/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fanebladet systemgendannelse er væk
Fra : jejoma
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 18-04-03 22:33

Mit faneblad til systemgendannelse i kontrolpanel - System er væk/forsvundet

Når jeg alternativt i stedet klikker på systemgendannelse i "Hjælp og support" for at få systemgendannelsesmenuen frem, får jeg følgende fejlmeddelelse: 'rstrui.exe - Indgangspunkt blev ikke fundet'
'Procedureindgangspunktet RemoteAssistancePrepareSystemRestore blev ikke fundet i DLL-biblioteket WINSTA.dll.'

Kan nogen hjælpe ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-03 23:00

Hej
Jeg har læst om hvordan man løser problemet på en af neden stående link
om det var en skript tweak på nederste ling eller det var et andet sted på Kellys xp Korner kan jeg ikke huske,og jeg har ikke tid til at lede efter det lige nu så du må selv lede efter det,held og lykke.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp.htm

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-04-03 07:09

Lidt mere om systemgendannelse

Systemgendannelse findes under Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer.
Det er en let og hurtig måde at gendanne systemet på. Systemgendannelse opretter selv nogle gendannelsespunkter på vilkårlige tidspunkter, og nogle gange ved installation af software. Det kan anbefales at oprette et gendannelsespunkt manuelt, inden du f.eks. redigere i Registreringsdatabasen eller hvis du vil afprøve et tweakprogram

Det sker at systemgendannelse har dannet for mange punkter på en dag til at der findes et brugbart gendannelsespunkt. Det sker ofte hvis der er installeret eller fjernet mange programmer. Det kan også ske hvis du har slettet nogle midlertidige mapper. Manuelt oprettede punkter gemmes som regel længere end de tilfældigt oprettede.

Indstillinger for Systemgendannelse kan du gå til på linket i venstre side af Systemgendannelses vinduet, eller ved at højreklikke på Denne Computer og vælge Egenskaber i fanen Systemgendannelse.
Marker et drev og klik på Indstillinger.

Kilde: Wintip.dk
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 07:39

Hej
Her er det jeg har læst på kelly's link,håber at du kan læse engelsk,der
er mange gode foreslag, et er dette skript tweak fre tweak seksionen
nede i venstre side( 13. Create System Restore Points),men læs først
nedenstående og se om der er en løsning,der flerer henvisninger til
mulige løsninger rundt omkring på siden,håber det kan hjælpe dig,for
det er en dålig mulighed at mangle når man godt kan lide at rode rundt
i skittet.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_restore.htm

også er der hele historien om gendannelses værktøjet og hvordan det
funggerer hvis man nærlæser den så kan man komme frem til en løsning
men det er en lang og lidt tør articel,så god fornøjelse.

http://www.msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwxp/html/windowsxpsystemrestore.asp

Manse9933:

Kommentar
Fra : jejoma

Dato : 19-04-03 16:41

Jeg har forsøgt at finde nogle løsninger ud fra ovenstående links og beskrivelser, men uden held. jeg har også lavet en repair af XP, men fanebladet systemgendannelse under system er fortsat væk.

Jeg har powertoys til XP installeret, men instillinger i den kan vel ikke medføre at fanebladet forsvinder ??

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 19-04-03 18:26

Du gendanner bare systemet til et tidspunkt inden fanebladet systemgendannelse forsvandt.

Kommentar
Fra : jejoma

Dato : 19-04-03 20:32

Til Baggesen

Jeg kan - som du kan se i mit åbningsspørgsmål - ikke komme ind i menupunktet systemgendannelse, så den går desværre ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-03 22:13

Hehe den der fra baggesen var sgu genial *LOL* nå men jeg har prøvet at søge på rstrui.exe om kom frem til følgende link http://support.microsoft.com/?kbid=267511 måske virker det? Du kan jo osse prøve at køre en scandisk for min første tanke var crosslinkede filer?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 22:43

Hej
Som tedd siger, åben comandopromt og skriv sfc /scannow og sæt din windows
cd i dit cd-rom drev og se hvordan det går bag efter når den har scannet
færdigt,prøv og genstarte.

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-03 22:46

Og lige en ting mere. jo powertool og andre tweak programmer kan gøre mere skade en gavn, hvis man ikke lige ved hvad man gør! Du kunne jo prøve at afinstallere powertools og se om det løser problemet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 13:40

Hej
Det er det sidste jeg kan komme på og jeg ved at det virker, er prøvet på min
gammle hdd,og jeg ved ikke om du har prøvet det men du kan gøre dette sæt din
win cd i drevet> installer windows>kør>opgradering lige som du opgradere fra
et andet win system og lad det køre,husk at have dit reg aktiverings num
parat så er det bare at lade den gøre sit arbejde.
Når du så er færdig med opgraderingen så skal du gå ind i win update og hente
alle service pax og hotfix igen det er det eneste der bliver fjernet dine
mapper og programmer forbliver intakte.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 13:47

Det virkede for mig dengang jeg manglede diskoprydning og den fremgangs måde som
jeg har beskrevet virkede for mig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 09:57

Husk med opgraderingen mener jeg at du skal være inde i systemet når du opgraderer ikke en fomatering,bare for der ikke er en misforståelse,hvis
du prøver.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-04-03 10:42
Kommentar
Fra : jejoma

Dato : 24-04-03 17:06

Manse9933

Tak for din ihærdighed.

Jeg har forsøgt opgradering og reinstallation, men uden held. Det eneste der ikke er prøvet er en helt ny installation. Det er jo nok løsningen, men det er vist meget besværligt at tage backup af programmer, mails, spil mv.

Så-jeg har efterhånden opgivet det hele, og håber ikke jeg får brug at systemgendanne.

Jejoma