/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
pixelere et ansigt ???
Fra : ingelein
Vist : 4007 gange
100 point
Dato : 27-09-09 16:17

Hej
Jeg har ind imellem brug for at pixelere et ansigt. Hvordan gør jeg det?

Jeg arbejder med Photoshop, Photofiltre og de med Canon leverede programmer til billedredigering.
Win XP.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-09 16:26

Hvad mener du med at pixelere et ansigt ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-09 16:33

Altså Benjamin H. Hansen
Hvis du ikke ved, hvad jeg mener med det, kan du sikkert heller ikke fortælle mig hvordan.

Men det er at udviske ansigtet, så det består af store pixels. Akkurat som de gør for at sløre ansigter på TV.
bedste hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-09 16:40

Det kan du jo gøre ved at ændre opløsningen.
Hvis størelsen forbliver den sammen og der bliver være pixels.

Ellers skal du finden funtionen i billedeeffekter, efter du har markeret området som du vil "Pixelere" som du kalder det.

Jeg ved ganske rigtigt ikke om, navnet "Pixelere" er rigtigt.

Man tak for tilliden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-09 16:54

Hej igen Benjamin.hansen

Næh, jeg mente det skam oprigtigt, for det hedder sørme :

Pixelering - Wikipedia, den frie encyklopædiPixelering er når et billede mister farver og derfor laver store ensfarvede firkanter eller bliver utydeligt. Dette sker når billedet gemmes i et andet ...

Så det var ikke nedsættende ment.
Undskyld, hvis du har opfattet det sådan.
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-09 17:09

Det område du vil pixelere, det afmærker du med marque tool, derefter vælger du filter og ruller ned hvor der står pixelate, der er forskellige mønstre du kan bruge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-09 17:09

Hov, glemte lige..det er i Photoshop.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-09-09 17:10

Hej Ingelein - funktionen findes i forskellige fotoredigerings programmer:
I MGI PhotoSuite og PhotoFiltre kaldes den "Mosaic" - du markerer ansigtet ved en oval, og så vælger du effekter/filter (eller hvad det nu hedder i dit program).

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-09-09 06:37

Nu ved jeg ikke rigtig hvad det skal bruges til.
Det du tænker på er nok når man forstørre et jpg billed, så kommer "firkanterne" frem.

I photoshop er der unde filter, opbrydning og så mosaik. Det er noget ligende.

Skal det laves som rigtig pixelering kan du gå i vindue billed, billedstørrelse og prøv så at ændre den nederste værdi til f.eks 15 pixel/tomme. Leg lidt med de øverste antal af pixel og dermed kan du selv bestemme hvor store dine pixel skal være.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 09:05

Tak for svaret dova.