/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Blacklistet - og hvad så ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 961 gange
50 point
Dato : 25-09-09 11:12

Foranlediget af bb1's seneste tråd, kunne det være på sin plads at spørge andre brugere om, hvorledes black-liste systemet virker ? Det er muligt jeg tar fejl om benyttelsen, så derfor kunne det være på sin plads at forespørge ældre brugere om brugen og virkningen. På forhånd tak for forklaringen !

BB1 behøver ikke kommentere, da det tilsyneladende er ham der er problemet - hver gang !

Til orientering, fremstår følgende personer på bb1's liste over blacklistede brugere:

disken - centerpoint - Tonganeseren - TheRealDeal - Sandhedsvidnet - ErasmusMontanus -
HFranzen - Øjenvidnet4 - habibiPro

Listen er pr. 250909 kl.11.30

Mvh
Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-09 11:14

Ja han vil ikke have at de blacklistede skriver til ham og han vil ikke have at de deltager i de tråde han opretter. Det sørger blacklistningen for.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-09-09 11:31

Til granner01

Tak for din kommentar. Jeg er klar over basic, men når man blacklister som i eksemplet, kan disse personer ikke svare eller på anden måde deltage i vedkommendes tråde.
Men man kan også blackliste en person i en enkelt tråd, hvis man synes det er påkrævet, uden at det går ud over deltagelse i den næste tråd - er det ikke rigtigt forstået ?

Er der andre muligheder/nuancer man kan bruge ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-09-09 11:39

Det er rigtigt opfattet. Og du kan blokere for breve så kun dine favoritter kan skrive til dig. Men det har ikke noget med blacklistning at gøre.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 25-09-09 11:40

Citat
Men man kan også blackliste en person i en enkelt tråd, hvis man synes det er påkrævet, uden at det går ud over deltagelse i den næste tråd - er det ikke rigtigt forstået ?

Jo det er rigtigt forstået, hvis vedkommende har deltaget i tråden.

Hvid den pågældende står på den liste du henviser til, så er det ikke muligt at deltage i de tråde, som spørgeren opretter.

Men det er tilladt, indtil videre, at skrive til bb1, det har ikke noget med blacklistningen at gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-09 11:41

Citat
Men det er tilladt, indtil videre, at skrive til bb1

Der mente jeg et privat indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 11:52

Og det hele har ikke den store virkning da vedkommende blot kan oprette en ny profil og skrive videre......

Sålænge det er muligt at køre med flere profiler er det blacklistningshalløj UBRUGELIGT....

Så hvorfor Kandu har indført det ene og ikke det andet må være en gåde....

Før de "opfandt" det var der ikke al det "palaver" med dobbelt/mangeprofiler.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-09-09 12:53

Vi har alle den mulighed, vi kan blackliste BB fra den tråd man selv opretter, vi kan også gøre det for evigt, som han har gjort over for vi andre, men på den anden side skulle han få et lyst øjeblik og komme med noget seriøst, ville det være synd for den ældre sygelige og ensomme mand, derfor giver jeg BB chancen til at lege med, jeg blacklister BB og Julemanden, en og samme person, når BB ikke har andet at bidrage med, end at lave ansigter, eller forsvare sig selv.

Tænk sig, at spørge sig selv om han har skudt nogle gæs, for derefter at berette han skudt gæs, så han kan få gås til mortens og juleaften.
Et godt tegn på alvorlig sygelighed.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-09 13:02

Hvor svært kan det være
http://www.kandu.dk/faq.aspx#21

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-09-09 13:05

Det er kun sygeligt at komme med påstande,som ikke passer. Bevis hvor jeg har skrevet til mig selv?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-09-09 12:53

--------------------------------------------------------------------------------

Vi har alle den mulighed, vi kan blackliste BB fra den tråd man selv opretter, vi kan også gøre det for evigt, som han har gjort over for vi andre, men på den anden side skulle han få et lyst øjeblik og komme med noget seriøst, ville det være synd for den ældre sygelige og ensomme mand, derfor giver jeg BB chancen til at lege med, jeg blacklister BB og Julemanden, en og samme person, når BB ikke har andet at bidrage med, end at lave ansigter, eller forsvare sig selv.

