/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
tv over surround anlæg
Fra : loberg
Vist : 707 gange
400 point
Dato : 25-09-09 16:56

Hej.
Jeg har en fladskærms tv. Der er ikke så god en lyd på sådanne et tv. Nu vil jeg så høre tv oversurround anlæget . Jeg har fået fat i et digitalt koaksialt kabel og sat det til tv og surround , men så er problemet hvordan får jeg lyden til at virke ?
Er der nogle der kan hjælpe ?
MVH JIM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 16:58

Det skal du spørge brugsanvisningen på dit surroundanlæg, om......

Det er den der bestemmer det....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 17:25

På min efterhånden 10 år gamle surroundforstærker er der to knapper hvor man kan vælge anden kilde, det være sig video eller TV.

Min nye flade påstod at have surroundeffekter, men de er satme dårlige

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-09 17:51

Mit sorroundanlæg er tilkoblet TV vis SCART stik og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 25-09-09 18:25

er du nu sikker på du har koaxsial udgang på din fladskærm ?????? det er ikke normalt . det er nok snarere et composit udgang du har brugt , og det er jo en video udgang . et composit kabel og koaxial kabel ligner hinanden til forveksling . her har du måske nok forklaringen på dit lyd problem.

ellers skriv igen

hvilken fladskærm og forstærker har du ??

du kan også køre det analog igennem men et rca kabel .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-09-09 18:28

det er et rigtig godt spørgsmål
men du skal sikkert vælge den som udgang på tv hvis det kan det eller phonostik vælg extern lyd i setup menuen på tv'et hdmi virker perfekt hvis din forstærker kan det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 400 point
Dato : 25-09-09 18:37

Hvis det er et surroundanlæg med DVD som i forvejen er tilsluttet via scart skal du slet ikke bruge yderligere kabler

Så uden at vide HVILKET surroundanlæg du taler om kan vi "gætte" og råde til jul...

Alle "gæt" kan være rigtige men passer måske IKKE til dit anlæg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 20:03

Jeg havde et ældre Fat-TV hvor man skulle bruge et "snydestik" for at tilslutte lyden til min surroundforstærker, kablet havde et scart + to phono-stik i den ene ende.

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 27-09-09 14:37

Tak for svaret refi.