/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køle-fryseskab...
Fra : mefirst19
Vist : 438 gange
40 point
Dato : 25-09-09 20:56

Har haft et uheld med et kølefryseskab, hvor jeg har fået prikket hul på frysedelen med en spids genstand, da jeg forsøgte at fjerne rim. Er der nogle, der aner noget om frysemidler og giftigheden af disse???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-09 21:22

Luft ud og sluk smøgerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-09 21:32

Hvil i fred, Amen.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 25-09-09 22:57

Prøv at kikke op i luften over dit hus/lejlighed og se det hul du har lavet i ozonlaget lige over dig selv og der efter kik i din tegnebog og se hvor dumt det er at skrabe is af med en kniv ......

PS..... har og så et lille hul i himlen sfter sådan en ulykke og et stor hul i tegnedrengen....

men ellers er det faktisk ikke farlig, lidt frisk luft kan klare det .....

Bassebo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 00:04

Et hvilket hul ??

Har Du bare prikket hul i den (elendige) plastvæg er der ikke sket en sk**, det kan lappes med gaffatape.
Medmindre Du har ramt et rør er det rester fra opløsningsmidlet i isoleringen der kan lugtes.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 40 point
Dato : 26-09-09 04:23

Farligheden af midlet afhænger af typen Langt de fleste skabe leveret indenfor de sidste 5 år er med isobutan som kølemiddel . Det er bandfarligt og kan i små rum danne en eksplosiv blanding med luft. Det kan også være HCFC som kun har svag virkning på qzon laget men er mere sunshedsskadeligt. Diverse smremidler er også i blandet og ikke sunde,.
Lad skabet stå åbent og åben vinduet til rummet. Kasser madvarer som ikke var godt emballere,

Godkendelse af svar
Fra : mefirst19

Dato : 26-09-09 10:41

Tak for svaret transor.