Tænk sig, at spørge sig selv om han har skudt nogle gæs, for derefter at berette han skudt gæs, så han kan få gås til mortens og juleaften.
Et godt tegn på alvorlig sygelighed.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En sådan om gang løgenagtig personfnider er jo netop bevis på det hele sagen drejer sig om, at der herinde findes nogle hylere,som ikke kan opføre sig normalt.

Øjenvidnets liste kan jeg heller iikke genkende og af de personer han nævner har jeg kun blacklistet to og når folk skriver,som habibi lige har gjort så er jeg i min gode ret til at gøre det..

Desuden hvorfor deltager øjenvidnet ikke i den oprindelige tråd. Han er jo ikke blacklistet - forstå det hvem der kan....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-09 13:11

Dette forum er glad for mange profiler.................som giver mange reklamepenge.
Så det kan ikke lade sig gøre, at blackliste en profil/person helt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 13:31

Citat
Dette forum er glad for mange profiler.................som giver mange reklamepenge.

Ja det er IKKE mig de tjener på - jeg har ikke en reklame

Det er vist de færreste "gamle" brugere der har reklamerne....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-09-09 13:49

Kom med forslag til hvordan problemet løses... skriver Bent Bagskudt. Få ham smidt ud fra Kandu. Så kan vi fortsætte i fred og fordragelighed. Det har tidligere kunne lade sig gøre - indtil Bent Bagskudt blander sig med vrøvl og fordrejninger.

Jeg har aldrig "mødt" et mere løgnagtigt væsen end Bent Ballegaard (Bagskudt), og han forplumrer enhver saglig debat med sit fnidder - på grund af dumhed og uvidenhed, som vistnok er to forskellige ting.

Som "siden" fungerer nu, er det tidsspilde at deltage. Samme indholdsløse ævl fra Bent Bagskudt og hjælperen fra Oringe. Det er til at brække sig over.

Jeg påtager mig gerne en del af ansvaret for signaltrafikken (fnidderen) men så længe fjolset fra Bottrup bliver ved med at ødelægge hjemmesiden, så er der vel ikke noget at sige til, at man driller ham og kompagnonen.

Jeg ved, at Bagskudt har flere linier til siden, det har han altid haft. Man afslørede ham på NetNatur og på Jagtformidling - og han bliver Fandeme ved.

Og så lige en ting mere. E.B.Berthelsen har aldrig skrevet på denne side - han gider ikke. Jeg er en personlig ven og jagtkammeart med ham, og vi taler/skriver sammen - næsten dagligt. Bent Bagskid er besat af tanken om at jeg skulle være E. B. Berthelsen - og det er der så ikke mere at gøre ved. Han er jo rablende sindsyg og udenfor pædagogisk rækkevidde. Jeg ved godt hvor kæden er hoppet af. Jeg citerede engang E.B.B. og gjorde det klodset - og siden har afvigeren fra Oringe og Benst Bagskid kørt en hetz mod netop E.B.Berthelsen, som har alt for travlt til at deltage - og som tidligere nævnt gider han ikke.

Muligvis logger han sig ind under navnet Hawaibonden, men jeg tror ikke på det.

Ud med Bent og kompagnonen - og lad os så få fre´ på siden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-09 14:39

Citat
Jeg har aldrig "mødt" et mere løgnagtigt væsen end Bent Ballegaard (Bagskudt), og han forplumrer enhver saglig debat med sit fnidder - på grund af dumhed og uvidenhed, som vistnok er to forskellige ting.

Jeg synes nu i følges "pænt" ad i jeres sprogbrug.

Citat
Samme indholdsløse ævl fra Bent Bagskudt og hjælperen fra Oringe. Det er til at brække sig over.

Mon ikke de tænker det samme,med modsat fortegn.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-09-09 15:02

Hej
Hvis man var totalt nybegynder her på KanDu, skulle man ved at læse denne tråd tro at alle havde .

Ups.
Jeg har blacklistet nogle personer, som jeg absolut ikke er interesseret i at få et ubehøvlet svar fra. Længere er den ikke.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-09-09 15:20

Til alle interesserede.

