/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
internet
Fra : miss_viking2000
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 27-09-09 01:15

har investeret i en bærbar og vil opsige mit abb til min stationær pc hos kabel net, er der nogen der kan anbefale hvad jeg skal købe til den bærbar. har set et hos call me, og et hos m1, har ikke brug for det store, dvs det der hedder 2-3 mbit, tror jeg det er, det hos call me til ca 150 pr mdr. er det ikke ok, man kan godt nok ikke bruge det i udlandet, men det har jeg heller ikke brug for pt, så sidder du med gode råd, så kom med dem, til en der ikke ved en skid om disse ting,,,.... smiler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-09 01:27

Altså du overvejer at få mobilbredbånd ? Det er nemt - det er næsten lige så hurtigt som fastnet (medmindre du har en meget hurtig firbindelse) du kan komme på nettet uanset om du er hjemme eller sidder i bus eller tog og det er slet ikke så dyrt, faktisk billegere end fastnet.
Nej jeg er ikke mobil sælger eller får noget ud af at anbefale mobilbredbånd.
Indtil videre har jeg holdt fast i fastnettet på grund af at der er flere her i husstanden som deler forbindelsen, man nu kan man også få routere til mobilbredbånd, så en dag er jeg også på nettet med mobilbredbånd, som tilbudene er skruet sammen lige for tiden, så ville jeg vælge CBB mobil de bruger 3s net som dækker hele landet og de har billige abonnementer:
https://www.cbb.dk/mobilbredbaand/forside.htm
hvis du bor i byen og ikke får brug for internet forbindelse ude på landet, så er der frit slag for at finde det billigste tilbud, alle selskaber har god dækning i alle større danske byer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-09 02:02

Call me som du selv har fundet ser også indbydende ud, de benytter Telias netværk som også er landsdækkende, jeg kender ingen som bruger Call me, hverken til mobil eller bredbånd men jeg kender nogle stykker som har abonnement hos Telia, de er glade for hastigheden på deres mobilbredbånd og det er jo det samme net som Call me bruger, kun TDC falder helt igennem med mobil bredbånd, de dækker slet ikke godt nok endnu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-09 07:15

I praksis er du nødt til at prøve DEM ALLE for at finde det der virker bedst til den billigste pris....

Det er så til gengæld ikke nemt med mindre du kender nogen der har de forskellige....

Det bedste du kan gøre at at forhøre dig hos evt. naboer. Problemet er nemlig at UANSET hvor god dækning de forskellige lover, er der ENORM forskel på HVOR de virker efter hensigten....

Selv de selskaber der "praler" med den bedste dækning virker måske slet ikke på netop DIN bopæl - der skal meget lidt til at ødelægge signalet....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-09-09 08:27

det er MEGET forskeligt hvor man bor hvor stor hastighed man kan få
F. eks hvor jeg bor er der ikke ret meget forbindelse til nogen mobilnet altså er man såt tilbage til de gode gamle modemdage hvis man vil køre mobilt

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-09-09 10:15

Jeg har lige haft Call Me som mobiltbredbånd.

Dette røg retur efter min prøvetid på 14 dage.

Hvis du bor i byområder er det ok.
Så snart man ryger væk fra byerne
er det absolut intet værd.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-09-09 10:49

et lille råd=hvad jeg ville gøre
hvis det kun er fordi du vil være tråsløs så køb en router i stedet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-09 10:57

CBB er ikke så ringe endda, da de er en del af det gamle SONOFON, som er landsdækkende, det som i dag køre under navnet TeleNord.

Men hold dig fra "3", de siger godt nok at de har en stor andel af den mobile datatrafik. Det er en sandhed med skjulte mangler. Størstedelen af deres kunder bor i de tæt bebyggede områder, men når man kommer uden for byerne, så er signalet mangelfuldt.

Hvad hastigheden angår, så er det et spørgsmål om hvad du skal bruge det til. - Hvis det kun er lidtsurf og e-mail, så kræver det ikke de store hastigheder. Det vil alligevel gå stærkt nok.
Hvis du er i udlandet (på hotel eller lignende) så har de oftest internetadgang, enten som kabel eller trådløs, og hertil skal du ikke bruge det mobile bredbånd alligevel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-09 11:00

Nielsjs !!! Du har nok misforstået meningen. Med en router kræver at du har en forbindelse enten via telefonnettet eller via et antennesystem med internet. - Og det var ikke lige det som det gik ud på!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-09-09 11:26

ja måske jeg troede at det var for at slippe for ledningen.
Vil bare sige at jeg ikke kan bruge mobilt bredbånd til noget hvor jeg bor (det flade Jylland): det tager ca et minut bare at starte jubii´s forside op; netbanken kan jeg ikke bruge.: Telenor(Sonofon) = næsten ingen forbidelse. Tdc = lidt forbindelse- og det er dem der er her i området
så selv om det er billigt på papiret med så og så mange mb download osv.. så er det absolut ikke givet man får hvad man betaler for...........

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-09-09 12:07

Hvad med at prøve dette net først, inden du opsiger dit nuværende abb.
Det virker selvfølgelig kun i hjemmet. Husk at sætte kryds ved trådløs router.
https://www.skyline.dk/forside/default.asp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-09 12:55

Skyline ser umiddelbart fornuftig ud, men det dækker jo kun over i det vilde westen, af Danmark. Men dækningskortet siger ikke meget mere end der er målt dækning, men ikke hvordan kvaliteten varierer. Så dækningskortet er kun et discount kort.

Med hensyn til mobilt bredbånd, så vil det i de nuværende krisetider, ikke blive bedre fortløbelig, da de kun inverstere der, hvor de med sikkerhed kan skovle kassen hjem, inden for en nærmere tidshorisont.

Internet forbindelser i alle dens afskygninger, er IKKE skabt for din skyld, men for at de kan tjene nemme penge. For når først systemerne virker, så er det den rene flod af mælk og honning, lige ned i deres kasse.

Citat
ja måske jeg troede at det var for at slippe for ledningen.

Jamen nielsjs, der er da heller ikke mange kabler til et mobilt bredbånd!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-09 13:08

Telias net er noget af det dårligst dækkende af de kendte netværks udbydere. Har afprøvet det hos mig og ingen dækning. Heller ingen dækning med TDC, men derimod er 3. og CBB/Telenor fint igennem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-09 13:41

Altså ud fra de mange indlæg kan spørge sikkert regne ud at udstyret skal kunne afprøves før endelig køb, ud fra hvor du er placeret er der dækning fra forskellige selskabers net, og på trods af at nogen her påstår det modsatte, så bliver nettet stadig udbygget også i landområder! Her omkring er Telia næsten enerådende på grund af deres gode dækning, andre steder i landet er det andre selskaber som dækker godt.
Miss viking2000 måske du skulle spørge venner og naboer hvad de har og hvordan de er tilfreds med hastigheden

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 31-10-09 15:40

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:24

Selv tak