/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bekhøj Søe
Fra : svendgiversen
Vist : 1804 gange
155 point
Dato : 27-09-09 13:44

Jeg hjælper nu en Bekhøj med at finde hendes forfædre...

Foreløbigt med meget sparsomme oplysninger:
En vist? Jens Bekhøj Jensen bliver sidst i 1800 erne gift med en vist?? (Jo)Hanne Søe Xyyyyyy.

På Mors, men måske også med relationer til Thy???

Er der nogen der har forhåndsoplysninger om en ægteskabelig forbindelse
på den tidligere så skønne ø Limfjordens Perle, mellem Bekhøj og Søe familierne????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-09 13:50

Og hvorfor får jeg nu denne fejlmeddelelse når jeg selv forsøger på dda?

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Incorrect syntax near the keyword 'order'

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-09 17:44

svendgiversen

Har du prøvet igen på dda

http://www.ddd.dda.dk/

Det kunne jo være, at siden har været "nede"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-09 17:51

Jeg tror, der er noget galt med siden, jeg får også fejlmelding

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en Bekhøj ... Søe, men kender flere Søe Jensen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-09 18:01

Bemærk oldefar: Jens Bekhøj Jensen, så Bekhøj Jensen kan være den rigtige slægt?

Afventer rettelse på dda, andre må have observeret det samme??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-09 18:09

Undskyld, ikke Bekhøj men Søe Jensen...

Kan stadig være den rigtige familie, hvis en Søe Jensen gifter sig med en Bekhøj?

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 28-09-09 10:30

Hej Svendgiversen

Ja, DDD er nede, men "flere amter" virker.

Dette er fundet:

Thisted, Morsø Nørre, Sundby, Sundby, Sortvildgaard?, 106, FT-1890, C1168
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Madsen Overgaard 39 Gift Husfader Gaardeier Sundby Thi Amt
Hedevig Pedersen Kortbek 41 Gift Husmoder Flade Thi Amt
Maren Jensen Overgaard 17 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Karen Kortbek Jensen Overgaard 17 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Kristine Jensen Overgaard 13 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Inger Kirstine Jensen Overgaard 9 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Marie Jensen Overgaard 7 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Petrea Jensen Overgaard 5 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Mads Kristian Jensen Overgaard 3 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Kristen Peter Jensen Overgaard 1 Ugift Barn Sundby Thi Amt
Jens Bækhøj Jensen 20 Ugift Tjenestetyende Sundby Thi Amt

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad hedder barnet til oldeforældrene. Det sker at forældrenes vielsesdag er noteret der.

torbenhammer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-09 11:30

Tak Torben, det må være ham...
Selv om den Bekhøj, jeg hjælper, staver sit efternavn med e.

Så gifter Jens sig nok med (jo)Hanne Søe engang i 90erne.

Han så født ca 1870 i Sundby, det må vi kunne finde??

Accepteret svar
Fra : torbenhammer

Modtaget 155 point
Dato : 28-09-09 11:50

Hej Svendgiversen

Her er mere:

Thisted, Morsø Nørre, Sundby, Sundby, Gaard, 47, FT-1870, D4179
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Jens Peter Jensen Bekhøi   27    Gift   Huusfader   Jordbruger   Sundby
Maren Maigaard Jensdatter   27    Gift   Huusmoder   Hustrue   Redsted
Jens Bekhøi Jensen   1    Ugift   barn   barn   Sundby
Jens Bekhøi Christensen   18    Ugift   Slægtning   Arbejder   Hundborg PaaThisted
Jens Sine Nielsdatter   21    Ugift   Tyende   Tyende   Harring PaaThisted

________________________________________

Thisted, Morsø Nørre, Sundby, Sundby By og Sogn, En Gaard, 59 (11), FT-1880, C5273
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Mikkel Pedersen   35    Gift   Husfader Gaardeier      Her i Sognet
Maren Maigaard Jensen   36    Gift   Hans Hustru      Karby Sogn Thisted Amt
Jens Bekhøi Jensen   10    Ugift   Deres Børn      Her i Sognet
Engvardt Bekhøi Jensen   4    Ugift   Deres Børn      Her i Sognet
Jens Peter Jensen Bekhøi Pedersen   3    Ugift   Deres Børn      Her i Sognet
Andreas Kristian Pedersen   under 1 Aar    Ugift   Deres Børn      Her i Sognet
Ane Korsgaard Nielsen   19    Ugift   Tjenestepige      Tødsø Sogn Thisted Amt
Søren Larsen Pedersen   18    Ugift   Tjenestekarl      Her i Sognet
Peder Nielsen   70    Enkemand   nyde Fattigunderstøttelse      Stagstrup Sogn Thisted Amt
Ane Kirstine Jakobsen Gade   21    Ugift   Syepige      Her i Sognet

Mange degne påstod, at "i" og "j" var det samme.

torbenhammer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-09 12:26

Tak igen, jeg kan først få flere oplysninger fra min kilde Erna Bekhøj sidst på ugen...

Hendes mor ? Bekhøj er vist født i 1914 og hendes far er adobteret.
Hendes brødre hedder Sørensen, så det må være faderens adobtiv navn...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-09 12:10

Jeg har nu fundet Jens Bekhøj Jensen født i AO i 1870,
Thisted, Mors Nørre Sundby 1853-79 opslag 29...

