/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bordplan til runde borde
Fra : ingelein
Vist : 4088 gange
45 point
Dato : 29-09-09 11:06

Hej
Jeg sidder p.t. et sted, hvor jeg ikke har mit Nero program til at designe labels til CD'er.
Jeg skal lave nogle bordkort til runde borde - altså nogle cirkler med navne placeret udenom langs cirklens kant.
Hvordan gør jeg det uden et specielt program - eller kan jeg downloade et passende program?
Maskinen har Office 2003 - Photofiltre og ikke andet.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 11:25

Det kan du i openoffice > draw > fontwork galeri (A med gul ramme om)

Eller office > word > indsæt billede > wordart >

For begge gælder det, at buerne kan justeres.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-09-09 11:27

Et hurtigt gæt,uden at have prøvet det.
Åbn word.
Værktøjslinien-tegninger.
Tegn en cirkel
Indsæt billede fra word art,den kan du trække/dreje i en cirkel
Billeden/teksten ændrer du til hvad der skal stå.
Print,og klip ud
vvdriver

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-09-09 11:31

Sorry Eyvind.
Det går galt,når jeg skal skrive med et finger,bliver 2 minutter bagefter.
Næste gang,kan du så ikke lige gå en tur med hunden,inden du svarer
vvdriver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 11:35

Jammen jeg var da lige ovre i begge programmer og afprøve det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 11:39

OpenOffice:

Citat
Konvertering af teksttegn til tegneobjekter
Du kan konvertere teksttegn til kurver, som du kan redigere og ændre størrelse på, som du ville gøre med ethvert tegneobjekt. Når du konverterer tekst til et tegneobjekt, kan du ikke længere redigere indholdet af teksten.
For at konvertere tekst til et tegneobjekt:
1.Vælg den tekst, som du vil konvertere, og gør et af følgende:
I OpenOffice.org Draw, vælg Modificer - Konverter - Til kurve.
I OpenOffice.org Impress, højreklik på objektet, og vælg så Konverter - Til kurve.
2.Hvis din tekst indeholder mere end ét tegn, vil den konverterede tekst blive et grupperet objekt. Dobbeltklik på gruppen for at redigere enkelte objekter. Tryk Esc når du er færdig.
3.Klik på ikonet Rediger punkter på Formater Grafik linjen. Klik på objektet. Du kan se alle objektets bézierpunkter. På værktøjslinjen, kan du finde et udvalg af forskellige ikoner til at redigere, indsætte og slette punkter.

Dette har jeg ikke prøvet i openoffice men kun i programmet Corel draw.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-09 12:08

Hej
Desværre går det galt med Word og Wordart forslaget. Jeg skal jo gerne kunne redigere i teksten, så alle "Personer fordeler sig smukt om bordet. Det er jo lidt vanskeligt at beregne på forhånd, når en person kun hedder Else og en anden Hans Christian.

Jeg skrev vist, at jeg har office 2003 - ikke noget med open office. Jeg sidder et sted, hvor jeg ikke kan lægge nye programmer ind.

Er der ikke en label fra Avery, som opfylder det jeg gerne vil ?

Jeg har kun mulighed for de nævnte programmer!!!!!
mange hilsner '
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 12:23

Citat
eller kan jeg downloade et passende program

Det du vil, kan ikke laves med Microsoft Office...............................som jeg ser det.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 45 point
Dato : 29-09-09 13:24

I WORD

Gå i indsæt
Grafisk fremstilling
Radialdiagram

DEn starter med 3 i en cirkel og et i midten - den i midten glemmer du bare...

Derefter kan du tilføje "flere cirkler"/personer ved at bruge "indsæt figur" i den toolbar der åbner sig.

Nu kan du for den slags skyld have 50 i rundkreds - men jo flere du har jo mindre plads til tekst..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 16:39

Flot Refi - i min office 2000 kan der laves noget lignende....................men det er svært at styre.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-09 18:08

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 18:15

Selv tak da