I dag den 250909 kl. 13.05, skriver bb1, at han ikke kan genkende den liste som undertegnede har lavet i dag. Prøv at gå ind på hans profil under blacklistede - her fremgår navnene, så hvis bb1 synes jeg er fuld af løgn, må jeg opfordre ham til at se hvad han selv har foretaget sig. Hvis ikke det er bevis nok, ved jeg ikke hvad man skal stille op - man burde, som andre før mig har skrevet gennem nogle måneder, få ham tvangsindlagt - manden er jo fuldstændig syg i hovedet.
Jeg vil opfordre til, at folk nær på ham vil sørge for, at hans våben bliver inddraget, man ved jo aldrig hvad han kan finde på - det er sgu' alvorligt ment, desværre !
Hans sidste bemærkninger om hvorfor jeg ikke deltager i den oprindelige tråd, skriger jo til himlen................! Personlig er det mig ligegyldigt at være blacklistet, specielt af bb1, men ........;
jeg mangler ord.

Tak for svarene til alle der har bidraget.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-09-09 15:39

Bent bevis bevis, ingen andre brugte ordret blot, andet BB og Julemanden, da du blev konfrontrere med det, holdt BB helt oppe med at bruge det , underligt ikke hvad, samt andre små dtaljer, nej BB du er ikke klog nok til at lege dobbeltgænger.
Nej du en en lille bette usling Bent, såsnart du kommer i knibe udelukkeede du Habibi Pro og andre gode mænd for altid, du må jo være ude på at have Kandu for dig selv, som du nu har fået DJ, hvor du inden du får indlæggene slettet for personfnidder ellers er der ingen der kommentere dig.
Det er sku synd for dig Bent, at alle er så onde mod dig, hvad med din nære familie, det skulle vel ikke være det, der er årsagen til fruen har værelse inde i byen, fordi du ikke er til at være i stue med. og derfor du bruger al tiden ude i humeret til at lægge dig ud med folk.
Se nu og få det hoved undersøgt, ikke så meget for din egen skyld men dine medmennesker

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-09 16:17

Citat
det skulle vel ikke være det, der er årsagen til fruen har værelse inde i byen,

Det er langt under lavmålet---føj for ----------

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-09 16:44

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-09-09 16:44

Jeg er glad for at andre efterhånden kan se hvad der forregår - jeg syntes selvfølgelig også det er sygt!

Til øjenvidnet4 Jeg har været bruger herinde i årevis længere end de fleste og at jeg i en kortere periode har blacklistet nogle personer er jo ikke det samme, som at de er blacklistet lige nu!!
- men du mestre til fulde at ordkløve, så det var måske en ide at blackliste dig også....

De skulle hellere få dine gode venner til at svare på det de er blevet spurgt om end at finde ting i det jeg skriver,som du kan misforstå hvis du anstrenger dig meget..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-09-09 18:45

Til Dabj.

Nu er det sådan H P har advaret BB med at Habibi Pro har masser af tørt krudt hvis han ikke lære at moderere sig.
Dabj jeg syntes ikke det er under lavmålet at spørge til hvorfor fruen har værelse inde i byen., du kender måske en anden årsag, du ikke vil nævne her. BB er ellers ikke så sart, han har oplyst om en person der har fiflet med DLS kasse og et Fynsk hovedbestyrelses medlem der der til stadighed skyder med blyhagl. Denne person skulle være Habibi Pro, selv om han her igen har skudt helt ud i den blå luft. med sit gætterier.
Her lovede BB ellers at fremkomme med navns nævnelse og adresse, men her fik BB nok kolde føder, siden han helt slettede tråden.
Husk der er forskel på at spørge og så fremkomme med direkte beskyldninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-09 18:57

I er sgu da mere eller mindre et "sygt" folkefærd.....

Den ene har vist ikke noget at lade den anden høre.....

Har I virkelig ikke noget bedre at tage jer til end blot at "svine" hinanden til....

