's politik, det er ingen hemmelighed at VKO hellere vil have skattelettelser end en ordentlig social politik og en anstændig behandling af medborgere.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 20:33

AK AK så er klåge åge aka Bertel Brandert inde med sit socialistpis igen. Hold nu din dumme bøtte Bertel Brandert. Hvad helvede har kommunalt ansatte og eller folkevalgte med VKO regeringen at gøre?

Socialudvalget i Århus kommune består 8 medlemmer - heraf 4 Socialkammerater, 1 SF, 1 CF og 2 Venstre bønder. Altså 6 stk på den røde fløj og 2 på din forhadte blå fløj...så sæt dig ind i tingene Hr. Brandert eller knyt med dine patetiske VKO udgydelser. Når dine socialistvenner med flertal i socialudvalget ikke vil skaffe en handicappet kvinde et bad, så skal du ikke laste VKO for dette.... HALLÅÅÅ BÅTNAKKEFJOG

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 20:47

Besparelser... ja... på det kulturelle område tak

Kunstmalere, der maler en gang børnehavestreger, og får støtte, vor herre bevares... lad dem lege i fritiden, og lad støtten gå til de svage i samfundet

Nå nu fik jeg nok blandet tingene sammen, - men jeg mente det nu alligevel -

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-09 21:06

Som sædvanligt kan Krummen ikke rigtigt håndtere at der er nogen der er uenige med ham, derfor poster han en spand mudder.

Enhver der gider sætte sig bare en anelse ind i hvad der foregår, ved at VKO de sidste mange år har skåret ned på de offentlige budgetter og ved at kommunerne forlængst er reduceret til administrative organer med det ene formål at føre VKOs nedskæringer ud i livet. VKO er ansvarlige for nedskæringerne, ikke kommunerne, der ikke har nogen chance for at føre en menneskelig socialpolitik.

Men den slags fakta er Krummen naturligvis immun over for, så jeg bliver sandsynligvis udelukket fra spørgsmålet lige om lidt.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 21:50

Det er da pudsigt, at denne Brandert altid skal tørre al verdens ulykker i kongeriget af på VKO regeringen. Han er fuldkommen socialistblind og fatter ikke, at der er noget som hedder serviceloven og i flg. denne kan kommunen gå ind og hjælpe denne kvinde, hvis de vil, men de har formentlig af økonomiske årsager valgt IKKE at gøre dette. De vælger bevidst at forkæle disse udskud som selv er ude om deres dårligdomme, her tænker jeg specielt på misbrugerne. Men uanset om min antagelse er rigtig eller ej, så burde de hvis menneskelighed og anstændighed har nogen betydning for disse beslutningstagere forlængst have sørget for at den invalide kvinde kunne få noget så banalt som et bad. INGEN skal bilde mig ind, at en kommune som Århus ikke, uanset deres økonomi, kan finde 100.000 kr. eller hvad det nu koster at etablere forhold på kvindens bopæl så hun som alle andre kan få et bad.

Jeg har det fint med at man er uenig med mig, men jeg brækker mig, når disse socialistiske pladespillere og tunnelkiggere lukker deres trivielle og stereotype shit ud. I øvrigt har den samme Brandert åbenbart ikke forstået en skid af demokratiets grundregel, nemlig at flertallet bestemmer. Når vi har en VKO regering lille Brandert...... er det altså fordi flertallet af de stemmeberettigede danskere ønskede det sådan. Fat det dog...skvadderhoved

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-09 22:10

Klumme bliver ved med at lukke mudder ud.

VKO har siddet tungt på magten i Danmark de sidste 8 år, det er VKO der har ansvaret for de massive nedskæringer der har fundet sted. Det er VKO det egenhændigt bestemmer de rammer som kommunerne har at administrere ud fra, og kommunerne er nødt til at skære, selv om de ved at det gør ondt, fordi VKO har bestemt at det skal gøre ondt.

