/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kamerovervågning - Trådløst
Fra : patrickfridal
Vist : 955 gange
200 point
Dato : 27-09-09 14:03

Hej
Da vi desværre har problemer med folk der ikke kan kende forskel på dit og mit kan der nu blive investeret i noget overvågning.

Synes ikke udvalget er til at finde ud af, så håber jeg kan få noget hjælp af nogen med erfaring.

Mine krav er at det skal være trådløst, der skal mindst kunne tilsluttes 3 kameraer, skal kunne tilsluttes pc. Og skal kunne optage ved bevægelse så den ikke optager 24/7

http://www.protown.dk/product_info.php?products_id=190&language=DK Har kigget lidt på det her, det er med SD-kort men kan jo let ses på pc.

Prisen behøves der ikke rigtigt tages hensyn til, lortet skal bare virke.

På forhånd tak, og god søndag til alle.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-09 14:09

når der kan være så lang tid og så mange billeder på et 2GB kort kan du være sikker på at det er så dårlig kvalitet at det i praksis ikke er til at konstatere at der har været nogen uigenkendelige personager.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-09-09 14:26

Jeg har ikke en stand forskid på det, men umiddelbart virker et andet anlæg fra samme hjmmeside mere som det du leder efter m 4 kameraer og stor harddisk

http://www.protown.dk/product_info.php?products_id=137&osCsid=l2sr8f6q16t9gcn0d0qlk4t0d0

Bare du så husker, at kameraerne kun må optage på din private grund, og at du ikke må offentliggøre billederne, det er nærmest mere strafbart end hjemmerøveri eller indbrud

Jeg var formand for en ejerforening, hvor vi overvejede videovervågning, der fi vi meldingen at vi skulle sætte skilte op for at undgå ballade, selv om vi kiun ville overvåge egne stier mv., men går ud fra det ikke er nådvendigt hvis det er ens helt private egen have. Du bør nok checke for en ordens skyld, aå det ikke ender med det er dig der er forbryderen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 14:35

Det første link siger at kun et camera kan optage ad gangen.
Jeg ser et problem hvis personen bevæger sig fra område til område, om den når at skifte camera.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 27-09-09 14:56

Transor - Okay, så kan det ikke rigtigt bruges :)

Vagnr - Kameraerne skal være trådløse :( så det dutter desværre ikke.

Kameraerne bliver kun sat op i lukket baghave og i garage så der er ikke nogen chance for at der bliver optaget på offentligvej

Eyvind, ja det kan du have ret i, det vil nok blive et problem da vi havde tænkt os at sætte et kamera foran hver dør og et i selve lokalet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 15:34

Det bør være sådan at der hele tiden skiftes mellem camera 1,2,3,4

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:04

jeg har i sommers set på noget udstyr der kan det du forlanger.
trådløse kameraer, trådede kameraer og ip kameraer.
computer der optager (mener at det var 16 kameraer det kunne håndtere i standard udgaven)
optager kun når der er bevægelse
jeg blev overrasket over billedkvaliteten (i dagslys, havde desværre ikke mulighed for at afprøve det i mørke)

jeg har desværre ikke lige firmanavnet her, men jeg burde have det på arbejde.

der var flere ting der imponerede mig, som allerede fortalt: billedkvaliteten, en anden ting var softwaren der styrede det, en tredie ting, det kunne håndtere 64 kameraer (nok ikke aktuelt i dit tilfælde)

men husk nu lige skilte, ellers får du bare problemer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:26

havde alligevel et visitkort fra dem herhjemme, de hedder ntos.dk

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 27-09-09 17:37

EXTERMINATOR - Tak for linket og informationen, vil jeg prøve at kigge på

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-09-09 19:20

Hej.
Jeg har selv købt et overvågningsanlæg fra vedlagte firma - det er både fornuftigt i pris og virker uden yderligere kommentarer - fantastisk billede og god lyd - men her får du linket, så kan du selv kikke på dit eget behov.
Hvis du har mulighed for at kommunikere på tysk, så ring evt. til dem - og de sammensætter præcis det anlæg DU skal bruge ...............
De er MEGET kundeorienteret og utroligt behjælpelige ......
held og lykke med det.