Det ser ud som om at jeres såkaldte "sport" gør jer syge i hovederne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-09-09 19:12

Selvom jeg ikke har noget at gøre i disse "jagttråde",læser jeg dem af ren nysgerrighed.
Også for at se hvor dybt folk vil bevæge sig ned i kloakken,for at overtrumfe modparten.
Og jeg vil gi`dabj,fuldstændig ret:
Citat
Det er langt under lavmålet---føj for ----------

En advokat med injurier som speciale,ville slikke sig om munden,som ulven i de tre små grise.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-09-09 20:32

Citat
Foranlediget af bb1's seneste tråd, kunne det være på sin plads at spørge andre brugere om, hvorledes black-liste systemet virker ? Det er muligt jeg tar fejl om benyttelsen, så derfor kunne det være på sin plads at forespørge ældre brugere om brugen og virkningen. På forhånd tak for forklaringen !

BB1 behøver ikke kommentere, da det tilsyneladende er ham der er problemet - hver gang !

Til orientering, fremstår følgende personer på bb1's liste over blacklistede brugere:

disken - centerpoint - Tonganeseren - TheRealDeal - Sandhedsvidnet - ErasmusMontanus -
HFranzen - Øjenvidnet4 - habibiPro

Listen er pr. 250909 kl.11.30

Mvh
Øjenvidnet4

- Og hvad står der så i det indlæg fra Øjenvidnet nr. fire.????

Jo, der står mellem linjerne;

Hjælp os allesammen. Fordøm blacklistningen, ellers kan vi ikke komme ind og svine bb1 til.

Habibiprop, du er da et kapitel for dig selv.
Mere nederdrægtigt og ondskabsfuldt menneske som dig, skal man da lede længe efter.
Ikke engang Berthelsen, kan hamle op med dig.

Slagsmålet imellem Berthelsen, habibiprop, Øjenvidnet nummer 4 3/9 dele, bb1 og mig selv, sagde hunden, har taget en så voldsom drejning, at alle benævnte burde udelukkes fra dette forum.

Det skal jeg da være den første til at indrømme.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-09-09 20:50

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 25-09-09 18:45

--------------------------------------------------------------------------------

Til Dabj.

Nu er det sådan H P har advaret BB med at Habibi Pro har masser af tørt krudt hvis han ikke lære at moderere sig.
Dabj jeg syntes ikke det er under lavmålet at spørge til hvorfor fruen har værelse inde i byen., du kender måske en anden årsag, du ikke vil nævne her. BB er ellers ikke så sart, han har oplyst om en person der har fiflet med DLS kasse og et Fynsk hovedbestyrelses medlem der der til stadighed skyder med blyhagl. Denne person skulle være Habibi Pro, selv om han her igen har skudt helt ud i den blå luft. med sit gætterier.
Her lovede BB ellers at fremkomme med navns nævnelse og adresse, men her fik BB nok kolde føder, siden han helt slettede tråden.
Husk der er forskel på at spørge og så fremkomme med direkte beskyldninger

---------------------------------- fra den syge habibipro--------------------------------------------------

Det må du kunne begrunde noget bedre for ifølge straffeloven er hæleren lige så god som stjæleren. Så når du vidrebringer en løgn,så er du også med til at begå en ulovlighed.....

Jeg har aldrig direkte påstået hvem du er, men jeg er ganske sikker på, at du har været inde her før under et andet mærke og det i sig selv er sygt...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-09-09 09:32

Heidi-Ho

Nu har charmøren og den morsomme mand igen et lille pip bl.a. til undertegnede. Til din orientering, er de små sorte tegn bogstaver, som sammensat bliver til ord - alt det hvide mellem ordene er ingenting, eller har du måske "evner" udover almindelige mennesker ?
Der er rigelige muligheder for at få bb1 i tale uden om hans blacklistninger, hvis det er dét man vil; han kan jo ikke lade være med at blande sig i snart sagt enhver tråd, så din argumentation er igen helt forfejlet.
At du indtager det synspunkt du har p.t. respekterer jeg, men det er også det eneste jeg respekterer hos dig. Et kendt engelsk kvalitetes-pibemærke bærer navnet BBB - det er egentligt synd for dette gamle hæderkronede mærke, for de tre B'er betyder også, på godt dansk: Bleg, blind og benløs, og det er nok det nærmeste jeg vil karakterisere dig som - en mand generelt uden holdninger, men som svajer i vinden - ak ja !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-09-09 10:29

Øjenvidnet4.