Jeg ved godt at flertallet har valgt VKO, det betyder så at flertallet af danskerne har bestemt at kvinden her ikke har fået et bad i 8 år, selv om danskerne selvfølgelig forsøger at give nogen andre skylden.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 29-09-09 22:26

Du er for dum Brandert, og skal fra nu af ikke forplumre tråden med dit røde lort... Baj Baj

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-09 01:09

Jeg er ved at overveje at gå til lægen i morgen - har fået SÅ mange røde knopper af den fuldstændigt horrible sag her i vores kommune!!!

Krummen, lav en gruppe på Fjæsbog, og opret en underskriftindsamling med link fra Fjæsbogen. Så kan du sende underskrifterne til kommunen.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 30-09-09 08:55

Dette er jo desværre ikke den eneste sag i vores såkallede velferdssystem, men heldigvis en af dem der bliver kendt af offentligheden. Jeg oplever hele tiden problemer af denne type i min kommune, som dog ikke er Århus. Min kommune sylter alt, og det er skvadder umuligt at få dem til at træffe en afgørelse. Min egen sag har ligget på "stand by" siden 2005, og nu orker jeg bare ikke mere. Men problemet er jo, hvor henvender jeg mig??? Som en af mine venner så træffende udtrykte det: "de skulle prøve at leve under brugernes forhold et stykke tid". Sorry, dette var ikke så meget om det oprindelige indlæg, men behøvede at få luft!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-09-09 10:51

Det er helt OK ockendon. Ud med det LOOL Det hjælper ikke på problemet, men det kan lette trykket.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-09 11:41

ockendon - du er jo desværre et af de eksempler landet over - så det er da relevant til emnet

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-09 15:53

Hej i tråden.

GUD hvor er jeg enig med dig Krummelure!

For aller første gang i mit liv måtte jeg smide avisen fra mig og opgive at læse en artikel færdig, jeg mærkede mit blod koge og mit hjerte begyndte at dunke hurtigere og hurtigere - HVOR ER DET BARE ALT ALT FOR SKIDE DÅRLIGT

For HELVEDE da.....og så den lille forbandede bureukratiske gimpemadamme som udtaler at 'hjælper vi hende, skal vi også hjælpe alle de andre, for her behandler vi alle ens'...

- hvis dette er måden de, i den kommune, behandler deres borgere (læs:MEDMENNESKER!!) på, så siger jeg, som du:

FØJ FOR SATAN!

Kære 'ockendon' - hvor er det bare noget forbandet svineri!! Ved du hvad....skriv et brev direkte til Jeres borgmester!! Send det anbefalet fra posthuset, så du er helt sikker på at det bliver afleveret til rette vedkommende! Du kan jo, bare for en ordens skyld, lige indflette at 'denne gang er det Århus kommune som er i medierne - det skulle da nødigt være vores næste gang?'.
Held og lykke med det!

Århus - SKAM JER! - og....hvor er det et fantastisk flot musikhus I har!!

/Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-09 20:52

Jeg skammer mig på min kommunes vegne!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-09-09 21:49

Det er en stor byrde du tager på dine skuldre Hanne. Det skal du ikke. Lad dem skamme sig selv

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-09-09 22:06

Jamen Dorthe dog...sikke du bander LOOOL Men det er forståeligt. Det er simpelthen en så nedrig måde at behandle mennesker på, at man skulle tro det var løgn. Det får billeder frem på min nethinde fra TV udsendelser af hvordan syge, gamle og i særdeleshed børn blev behandlet i Rumænien under Ceausescus rædselsregime. Men dette er sgu da ikke Rumænien, men pæne velfungerende og socialt ansvarlige Danmark i 2009.

Tænk sig...en lille gruppe mennesker på rådhuset i Århus sidder og beslutter, i al sin banale enkelhed, at Pernille Wisborg, som grundet sygdom er låst til en rullestol, ikke skal have et bad i foreløbig 8 år......OTTE ÅR.

