/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp driver HP Pavilion P6143SC
Fra : frederikshavn
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 26-09-09 12:57

he,mangler win xp drivere til denne pc:http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2780681 fordi min daddy vil have win xpmistedet for vista,er der nogen der ved hvor jegkab finde disse xp drivere

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-09 13:10

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_430_410_winxp32_8.26.html

Problemet med disse "mærkevaremaskiner er som oftest at bundkort er "specialfremstillet" og IKKE i serieproduktion - derfor findes der ofte ikke drivere til andet end den konfiguration den er "født" med....

Men prøv - du kan jo altid køre resquen ind igen hvis det ikke virker.....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-09 13:19

Det mest nærliggende sted at søge må da være hos selve producenten af computeren, i dette tilfælde HP.dk. Men som du selv ser på dette link, http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=4000522&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk&submit=» , så leveres computeren ikke med XP og du vil ikke kunne få XP drivere til computeren, da driveren er strikket sammen af HP udviklere og derfor ikke findes hos de hardware producenter som har leveret hardwaren til computeren.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-09-09 13:28

kan man ikke bare install bvidias chipset drivere og ati's grafik drivere måske

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-09 13:32

Som refi skriver, prøv, det kan der ikke ske noget ved.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-09-09 18:23
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-09-09 18:24

Her er der da XP drivere til Radeon 4600 serien

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-09 20:02

Det har ikke nogen betydning om du kan finde en XP driver til et givent bundkort, HP har fået specielt lavet det bundkort til deres HP i en given serie så skal du have driveren fra HP og ikke hardware producenten., men som sagt før, prøv og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-09-09 22:25
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-09 13:03

Er det mig der er blind siden der bliver ved med at komme links til Nvidia XP drivere, når nu der er et ATI grafikkort/chip der er i .
Det plejer jo ikke lige at gå godt hvis man prøver Nvidia til ATI

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 27-09-09 15:57

1000 1000tak for hjælpen alle sammen,det virkede med at install. chipset driverne og ati driverene

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 27-09-09 15:57

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-09 21:08

Selv tak