At kalde mig for holdningsløs, er igen et af dine fejlskud.
Du mener altså, hvis man ikke er enig med dig, Habibiprof og Berthelsen er man helt klart holdningsløs.
Jeg har da om nogen, klart og tydeligt skrevet om mine holdning til: udsætninger af fugle, skydning, jægernes opførsel overfor andre naturbrugere...etc... (find selv indlæggene - jeg gider ikke)
Endvidere har jeg klart udtrykt min holdning overfor jeres behandling af andre jægere, her i blandt jeres svinagtighederne overfor bb1.

Øjenvidne, når du nu, åh så belærende skriver;
Citat
Til din orientering, er de små sorte tegn bogstaver, som sammensat bliver til ord - alt det hvide mellem ordene er ingenting, eller har du måske "evner" udover almindelige mennesker ?
Må jeg spørge dig; Har du aldrig hørt, lært eller erfaret, at det er meget, meget vigtigt at læse hvad der står skrevet - men det er så sandelig også meget, meget vigtigt, at læse, netop det, der står imellem linjerne, thi, det er der, du finder det oprindelige budskab.

En anden ting jeg har lægt mærke til ved jeres .....hmmmmm... skal vi kalde det, teamworking, er, at i altid "kaster" emner op, som i ved på forhånd vil skabe uenighed og splittelse i mellem jægerne her på Kandu.
Prøv at gå den anden vej. "Kast" nogle emner op som i ved der er nogenlunde enighed i - og derfra, at arbejde henimod det der kaldes konsensus.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 26-09-09 11:31

Bette Bent.
Hvor er du sød og uskylig, du har aldrig kommet med beskyldning , om personer der har fiflet med DLS kasse eller om et Fynsk hovedbestyrelses medlem som skyder med blyghagl og denne skulle være Habibi Pro, som du forøvrigt påstådeligt har har anmeldt til polimesteren på Fyn. Denne tråd har du slettet, nu er der tilfældigvis nogle der har printet denne tråd ud.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-09-09 11:35

Heidi-Ho

Det skrevne ord er det vigtigste - hvis man skal drage slutninger ud fra det der står mellem linierne, så er man efter min mening ikke seriøs. Det med skjulte dagsordener er meget brugt og kan være meget morsom at lege med, men beslutninger skal ikke tages på grund af disse. Det kan godt være du er vant til at træffe beslutninger udfra det der står mellem linierne, men resultatet bliver også derefter !
De kommentarer jeg skriver i kandu, er hverken afstemt med den ene eller anden, da jeg ikke har udenoms-kontakt med andre debatører - spørg dog de andre du nævner, og lad dem tale for sig selv.
Et par eksempler på din vaklen er f.eks. din holdning til vildsvin i DK, det havde du ingen mening om; på et tidspunkt ville du heller ikke være medlem af DJ, men flirtede lidt med ideen om at nogen skulle lave en alternativ jagtforening, hvorefter du alligevel meldte dig ind i DJ...!!
Vi kan blive enige om, at udfaldene mod bb1 har antaget en klar uacceptabel karakter, men når man ikke kan formå denne mand til at indrømme de åbenlyse fejl han selv skriver, men derimod beskylder alle andre for mange grimme ting, så har han selv bedt om det ! Jeg er ikke i tvivl om, at han er syg og har derfor også flere gange appelleret til hans bekendte om at gribe ind.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-09-09 12:32

Øjenvidne.

Min kommentar til din mening, vedr. "det der står imellem linjerne"........etc
Må jeg tilføje; Javel ja. For dig er tingene, enten sorte eller hvide - altså ingen nuancer.?

Vedr. vildsvin.
Du har ret, jeg har faktisk ingen holdning til dette store spørgmål.
Jeg har læst hvad modstanderne mener - jeg har læst hvad tilhængerne mener. Jeg er desværre ikke blevet klogere på spørgsmålet.