Jeg gider ikke engang bande, men hvem og hvad bilder de sig ind de er, disse kommunalt ansatte bløddyr?? Jeg håber at de, når de går fra arbejde, hygger sig med deres familie og at de sover godt om natten, inden de står op igen og tager et dejligt varmt bad på deres badeværelse, inden de igen skal tage beslutninger om hvordan andres liv skal forme sig. Puuuu ha den er slem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-09 05:58

Nu lysner det - måske -

http://www.bt.dk/danmark/kommer-pernille-i-bad-nu

Hvorfor skal sådanne skæbner altid i medierne for at blive hørt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-10-09 07:52

Det lyder dælme dejligt og er ikke et sekund for tidligt. Så kan de jo beviseligt finde pengene til det. Nu er Bertel Brandert sat uden for døren, fordi han konsekvent ævler i sin røde pladderpøl, men han kan så se, at det ikke har en skid med VKO at gøre.

Nu har de fået nedenstående mail.....

Citat
Hvor er det grotesk, luset og sørgeligt, at en sag som denne skal i medierne, før I er banket på plads og belært om hvad jeres opgave er i den stilling I har.

http://www.bt.dk/danmark/kommer-pernille-i-bad-nu

Nu mangler bare, at der bliver skrevet nogle fyresedler, så de ansvarlige for denne skandale bliver fjernet fra den post, som de beviseligt ikke magter og langt fra er værdige til at bestride.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 01-10-09 09:22

Det er godt at Pernille nu måske kommer i bad. Hvor er jeg dog enig med dig Krummen, jeg skulle meget gerne bytte plads med mine rådgivere. Men nej, Skanderborg kommune har et mega underskud på sit budget, og i stedet for at sætte en indsats ind der hvor der er nødvendig, vælger de istedet at give sine medarbejdere yderligere fryns, så som hjemme-pc, telefon, avis, fri træningscenter osv. Og, selvfølgelig, betaling af disse ydelser sker via lønnen, og trækkes før skat.
Ja, Dorthe, jeg vil gøre som du siger, det er bare så uoverskuelig at stykke hele historien sammen. føler mig virkelig langt nede...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-09 09:38

ockedon... desværre er det ofte sådan, at dem der ikke siger ret meget kommer bagest i køen

Du må prøve at få stykket et brev sammen,også selv om det gør ondt

Når du får det sendt til kommunen, så kan det være at du skulle slutte brevet med at skrive, at hvis du ikke hører noget positivt, inden for en periode så vil du gå til medierne, det er tilsynelandende det der skal til, det er jo ikke første gang vi hører om en kommunen dr har ignoreret en medborger, og hvor det har hjulpet at sagen kom frem i lyst

Sidst var det vist en der ikke havde været i bad i 4 år

Endnu engang må jeg give Mosebaek ret... hvar det en indvandrer der havde været udsat for det sammen, ville vi være blevet kaldt racister, og straks ville der være installeret et bad, eller hvad problemet nu er.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 01-10-09 10:21

Nordsted, jeg har i en tidligere sag gået til medierne, sagen gik til ankestyrelsen, som efter 9 mnd. gav mig ret, kommunen skulle omvurdere min sag. Det gjorde de så, og fik afslag igen. Sagen blev anket igen, og ligger igen i systemet og venter. Skanderborg kommune er ligeglad med hvad der står i aviserne, det har vi set gentagne gange. Men det koster dyrt at klage, både i tid óg kræfter.

Dersom jeg må komme med lidt yderlig galle, jeg bliver så frustreret af at blive mødt af en tyggegummi-spisende medarbejder, som "lover at kigge på sagen", og senere finde ud af at den skulle behandles af en anden. Kunnne hun ikke have beholdt sin tyggegummi inde i sin mund, istedet for at gumble med åben mund? Og sådanne skal være kommunens representant. Ærligt, efter godt 25 år her i Danmark, hvoraf jeg i 10 år har haft dobbelt arbejde for at klare mig selv, synes jeg at jeg bør forvente en lidt mere "sømmelig" behandling, og jeg overvejer stærkt at flytte tilbage til Norge. Men, økonomien tillader ikke en flytning, så jeg er låst fast i Skanderborgs system... Det hjalp!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-09 10:29

Det var dejligt det hjalp... men hvor længe

Det er møjhamrende ubehøvlet, at personalet gumler tyggegummi i arbejdstiden, idet mindste kunne gumleriet stoppe imens der er betjening af borgerne

