/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Forbyd hash og prostitution
Fra : PeterTheisen
Vist : 620 gange
20 point
Dato : 27-09-09 20:28

Jeg er i dag kommet på bølgelængde med Socialdemokratiet, som netop har foreslået, at man vil kriminalisere købesex, og i forvejen er de jo imod at legalisere hash. Dejligt!

Situationen er den, at Holland topper listen over menneskehandel i hele verden, samtidig med at man er den største distributør af hash. De har valgt legaliseringsvejen, som de er ved at gå væk fra, da bordeller og coffee shops lukker rundt om ørerne på dem. Selv de kan indse, at man er helt på afveje.

Forbud virker, og forbud er vejen frem. Vi har set det med rygeforbuddet, som har forbedret restauratørernes indtjening og har medført et fald i antallet af hjerteanfald rundt om i hele Europa, hvor det er blevet kriminelt at ryge på offentlige steder.

For fremtiden vil vi også se dette mønster i Danmark, når det kommer til prostitution.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 21:02

Hvorfor er der ingen der gør noget ved alle dem som tjener penge på pigerne..................
eller er der måske nogle investorer som skal beskyttes.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 27-09-09 21:38

Som Groucho marx sagde:"I think sex is here to stay".

Hos vores nærmeste slægtninge, chimpanserne, kan en han, der afleverer en dyrekølle til en hun efter han har været på jagt, være sikker på også at bruge sin egen kølle.

Så jeg tror ikke et øjeblik på, at man kan forhindre prostitution ved at forbyde det, man kan bare gøre det mere skjult, sådan har det foreløbig virket i Sverige og Norge.

Hash forsvinder nok heller ikke ved at være forbudt, det har i hvert fald ikke virket de sidste 40-45 år, men det giver rockerbander, etnerbander og andre skiderikker en flot indkomst.

Er det rent faktisk farligere end alkohol, jeg tvivler?

Og til syvende og sidst mener jeg, man skal forbyde det der er farligt for andre, mens det må være op til voksne selv at overveje hvilke risici de selv vil løbe.

Ridning er den farligste sportsgren i Dk, skal det forbydes, hanggliding, bjergbestigning, rygning osv???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 21:41

Holland har kun lukket noget ned for at forhindre at hash-turisterne fjoller rundt.

Købesex vil de forbyde for at hindre sex-slaver og nok også narkoludere i at blive misbrugt, det kommer så til at gå ud over de "pænere" kvinder i branchen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 21:46

Citat
Er det rent faktisk farligere end alkohol, jeg tvivler

Jeg og nok andre der har prøvet at ryge fjolletobak ved altså at man ikke er i stand til at køre bil, sygehusene får også mange væltede cyklister ind der er omtåget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-09 22:55

Citat
Forbud virker, og forbud er vejen frem
det er da en forfærdelig holdning at have, bare forbyd det og så er det væk, nej det er ikke det bliver bare mindre åbenlys
Forbyd cyklister i byen, de bliver kørt over af højre svingende biler
Forbyd telefoner til dem som bander i telefonen
Forbyd internet til dem som henter musik (uden at betale)
Forbyd cola - ungerne får dårlige tænder af for meget cola
Forsæt selv listen med skøre forbuds forslag
Forbud er IKKE vejen frem, og misforstå mig ikke, jeg er stærk modstander af sex med kvinder som ufrivillig er lokket i prostitution og bliver handlet, jeg fatter faktisk ikke hvad der foregår i hovedet på de bagmænd(og kvinder) og for den sags skyld heller ikke at nogen vil være kunder, de må da have en mistanke om en ung udenlandsk pige ikke er frivillig

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-09-09 23:18

Folk skal have lov til at gøre med deres krop og deres penge som de vil, jeg er principielt imod at forbyde prostitution, menneske handel må de derimod gerne forbyde. Hvad i voksent menneske gør med sit liv, må være op til individet, så længe det ikke skader andre.

Kommentar
Fra : AsmussPro

Dato : 27-09-09 23:19

Jeg vil vende det hele om og spørge:
Hvem er det der gør det muligt, at der er eksisterer noget som prostitution?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 28-09-09 06:47

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-09-09 06:54

>luffea

Selvfølgelig skal man ikke ud i trafikken efter at have røget hash, men det er jo ikke anderledes end efter at have drukket.

Og som bekendt er sexdriften det eneste der er vanskeligere at styre end togdriften, så prostitution af mænd eller kvinder kan aldrig afskaffes med forbud, højst gøres mere skjult.

Hash og anden narko er ikke forsvundet pga. forbud og straffe, alkohol forsvandt ikke i USA i forbudstiden, men i begge tilfælde blomstrer den organiserede kriminalitet.

I Dk begås en meget stor del af indbruddene mv. af narkomaner for at skaffe penge til deres dyre stoffer, jeg så langt hellere de kunne købe det lovligt, hvad der også ville give større mulighed for at få styr på dem, få dem i afvænning mv.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 28-09-09 08:33

Hej vagnr

Tak for dit svar, som jeg anerkender fuldt ud, men jeg er desværre ikke enig med dig. Jeg synes, at legalisering er en glidebane. Betyder det så, at vi også skal legalisere handel med kvinder til prostitution? At vi skal legalisere handel med kokain? At vi skal tillade dummebøder?

Derfor kan jeg ikke støtte op om legalisering, selv om jeg tidligere har gjort det.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 28-09-09 08:36

Jeg tror heller ikke på, at man kan komme af med prostitution og hash, hvis man forbyder det, men udbuddet vil mindskes, fordi det følger med den efterspørgsel, der er på en vare eller en ydelse.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-09-09 08:55

Hej PeterTheisen

Tak, ikke mindst for dine kommentarer.

Nu er det ikke sådan, at jeg syntes hash eller prostitution er en god ting, det må være en afvejning af fordele og ulemper ved de to modeller, da ingen af delene kan ventes at forsvinde uanset hvad man gør.

I forbud ligger også kimen til kriminalitet, da jeg selv som ung røg lidt hash, kom jeg nogle gange ud for at pusheren sagde, jeg har ikke noget hash, hvad med LSD eller noget andet godt i stedet? Det takkede jeg pænt nej til, man mange af mine jævnaldrende sagde ja, og blev misbrugere.

I de "gode gamle dage" havde man statskontrollerede bordeller i Dk, det har man stadig rundt omkring, bl.a. i nogle stater i USA, det gør det vel umuligt at lave kvindehandel!