/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Alle mine fisk er døde
Fra : sjovsen
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 27-09-09 17:52

Hej er der nogen der kan hjælpe mig
Alle mine fisk er døde. de fik hvide pletter og ja de første døde over natten.
Så købet jeg medcinet esha 2000.
Nu er mit spørgsmål
skal jeg skifte alt vandet koge gruset og starte helt forfra
eller er det nok at skifte alt vandet?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 30 point
Dato : 27-09-09 18:01

- jeg ville jo nok skifte fiskene også...

Godkendelse af svar
Fra : sjovsen

Dato : 27-09-09 18:04

Tak for svaret Stouenberg.
men de er jo væk.
skal alt det andet gøres eller er det nok at skifte halv delen?
og hvad med planterne og luftfilteret hvad gør jeg med det?

Kommentar
Fra : hotstuff01

Dato : 27-09-09 19:36

det du skal gøre, er at skylle alle sten og ting under varmt vand, så i med det hele og vand og to spk salt og en hætte atamon, saltet hedder middelhavssalt, fiskene har fået en slags kræft og en anden gang du ser, der er en, der har halen klappet sammen og ikke kan svømme vandret så fisk den op og kom varm vand på den og i toilettet ellers smitter den de andre. det er en god ting at tjekke disse tegn i akvariet der hvor du køber for de er tit syge, og en anden ting er, kom en o,25 l danskvand uden nogen smag ik , i ca en gang om mdr, så gror dine planter meget bedre, og så ikke købe det dyre medicin i dyrehandlen mere

Kommentar
Fra : sjovsen

Dato : 28-09-09 05:18

tak skal du have.

skal jeg vente 14 dage igen inden jeg køber nye fisk?

Kommentar
Fra : hotstuff01

Dato : 29-09-09 12:40

ja det er en god ide så vandet kan nå at hvad skal vi sige normalt til fiskene , det der som regel går galt er at man skifter alt deres vand på en gang og det kan de ikke klare, deres miljø bli
ver ødelagt, så sug skidt op fra bunden med en slange og skift max 2/3 af vandet og husk temp. ikke for varmt,

Kommentar
Fra : me67

Dato : 19-10-09 23:09

Hvilke fisk var det du havde som døde ?

Citat
skift max 2/3 af vandet
Forkert - maks 1/3 af vandet hver uge.

Citat
husk temp. ikke for varmt
hvad menes der med ikke for varmt - måske derfor de fik de hvide pletter.
En passende temp. i akvariet er 24-26 grader.

Kommentar
Fra : sjovsen

Dato : 03-11-09 17:54

Hej Me

Tak for svaret.
jeg tror min fejl var at jeg skyllede filteret i alm vand og hælde for varmt vand i,
de fisk jeg har nu lever.
jeg skifter 20 l vand hver uge i en 60l
gir dem mad hver anden dag.
mine gubbier har fået unger, så nu tror jeg det køre.

Kommentar
Fra : victorogoliver

Dato : 28-12-09 19:04

jeg ville købe nogne nyge fisk og skifte alt untagen planterne og koge gruset.