/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hit fra 1989
Fra : kondivand
Vist : 759 gange
50 point
Dato : 25-09-09 22:07

Er der nogen der kan huske, hvem der sang et dance-megahit fra 1989 (måske 1988), hvor der er en kvinde der i omkvædet skriger ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-09 22:20

Var det en melodigrandprix sang??

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-09-09 22:21

Nej

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-09-09 22:22

Det er måske lidt en overdrivelse, at der er tale om et decideret skrig - nærmere et musikalsk skrig.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-09-09 22:23

Citat
Er der nogen der kan huske, hvem der sang et dance-megahit fra 1989 (måske 1988), hvor der er en kvinde der i omkvædet skriger ?

Skriger hvad?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-09-09 22:30

Hun skriger ikke sætninger, men noget i stil med "iaaaaaha - iaaaaaha"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 23:00

Hmm, der var mange af slagsen i Motown-genren dengang som dog var stærkt påvirket af disco.

Skriget............det var vel ikke noget fra en pornofilm

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 25-09-09 23:04

Nej - det var et dancehit - Jeg er ikke helt sikker på, at det lige er 1989 med +- 2 år.

Stilen er lidt ala Marky Mark - faktisk ved jeg ikke om det er dem.

http://www.youtube.com/watch?v=PlerTTAoQZQ&feature=fvw

Stemmen lyder ihvert stort set ligesådan

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 23:15

Hmm

Der ses en del lister i Google hvis Du skriver "dance-megahits" og så årstallet.

Min interesse for nyeste hits forvandt samtidig med at jeg holdt op med at gøre diskotekerne usikre midt i firserne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-09 00:02
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-09 07:08

Der var også en melodi, hvor de ikke sang på engelsk i hver tilfælde ikke i omkvædet???

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 26-09-09 13:45

Jeg er lidt af en musik nørd.

Du mangler at give lidt oplysninger inden jeg spytter ud!.. 89. For det første er 89 et dårligt årstal med musik da der belev spyttet så mange melodier på market og nye kunster!

Fortæl hvor har du har oplevet denne melodi! Jeg har vel omkring 500.000 orginale indspillet cd.
Den må kune findes .. Bare du fortæller.. en del.. dato tid. sted . Tv mm.
Flemming.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-09-09 22:09

Sangen blev spillet på både diskoteker og i radioen - jeg har meget på fornemmelsen, at det var en sort sangerinde. Det næsten skrigende omkvæd er meget karakteristisk for sangen, og er nærmest det sangen er kendt for.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-09 08:02

Den stump af omkvædet jeg kan huske på "min" melodi, der tror jeg også det er en sort sangerinde, men kan du huske på hvilket sprog omkvædet bliver sunget?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-09-09 11:22

Der bliver sunget på engelsk, men selve skrigene er ordløse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-09 17:53

"Four(eller five)nonblondes" evt.??

Accepteret svar
Fra : muw

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-09 14:01

Hej
Hvis det er Marky Mark "good vibrations"-damen som synger, så hedder hun Loleatta Holloway og hendes sang som er samplet i Marky Marks sang hedder egentlig "Love Sensation" og er fra 1980. Men den er samplet flere gange og bl.a også i 1989/90.
Her er nogen bud: (Copy-paste linket ind i adreselinjen, så ser du videoen)

Two in a room - Take me away
http://www.youtube.com/watch?v=psbFAtODM5A

Capella - Take me away
http://www.youtube.com/watch?v=AdDg6-1EM1g

Black Box - Ride on time
http://www.dailymotion.com/video/xfsa_black-box-ride-on-time

Samantha Fox- I wanna have some fun
http://www.dailymotion.com/video/x2nb45_samantha-fox-i-wanna-have-some-fun_music

Håber det er en af dem
God weekend !

Kommentar
Fra : muw

Dato : 09-10-09 14:06
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 24-10-09 22:31

Tak for svaret muw.

Du er bare for sej - SUPER !

Her er den:

http://www.dailymotion.com/video/xfsa_black-box-ride-on-time

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-09 22:33

Nåå var det den....godt den blev fundet