/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Svensk Krone (Valuta veksling)
Fra : gr8
Vist : 1020 gange
50 point
Dato : 28-09-09 10:09

DKR til SEK

Hej

Jeg vil lige høre om Nogen her ved om svensk krone bliver svag eller stærk i fremtiden?

Jeg vil gerne veksle mine danske kroner til svenske og i den forb. Vil jeg gerne have en ide om jeg skal vente eller ej.

Er her en økonomi ekspert eller bankmand som kan hjælpe. jeg ved at intet er sikkert men Hvad tror I?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 10:11

Den har været lavere end den danske krone i mange år,hvorfor tror du det vil ændre sig nu?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 10:14

Som jeg ser det, så stiger den Svenske krone langsomt. Den er i 72.4 lige nu og det er ikke så længe siden den var godt under 70.0

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 10:16

Og iflg denne graf,falder den lidt endnu

http://www.valutainfo.dk/valuta/SEK/

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 28-09-09 10:21

Jeg har fulgt med i valutaen i lidt tid og svensk krone er stiget en hel del på det sidste :(

men spørgsmålet er om vi kan forvente at den kommer under de 70.00 igen eller om den vil komme op til et niveau der siger 74.00-79.00 ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 10:24

Tja - jeg har en valutafidus fra windows 7 kørende og den siger 72,4
Euro siger 746,347 DKK for 100€

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 10:28

Jeg har netop holdt øje med den Svenske krone, fordi vi overvejede at købe TV i Sverige.
Men nu kan det ikke svare sig og vi købte i DK.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-09-09 10:54

Kursen bevæger sig op og ned.
Det er rent gætteri hvordan det går i fremtiden.

Bankmænd og finansfolk mv ved det ikke bedre end os andre, selv om mange tror det, og nogen af dem gerne vil lade som om.
Hvis man viste det med rimelig sikkerhed kunne man nemt blive meget rig ved enten at købe eller sælge dem på termin.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-09 11:08

Citat
Nogen her ved om svensk krone bliver svag eller stærk i fremtiden?
tænk bare om jeg kunne svare på det, men desværre det skal man være spåmand for at kunne, alle svar du får er rene gætterier

Accepteret svar
Fra : diet

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-09 11:13

Jeg ved det er ren gætteri men jeg tror at svensk krone kommer til at falde lidt ned endnu, fordi dollaren er faldet meget på sidste og derfor .....så snart dollaren bliver stærkere så falder SEK.....

Dollaren bliver stærk snart!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 15:25

Ikke alt er gætteri - men bagudvendt fakta. Om kurven så stiger eller falder fremover er en anden sag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 15:35

Hvis man kikker lidt på min graf fra kl. 10.16, kan man se at den også er faldet lidt idag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 15:46

Måske det er bedre at sætte pengene i Norske Jenter.

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 07-10-09 10:14

Tak for svaret diet.