Desværre er præstens pen ved at løbe tør lige netop denne dag.

Vi må så nok vente med Fru Søe, der måske kun hedder Ane??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-09 10:59

AO virker nu igen og jeg har også fundet Jens Bekhøj Jensen s far
født i 1842: Jens Peter Jensen Bekhøj, Thisted, Mors Nørre Sundby 1814-52 opslag 30...

Derimod kan jeg ikke finde hans mor: Maren Maigaard Jensdatter?
Født 1843 eller 44 i Redsted eller Karby eller??...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-09 12:47

Midt mellem Karby og Redsted ligger jo Hvidbjerg, og her fandt jeg en Karen Jensen?
Født 26 april 1843, mon det er hende??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-10-09 22:00

Spørgerens mor hedder Agnes Bekhøj Jensen og er født i 1913,

hendes far Jens Bekhøj Jensen har vi fundet født i 1870

hendes mor ((jo)h)a(n)ne? Søe er så nok født ca 1880??
måske i Tøving men det er ikke et sogn???

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 01-10-09 23:08

Hej Svend
Jeg har flere gange forsøgt at komme ind på AO og se hvad de skriver.

..Men, men den side diller rigtig rigtig meget for tiden. Æv-Æv

Mvh Frits (bosat på Fyn, men oprindelig fra Salling, nabo til Mors)

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 02-10-09 14:08

Hej Svendgiversen

Tøving ligger i Galtrup Sogn.

Her har jeg fundet:

Galtrup 1892-1911, opslag 41:
Karen Maria Andersen Sø, født 15.02.1896 og døbt i Galtrup Kirke 22.03.1896,
Konfirmeret - opslag 101: 03.04.1910.
"Slægtsnavnet Sø tilføjet 05.02.1905 iflg. ministeriel resolution af 01.02.1905"
Far: Husmand i Tøving Knud Andersen Sø
Mor: Ane Kristine Kristensen, 27 år - død 22.12.1904 i Tøving (opslag108)

og flere børn:
Opslag 43:
Agnes Andersen Sø, født 22.10.1897 og døbt 28.11.1897 og samme tilføjelse om slægtsnavnet.
Opslag 112:
Maria Andersen Sø, født 15.09.1900, døbt 21.10.1900 og konfirmeret 11.04.1915.
Opslag 53:
Emma Edele Andersen Sø, født 05.06.1903 og døbt 05.07.1903
Opslag 62:
Maren Knudsine Andersen Sø, født 13.08.1909 og døbt 19.09.1909
Her er faderen blevet bager - og er afdød - og har fået ny kone:
Ane Dorthea Mortensen
Ved alle børnenes konfirmation er hun nævnt som "stiftmoder".

Opslag 118:
Knud Andersen Sø og Ane Dorthea Mortensen gift 20.02.1908 i Galtrup Kirke.
Ane Dorthea Mortensen født 27.08.1875 i Øster Jølby, Galtrup

Galtrup 1892-1911, opslag 140:
Knud Andersen Sø, født i Skaarup, Sjørring Sogn, død 01.02.1909 på Frederiks Hospital i Kbk., begravet på Galtrup Kirkegaard 08.02.1909, 49 år gammel.
Far: Husmand og Tømrer Anders Pedersen Sø, Skjaarup
Mor: Ane Hedevig Knudsdatter

Thisted, Morsø Nørre, Solbjerg, Solbjerg Sogn Mellem Jølby By, En Gaard, 125 (13), FT-1880, C5272
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kristen Pedersen Sø 59 Gift Husfader Gaardejer Heri Sognet
Johanne Jeppesen 59 Gift Hans Hustru Dragstrup Thisted Amt
Else Kristensen Sø 24 Ugift Deres Børn Heri Sognet
Petrine Kristensen Sø 22 Ugift Deres Børn Heri Sognet
Jeppe Kristensen Sø 17 Ugift Deres Børn Heri Sognet
Knud Andersen Sø 20 Ugift Tjenestekarl Thorsted Thisted Amt

--------------------------------------------------------------------------------

Knud Andersen S? Compact Disc #132 Pin #1859831 Pedigree
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s)
Christening: 17 Mar 1859

Sj?rring, Hundborg, Thisted, Danmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents
Father: Anders Pedersen S? Disc #132 Pin #1860062
Mother: Ane Hedevig Knudsen Disc #132 Pin #1859910

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde din efterlysning.

Jeg har ikke set efter om ægteparrene har fået drenge.

torbenhammer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-09 14:36

Det er tæt på, men er nok fætre og kusiner til Agnes?

Om Agnes: Hun er født 1912 eller 13 som den yngste af 10-11 søskende, i Erslev.

De andre er:
Maren, Else, Anna, Otto, Ingvard, Annine, Peter, Anders, Agnes, Mikkel, måske en mere?

Nogen hed Jensen, nogen Bekhøj Jensen, pigerne fik nye gifte navne, Agnes kom til at hedde Overgaard Sørensen, efter Agnes mand Peder Overgaard Sørensen, men han var adobtivbarn...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-09 16:45

Rettelse,
Agnes mors familie hed ikke Søe, men Øer, og hun er født i 1918 i Erslev.

Undskyld de forkerte oplysninger, der skyldes min kildes manglende hukommelse...
Sorry Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-09 20:56

Tak for svaret torbenhammer.