/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bankrøveri i Lystrup 1983 - 93
Fra : spimmer
Vist : 1012 gange
500 point
Dato : 26-09-09 10:56

Hej.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med oplysninger om et bankrøveri i Lystrup i perioden 1983 - 1993? Det er Lystrup mellem Århus og Randers.
spimmer.

Accepteret svar
Fra : flejsen

Modtaget 510 point
Dato : 26-09-09 11:00

Avis arkiv, eks Århus Stiftstidende

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 26-09-09 11:01
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 11:14

Jeg vil også mene Du skal søge i avisarkiver.

Jeg kan nu huske at der var et proff bankrøveri Jylland dengang, begået af en udenlandsk bande, blandt anden blev en franskmand jaget intensivt af Interpol og blev anholdt nogle måneder efter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 11:26

Kan det være denne her ??
http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_1995.html

Kommer et stykke nede af stden og starter med:
"Fredag den 16. juni 1995 kl. 09.45 blev den 41 årige motorcykelbetjent Morten Mortensen ramt af 2 skud i brystet, da han under udrykning var på vej til et bankrøveri i Jyske Bank på Oddervej i Højbjerg ved Århus"

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-09-09 11:32

Hej.
Det drejer sig om en fuldt opklaret sag, hvor gerningsmanden (DANSK) laver et røveri i Lystrup. Han slipper af sted med en del penge, som han bruger alle sammen, hvorefter han selv melder sig til Politiet i København. Han bliver dømt til 2 års fængsel, hvor han afsoner 1 år. Herefter bliver han løsladt p.g.a. god opførsel. Han har selv fortalt mig historien pr. tlf, men da hans hukommelse er som en gammel si, så vil jeg gerne have historien fra pålidelig kilde (Kan man kalde aviserne det?).
spimmer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 11:56

Aviserne er da ret pålidelige, undtagen i de tilfælde hvor de har ryddet forsider uden ordentlig research.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-09-09 12:15

Hej.
Det var nu også mest for joke lidt!
spimmer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-09 17:41
Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 27-09-09 11:35

Hej. Jeg har snuset op, at det havde været i avisen med billede, men at vedkommende ikke kunne huske hvilken avis.
spimmer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-09 11:55

Så prøv Jyllandsposten, det er den mest relevante jeg kan komme i tanke om.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 04-10-09 11:39

Tak for svaret flejsen.