/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV / TV BORD
Fra : cobran
Vist : 5915 gange
207 point
Dato : 28-09-09 00:43

Hej folkens.

Jeg skal have mig et nyt tv bord! Mit gamle kan jeg let dreje bordet til højre og venstre, så jeg kan se tv´et fra sengen og når jeg sider ved computeren...

Det bord jeg har fundet kan ikke drejes, det kan faktisk ingen af dem jeg har fundet (online)! Kan man få en skive eller lign som man kan sætte under tv´et det kan drejes?

ELLER kender i nogen borde der KAN dreje?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 28-09-09 04:46

Biltema sælger sådan en drejeskive.

Jeg kan desværre ikke finde varenummeret til dig , men jeg har købt flere der.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 06:35

Jeg har købt sådan en halvmåneformet dreje skive i Ikea, jeg kan ikke umiddelbart finde den på deres hjemmeside, men du kan da skrive til dem og spørge

http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=tv+m%c3%b8bel&category=customer_service

Jeg kender godt den drejeskive mulvarp1 omtaler, men den skive er ret lille - beregnet til et bilsæde - men alt efter hvor stort dit tv er, kan den vel godt bruges

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-09-09 07:29

Som Nordsted skriver kan du købe drejeplade i Ikea - her kan du se hvad de byder på

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00105361

Her er en anden mulighed
http://www.auroragroup.eu/shop/forms/products.asp?grp=A-06-01-08&hl=TV%20karrusel

Den blå avis har flere annoncer med tvborde med drejeplade. Alt efter hvor du bor, er det måske en mulighed

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=0&KategoriId=&rubrikId=0&Annoncetype=2&Sortering=8&Sortsearch=0&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&KunKoebNuPris=0&AnnoncetypeRange=7&navSearchWords=&Fritekst=tv+bord+med+drejeplade&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&AntalDage=0&Forhandler=0&txDrop=2&x=30&y=16

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 08:32

Nææ den jeg har købt i Ikea er halvmåneformet, så den ikke kommer til at rage ud foran skabet når jeg drejer tv-et, men princippet er det samme

Der er en anden slags model her, som i faconen mere ligner min

http://www.avxperten.dk/tv-moebler/tv-borde/tv-borde.asp?gclid=CLCil_3bk50CFUMF3godZmnWcQ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 08:43
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-09 09:19
Kommentar
Fra : cobran

Dato : 29-09-09 23:02

Mange tak ind til videre!

Jeg har et 32" fladskærm og foden er 50cm langt og 25cm bredt. Så jeg går ud fra at den bedste løsning er et oval drejeplade. Er der nogen ovale i den størrelse ude på markedet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-09-09 03:18

Nu kan de jo engang ikke lave drejeskiver til alle de forskellige fødder der sidder på fladskærme i dag,
men vægbeslagene bagpå er jo standard, det var så ønskeligt at en af fabrikanterne lavede et stående.

På den anden side vejer de flade så lidt at katten kan dreje det, så kan man jo også gøre det med hænderne, evt kunne man sætte filt under foden så det bliver lettere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-09 06:25

Vores fjernsyn rager lidt udenfor pladen, det betyder ikke noget

Men de små runde skiver er nok for små, men jeg ville godt turde anbefale dig den der var i mit
ene link, den af glas

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 30-09-09 13:11

Som før nævnt har Biltema den drejeskive du kan bruge.

Norsted1 udtrykker ganske vist tvivl om den kan bruges , men her er målene

Bredde 55cm Dybde total 40cm siderne 20cm dybe og så i cirkel bagtil til fuld dybde.

Skiven under er 40 cm i diameter.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 01-10-09 20:12

Min fladskærm vejer 13,8.

Kunne denne " http://www.avxperten.dk/tv-moebler/tv-borde/glas-tv-drejeskive-(max-20-kg).asp "
ikke være fin nok selvom der står den er beregnet til 17- 25" (min er 32")

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 207 point
Dato : 01-10-09 20:15

Jo den vil du godt kunne bruge... det er jo også den af glas jeg nævnte både i et link, og i går morges

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 01-10-09 20:34

haha sorry Takker Det var alt jeg ville vide.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 01-10-09 20:36

Mange tak for svaret. Det gør det lidt lettere at købe en dreje skive istedet for at finde et helt bord der kan dreje Det bord med surround sound indbygget som jeg ser på kan ikke dreje

Mvh. Cobran