http://www.mein-einkaufsladen.de/ueberwachung/funk-kamera-sets/index.html

hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : hotstuff01

Dato : 27-09-09 19:45

prøv at tjekke spy.dk er en kanon side og de kan helt sikkert hjælpe dig

Accepteret svar
Fra : d01tko

Modtaget 200 point
Dato : 27-09-09 23:25

Jeg har engang for sjov eksperimenteret lidt med et par kameraer netop fra Spy.dk Det man lige skal være opmærksom på, især med flere kameraer, er at disse trådløse kameraer ligger (gud ved af hvilken årsag) i det samme frekvensområde som trådløse routere, netkort m.v. Det jeg oplevede var at kameraerne jammede mit netværk, så computerne enten mistede forbindelsen eller kørte meget langsomt. Det undrede jeg mig naturligvis over, indtil det slog mig om det kunne have noget at gøre med de kameraer jeg netop havde sat op, så jeg prøvede at slukke dem, og vupti så virkede nettet igen. Så hvis der er trådløst netværk i hjemmet, så vær opmærksom på om de kameraer du/i kigger på, kører på samme frekvens som trådløst netværk, for så kan der opstå vanskeligheder.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-09-09 15:35

Tak til alle som har skrevet :)

bennymanden, tysk er ikke lige min stærke side, men kigger stadig på det link du skrev.

d01tko - Der var faktisk noget på den hjemmeside der måske kunne bruges :)
Hvordan var kvaliteten af optagelserne?

Har kigget lidt på det her http://www.spydk.dk/product.php?id_product=53

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 28-09-09 19:45

Det kamera jeg købte var dette her...
http://www.mein-einkaufsladen.de/ueberwachung/funk-kamera-sets/radcon-le830-zusatz-kamera-lupus-electronics-mini.html
(Købt hos spy.dk men det de har nu er en anden type ser det ud til)
Billedkvaliteten er ok af et lille kamera. Jeg har ikke prøvet noget optagesoftware eller andet. Jeg købte det som sæt sammen med den håndholdte modtager. Jeg købte det ikke i overvågningsøjemed men var på jagt efter et miniaturekamera til montering på drage, udvendigt på flyvemaskine etc. og ville senere gå på jagt efter en håndholdt modtager der også kunne optage.
Under testen herhjemme opdagede jeg den nævnte konflikt med trådløst netværk. Jeg fandt ud af at følgende kanaler på det trådløse netværk var mindst berørt af kameraene. Kanal 3, 4, 6, 7, 10, 11 og 13.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-09 20:21

@ d01tko: du burde da have mulighed for at vælge hvilken kanal dit kamera skal bruge

en anden ting der er vigtig at huske på er: andre kan kigge med på din trådløse overvågning, de fleste kameraer kører ukrypteret.

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-09-09 21:59

Tak for svaret d01tko. OG ALLE JER ANDRE !!
Synes at I alle har givet brugbare svar.

Det er endt med dette sæt fra det anbefalede www.spy.dk som bliver afhentet i morgen.
http://www.spydk.dk/product.php?id_product=53

Det er trådløst, har bevægelses detektor og kan tilsluttes faktisk alt og op til 4 kameraer, har kun købt 3. Han er til at forhandle med ham der har biksen så han kan klart anbefales. Så må vi se hvor meget det kan drille den trådløserouter.

Endnu engang tak til alle som har hjulpet

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 28-09-09 23:12

Jeg håber du bliver glad for kameraene. Som exterminator skriver, så kan man vælge hvilken kanal som kameraene kører på. Da du har investeret i tre kameraer, bliver der en kanal i overskud, samtidigt med at frekvensområdet for trådløst netværk bliver dækket rimeligt Trådløse kameraer sender konstant, og ikke som vejrstationer der sender i korte pulser hvert 2. minut f.eks. Derfor vil forstyrrelsen være der hele tiden. Det er også rigtigt som exterminator også skriver, at kameraene sender ukrypteret, dvs. hvis jeg eller ander går en tur med sin håndholdte modtager, så vil der komme billede på skærmen hvis man bevæger mig indenfor dækningsområdet et sted hvor der er installeret trådløse kameraer. Så installer kameraene med omtanke

Til den interesserede har jeg udarbejdet en lille skitse ud som visualiserer hvilke kanaler kameraene opererer på kontra kanalerne som trådløst netværk bruger, så man dermed hurtigt kan overskue hvilke kanaler man bør undgå på sit trådløse netværk alt efter hvilke kamera kanaler der er i brug. Skitsen kan ses her:
http://www.slop.dk/spycam_vs_wireless.html

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 29-09-09 17:31

d01tko - Ja så kan jeg så ikke bruge det trådløse netværk hehe. Kan der ændres i frekvenserne på noget af det?

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 29-09-09 18:13

Ja indirekte, ved at du ændrer på de kanaler kameraene hhv. det trådløse netværk kører på. Men som du ser, hvis man har fire kameraer kørende, så har man stadig kanaler til overs i det trådløse netværk. Så sæt din router/accesspoint op til en af de "grønne kanaler" så bør der ikke være nogen problemer.