Men, hvis og såfremt vi skal ha' vildsvin - skal vi så også ha' ulve.?
Ulven står jo som bekendt og banker på vores entredør ved grænsen.

Med hensyn til mit medlemsskab af Danmark Jægerforbund (DJ)

Rigtigt er det - og det er stadig min mening, at en helt nyt og anderledes forbund kunne med succes stables på benene. Et nyt forbund, som også appellerede til DLS medlemmer.
Hvordan og hvorledes det skal gøres, det skal jeg ikke spille klog på, idet, her mangler jeg eksperticen. Men, jeg er sikker på, at der findes masser af ildsjæle rundt om i landet, der har viden på det område. Lad mig bare nævne en.......ej det var gas....

At jeg så vælger at indmelde mig i DJ skal ses i lyset af flg;
1) Jeg benytter deres skydebaner.
2) Jeg får hjælp og ekspertice i de evt. spørgsmål jeg har.
3) Jeg, med mit kontingent, hjælper unge mennesker til også at komme på jagt.
4) Jo flere medlemmer vi er i en forening, des større indflydelse kan man få.

Rigtigt er det også, at jeg en overgang overvejede at indmelde mig i DLS, meeen, jeg har svært ved at se nogen som helst fremtid i DLS som forening. Dette skriver jeg ikke for at være ubehøvlet, men DLS har ingen - og får ingen indflydelse.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-09-09 15:48

Heidi-Ho

Dit spørgsmål om sort/hvid vs alle regnbuens farver: Jeg mener det kun er et spørgsmål om at ville se hele palletten, så nej, jeg synes ikke jeg går glip af noget.

M.h.t. ulve i DK: Ubetinget ja - det vil være en kærkommen variant til et lidt kedeligt dyreliv - de kunne så passende leve af bl.a. vildsvin, samt alt det skravlede råvildt der efterhånden findes i vor fauna.

Det med jagtforeningerne har jeg ikke ændret opfattelse af siden vi udvekslede synspunkter sidst.

DLS har ingen fremtid skriver du - sålænge der ikke er nogle ildsjæle til at bakke op, tror jeg du har ret. Et egentligt alternativ til DJ er det ikke, men jeg kunne godt unde danske jægere et seriøst alternativ netop til DJ.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-09-09 16:23

Øjenvidenet4

Du skrev;
Citat
Dit spørgsmål om sort/hvid vs alle regnbuens farver: Jeg mener det kun er et spørgsmål om at ville se hele palletten, så nej, jeg synes ikke jeg går glip af noget.

Okay, du har din mening om den sag - og jeg har min.
Jeg forventer så tilgæld, at denne diskussion er slut.

Med hensyn til ulve i DK.
Jeg kan forstå, at du ubetinget siger ja til ulve.
Bekymrer udsagn som dette dig ikke.?
Citat
Den svenske ulvedebat er nu meget hed. De er hårdt berørte i visse områder. Hunde,får,kalve angribes næsten dagligt af ulve, og det er få jægere og eftersøgsfolk der efterhånden tør slippe hunden. Folk flytter fra fæboderne, og kan ej heller holde husdyr mere, og ingen reagerer for alvor.Urgamle traditioner står i forfald, løshundjagten f.eks, og ikke mindst er mange ramt på deres erhverv og livskvalitet. En enkelt ulv i Blekinge og Småland har 43 får på samvittigheden
.
Ovenstående citat er sakset fra en debat på jagtformidlingen.

Vedr. DLS. Du skriver;
Citat
DLS har ingen fremtid skriver du - sålænge der ikke er nogle ildsjæle til at bakke op, tror jeg du har ret. Et egentligt alternativ til DJ er det ikke, men jeg kunne godt unde danske jægere et seriøst alternativ netop til DJ.

Som sagt, jeg var ved at melde mig ind - og fortrød Gudske lov i 11. time. Jeg fik et mindre chok da jeg første gang oplevede Berthelsen og habibiprofs, såkaldte "frie øvelser på gulv".
Da tænkte jeg; Tak skal farmand den onde lynende ha'.!! Den forening er nok ikke liiiiige noget for mig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-09-09 16:32

- Og bekymrer dette udsagn dig heller ikke.?