Jeg syntes nu alligevel du skal gå til f.eks Ekstrabladet, det kan vel ikke skade din sag at den lige kommer op og vende igen

Eller du kan bede om en tid til en samtale med borgmesteren, det har min gjort engang for en del år siden... han blev godt nok smidt ud da han bad om den arabiske udgave af den danske bistandslov, men han fik da luft

Man skal desværre have et godt helbred for at være syg

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-09 21:32

Tak, krummelure, for de pæne ord

ockendon - kender du ikke en person, der kan tale din sag/være bisidder, som er skåret godt for stemmebåndet og er hård at handle med i de rette sager?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 01-10-09 22:20

Prøv at ringe til SR Bistand http://www.sr-bistand.dk/om_sr-bistand.asp

De bor ganske vist i København, men måske de har et godt råd til dig....og det er gratis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 08:28

Flot Aahus!!!

http://jp.dk/indland/aar/kultur/article1838754.ece

Det er rigtigt, bare bliv ved med at poste penge i kultur, der får i afsat et fingeraftryk, der vil blive set og husket.

At bruge pengene på syge bliver jo hurtigt glemt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-10-09 10:11

Ny mail til Århus...de er sikkert bedøvende ligeglade

Citat
Det er så flot Århus.

Skide være med Pernille Wisborg, den latterlige brokrøv, som sidder lænket i sin rulle stol og skal vaskes og skide i sit soveværelse.

Det er klart vigtigere, at 10 pampere fra kommunen, tager til Australien på luksushotel for at se på kunst.:-x

Hvor skulle I skamme jer. FØJ for et menneskesyn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-10-09 14:29

Det sædvanlige venstre-orienteret vås fra BertelBrander:

Citat
Enhver der gider sætte sig bare en anelse ind i hvad der foregår, ved at VKO de sidste mange år har skåret ned på de offentlige budgetter og ved at kommunerne forlængst er reduceret til administrative organer med det ene formål at føre VKOs nedskæringer ud i livet. VKO er ansvarlige for nedskæringerne, ikke kommunerne, der ikke har nogen chance for at føre en menneskelig socialpolitik

Dette her må jo så være helt i BertelBrander`s ånd,og dermed hans "ros",til VK regeringen.
Citat
Det er rigtigt, bare bliv ved med at poste penge i kultur, der får i afsat et fingeraftryk, der vil blive set og husket.

De røde råber jo altid om flere penge til kulturen.
De tror samtidig,man kan bruge de samme penge to gange.Derfor har vi altid stået med en kæmpegæld,når en rød regering er gået af.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-10-09 17:59

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 19:57

Jeg håber/ønsker (det har man vel lov til?) at politikerne selv får samme behandling engang

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1233522.ece

Hvor jeg dog grimmes

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-10-09 20:15

Det tror jeg ikke på du gør...du blir da kønnere og kønnere, men du græmmes måske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 20:23

øv øv

Jow jeg både grimmes og græmmes

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-10-09 20:42

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 21:06

Det er da ikke sjovt at komme til at ligne en rosin

Men hellere ligne en rosin og kunne klare sig, end at være en af de omtalte i tråden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-10-09 22:55

.... eller rosinen i pølseenden...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-09 23:01

Ej rosin er nok heller ikke rigtigt, jeg er nok mere ovre i blommestørrelsen, så jeg må vel være en svedske, altså en godt rynket en af slagsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-09 07:45

Aarhus og sikkert også mange andre kommuner?

http://ekstrabladet.tv/nyheder/article1233049.ece

Hva' bliver det næste, man tør dårligt tænke på det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-10-09 12:30

Nej NU! Jeg flytter sq!

(som om, det hjælper nogen...)

Jeg vil ikke blive gammel her i byen

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 00:24

Tak for svaret Mosebaek. Uha som vi er enige...Det er fandme uhyggeligt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-09 09:10

Selvtak Krummen.Ka`vær`vi er halvbrødre.Hvem ved.Må nok igang med noget slægtsforskning.

VH.Mosebaek.