/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Annonce snyd
Fra : vvdriver
Vist : 724 gange
200 point
Dato : 29-09-09 08:26

Er det tilladt at oplyse en persons navn her på nettet.
Han har snydt mig i en handel på nettet.
Han har selv sendt mig beviserne pr. mail.
Har haft det forelagt Familieadvokaterne,de gav mig ret.
Men på grund af beløbets størrelse,kan jeg ikke gå rettens vej.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 08:35

Nej det er ikke tilladt at oplyse folks navne og adr. på nettet uden deres tilladelse

Men du skal melde ham til politiet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 08:37
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-09 09:08

Nu skriver du ikke hvor på nettet han har annonceret.

Du kunne jo evt. kontakte det pågældende sted og fortælle dem at, den sælger ikke er til at stole på.

Hvis han stadig annoncerer kunne du evt henvise til annoncen her. Det er der flere der har gjort, når de har været utilfredse med en nethandel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 09:23

Det er handel via Den blå avis

Endnu engang er en blevet snydt der

Du kan jo også prøve at skrive til Den blå avis, og se om de kan nægte ham at sælge der, men jeg må ærligt indrømme,at jeg ikke tror der er noget at gøre

Godt det ikke var et større beløb

Endnu engang må man sande at ordsproget stadig er aktuelt... at skade bliver man klog men sjældent rig

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-09-09 09:31

Annoncen var i Den Blå Avis.
Har haft kontakt til DBA, de mente ikke de kunne gøre noget.
Fik oplyst ved Familieadvokaten,hvad han havde gjort,var ulovligt..... men ingen ville tage sig af det igen på grund af beløbets størrelse.
Sælgeren er ikke dum og uvidende(Forhenværende Skoleinspektør gennem 37 år),han kender sikkert til reglerne,snyd men hold dig til beløb som ingen vil tage sig af.
Det er ikke en fast annonce han kører med, derfor kan jeg ikke henvise til annoncen.
Det er ikke for pengenes skyld,men jeg hader han sidder over i Helsingnør og griner sin røv i laser.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 09:43

Selvfølgelig kender han til reglerne....og der er meget snyd i Den blå avis (det skrev jeg vidst også i din anden tråd?)

Selv om beløbet er lille, kan du godt melde ham til politiet, han er ikke mindre kriminel fordi beløbet er lille... det vil måske give ham en lærestreg

Jeg bor tæt på ham,skal jeg "komme til" at banke ham

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-09-09 10:09

Jeg bor tæt på ham,skal jeg "komme til" at banke ham

Nej.nej det må du ikke,så reseker jeg at få en dom,for at opfordre dig til vold.
At jeg før har haft en spørgsmål ang. dette har du ret i.
Men møder du ham,så spørg om han har 500 kr. til en sulten medborger,inviter din bedre halvdel med ned til havnen og spise pengene op.
Måske kan du være heldige,at han kan se jer fra hans Båd,at i sidder og spiser på hans regning.
De sidste 5 år har jeg ca.lavet 400 handler på nettet.Ikke alle handler har været lige gode,men det er helt ok.
Men det er første gang jeg støder på en som ham her.
vvdriver

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-09 10:26

Hvorfor skulle det dog ikke være tilladt at oplyse personnavne??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-09 10:47

Citat
Hvorfor skulle det dog ikke være tilladt at oplyse personnavne??

Almindelig moral.
Selvklart er der nogen der fortjener en afklapsning på den måde, men sådan som danskere pt sviner hinanden til vil tyveri af et bolsje lynhurtigt eskalere til storforbrydelse på nettet hvor det så vil gå udover personens familie også.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-09 11:02

Det er IKKE ulovligt at oplyse om folks navn og adresse......

Du skal bare være klar over at du kan komme til at stå til ansvar for det du skriver (injurier o. lign.)....

Folks navne og adresser er jo IKKE statshemmeligheder

Så med mindre vedkommende er under adressbeskyttelse el.lign. er det en chance du SELV må tage....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-09 12:35

man kan vel alid komme til at skrive det ved et uheld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-09 15:05

Jeg har et par gange prøvet at ville købe en af de dyre regnemaskiner fra den blå avis, når jeg så siger jeg ville betale pr efterkrav (det findes ikke længere), så havde sælger ingen interesse i handlen, jeg har en meget stor mistanke om,at hvis jeg havde sendt pengene så ville jeg aldrig have set skyggen af en regnemaskine

Nu køber jeg kun der hvis jeg selv kan komme og hente tingene - sørgeligt - men jeg gider ikke risikerer at blive til grin for mine egne penge

Tror da godt du lige kan komme til at fortælle hvad hans båd hedder - eller hvilken skole han var inspektør på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 16:41

Efterkrav findes endnu...........bare ikke for småhandlende og private uden at det koster en mindre formue.

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 28-10-09 10:21

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-09 10:38

Selv tak....