/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tvang til abb. Antenneforening
Fra : LeanPean
Vist : 1232 gange
35 point
Dato : 26-09-09 21:57

Hejsa,

Jeg bor i en boligforening, og har abonnement hos den lokale antenneforening.
Jeg vil dog gerne skifte til YouSee eller Boxer, og ringede derfor for at opsige mit abonnement hos Antenneforeningen - fik dog det svar, at fordi jeg boede i Boligforeningens ejendom, så er jeg tvunget til at som minimum betale for grundpakken/den lille pakke, også selvom jeg bruger en anden udbyder.

Jeg spørger så - er det lovligt? Det er da en fusket måde at føre forretning på!

//LeanPean

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 22:08

fusket, næ det står jo i din kontrakt, og vil væde med at det også er tinglyst

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 26-09-09 22:47

betal og vær glad

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 00:26

Boligforeningen har i sin tid vedtaget at det skal være x udbyder med x pakke som skal betales af alle, punktum.

Er der et ønske hos flere om at skifte udbyder eller pakke kan det bringes op ved møderne.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 17 point
Dato : 27-09-09 08:02

Den er desværre god nok.
Boligforeningen har (næsten) med garanti ikke betalt tilslutningsbeløb/installation.
Dette har været meget brugt. Man får som bekendt, næsten aldrig noget gratis, så derfor er du tvunget til at betale et beløb hver måned.
Det er vel ikke helt unfair, udbyderen har investeret i et stort antenneanlæg, mod at alle er med. Prøv at tænke på hvordan økonomien i et sådanne antenneanlæg ser ud, hvis feks. 75 % af kunderne forsvinder.
Der findes dog udbydere der "tror" at aftalen skal kører til evig tid, men hvis afdelingen ønsker at skifte udbyder, efter nogle år (feks 10) kan det sagtens lade sig gøre, selvom den nuværende udbyder mener det modsatte.
Problemet er at det er en kollektiv beslutning og alle skal sådan set være enige. Det er altså meget svært, uanset hvad man vælger, vil der altid være nogen der er utilfredse.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : LeanPean

Dato : 27-09-09 09:22

Tak for svaret viskinge.
Du var da i hvertfald den eneste der havde brugt tid på et ordenligt svar!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-09 10:25

Det har formentlig været til afstemning engang. Flertallet, har så bundet alle indtil ordningen laves om. Det er ligesom centralvarmen og vandforsyningen. Du skal være med og det er indregnet i huslejen, hvad enten du bruger det eller ej.