/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem har sunget den?
Fra : spimmer
Vist : 2950 gange
200 point
Dato : 27-09-09 16:52

Hej.
Hvem har sunget den sang, der hedder nogenlunde (eller i den retning):
"A skull´ha wat til banko."
spimmer.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-09 16:55

mener det er Ib Grønbæk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 17:00

De Nattergale ??

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 210 point
Dato : 27-09-09 17:01

Det var Slåbrock Band. Deres gennembrudsnummer. Findes på LPén "Provins Punk".
Genudsendt på opsamlingen "Bundskrab" Der fås på CD på Harlekin/ELAP 24022-2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-09 17:01
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-09 10:43

Nemlig det er Slåbrok Band som sang den for længe side - og Yearhouse har også ret, det er nemlig Ib Grønbæk som synger i Slåbrok Band

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-09 10:58

Og det passer så ist ikke det jeg skrev før, Ib Grønbæk har vist aldrig haft fast tilknytning til bandet med mottoet Lev stærk - dø tung
Citat
I starten af 1974 kom guitaristen Klaus Sørensen med, men formåede ikke at tilføre de musikalske kvaliteter, der hele tiden havde manglet. Det samme gjaldt guitaristen og sangeren Lars Uggerhøj, der indtrådte senere på året. Sidstnævnte nåede dog at lægge grunden til udødelig, men tvivlsom berømmelse, ved at skrive sangen ”Banko” over den rædsomme melodi ”Una Paloma Blanca”.
kopieret fra siden her: http://www.hanneogbjarne.dk/slaabrock/historien.htm

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 28-09-09 11:31

Slåbrock Band som sammensætningen var på Provins punk, hvor "Banko" først er udgivet:
Kjeld Thorbjørn - Vocal
Hans Pedersen (Rock-elektrikeren) - Trommer, vaskebræt, vocal og råber
Alex Gullach: El-guitar, akk. guitar, vocal
Morten Steffen Jensen: Bas, mandolin
Knud Møller: Violin, el-guitar, akk. guitar, vocal
Ole Hald: Guitar
Tak til Ole Berg for: Pedal Steelguitar og z dobro

Så vidt jeg ved har ib Grønbech aldrig indspillet med Slåbrock Band, med han kan jo sgtens have været med på nogle spillejobs.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 28-09-09 14:39

Tak for svaret fotowig.

spimmer.