Citat
Siden halvfemserne har den Norsk-Svenske ulve bestand været i kraftig vækst, men de uundgåelige, medfølgende sammenstød med mennesker og husdyr begynder at få klang af gamle dages advarende råb: Ulven kommer.

Af: Ib Nordentoft Andersen

De Norsk/Svenske ulve findes hovedsageligt i grænseområdet vest for den svenske sø Vänern og små 200 kilometer nordpå, og menes på nuværende tidspunkt at være på over to hundrede individer. Desuden er der begyndt at komme såkaldt emigrant ulve over grænsen fra Finland, og det forventes de vil bevæge sig længere sydpå.
De seneste uger har den Svenske og Norske dagspresse og jagtorganisationers hjemmesider været fyldte med historier om sammenstød mellem ulve og især hunde. Og på en lille uge fra 3. oktober til 8. oktober har det været særlig alvorligt.
3. oktober dræbes en jagthund af en eller flere ulve i området nord for Uddevalla. Hunden var på drev, da ejeren kunne høre at drevet var standset og hundens GPS indikerede at den var stationær. Senere fandt man halsbåndet med GPS’en og ca. 75meter længere borte lå den delvis fortærede hund.
7. oktober dræbes endnu en området nord for Uddevalla kun nogle få kilometer fra angrebet 3. oktober. Også i dette tilfælde fandt man hunden ved hjælp af pejleudstyret. Ejeren af hunden, Hasse Antonsson beretter til Bohusläningen avis, at han har gået på jagt i området i 50 år og havde set frem til årets elgjagt med hund.
Også 7. oktober går det galt godt 200 kilometer nordøst for de første to angreb. Her var Roger Ohlsson på jagt med en ven syd for Degerfors, da hunden angribes og dræbes kun ca. 200meter fra sin ejer.
8. oktober, ca. 100kilometer længere nordpå i Filipstad området dræbes den fjerde hund på bare seks dage.
De svenske og norske jagtorganisationer har anmodet om tilladelse til begrænset regulering på begge sider af grænsen.

Ovenstående citat er sakset fra Netnatur

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-09-09 18:55

Heidi-Ho

Det er fair nok, at vi har forskellige synspunkter på flere ting - tænk om alle mennesker havde de samme ideer - vorherre bevares !
De udsagn om ulve i Sverige, bekymrer mig lige så meget som al debatten om klimaforandringer, nemlig nul. Hvorfor skal vi altid tvinges til at bekymre os om alt mellem himmel og jord ? Det med klimaet har altid eksisteret og vil blive ved med det både i din og min tid. For jagtens vedkommende skal vi ikke altid lade os kyse af alle de historier vi hører - tag dog imod de nye "tider", hvis vi skulle få beriget vor natur med nye arter og lad os så få indført jagttider på dyrene. Hvis der er problemer med f.eks. ulve, må de reguleres nøjagtigt som vi kender det fra andre "skadedyr". Jeg er af den opfattelse, at vi ikke kan sammenligne os med vore brødre i Sverige og Norge - de er områdemæssigt meget, meget større end DK og derfor meget sværere at drive jagt i.
Igen mener jeg, som med jagtorganisationer, at vi skal nytænke og ikke overlade styringen til det bestående system, men se fremad og ikke være bange for at tage chancer.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-09-09 19:19

Øejnvidnet4
En ting har du ret i - og det er i klimaforandringerne Jeg tror nemlig heller ikke en døjt på alle de der, hmmmm... dommedagsprofeter, a la Al Gore.....Sjov vending. Prøv at sige den højt.
Jorden bevæger sig, og har altid bevæget sig i sin naturlige cyklus.
På Erik den Rødes tid, havde vi det f.eks. 2 grader varmere i Danmark, end vi har i dag.

Modsat dig, på "ulveområdet" mener jeg helt klart, at Danmark er alt for lille er land (befolknings tæthed) til, at vi kan forsvare at ha' en naturlig ulvebestand.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-09-09 20:29

gud fader bevares

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-09-09 07:35

Tak for svaret ans.