/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
"EUR" paller på under 80 cm.
Fra : vedikkealt
Vist : 1527 gange
100 point
Dato : 24-09-09 18:43

En EUR palle er som bekendt 80 x 120 cm.

Nogen her der ved om der findes f.eks plast "EUR" paller der kun er 70 - 75 cm i bredden.

Skulle gerne bruge en 30 - 50 stykker, uden at give "en million" for dem...

Vægten der skal på pallen er 5 - 600 kg.

Skal kunne løftes / køres med stabler / løftevogn.

Venlig hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-09-09 18:56

Du bruger PL2, altså halvpalle.

Ukurante størrelser er ikke smart, de koster plads på bilen.

Men plast paller i den størrelse der skal bære 500 kg finder du ikke.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-09-09 18:57

PL2 er 80 x 60 cm

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-09-09 18:59
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-09-09 19:43

Paller i ukurante størrelser er nogen Fanden har skabt, jeg modtager en del varer fra Kina hvor pallerne er tilpasset kartonerne, også ned til 69 x 100, de skal ikke håndteres mange gange før klodserne er smadret da truckfolkene ikke kan se den lille forskel.

Medmindre færdigvaren skal eksporteres så bestil en stak halve EUR fra Jeres fragtmand, de bør være gratis, han skal så bare afregne byttepaller med modtageren.
Og hellere 5 mere hvis nogle af de yderste klodser skulle være splintret.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-09-09 20:34

Halvpaller duer heller ikke, da det er de 80 cm i bredden ikke kan komme ind af den dør hvor varene skal leveres, så derfor er det en type engangspaller under de 80 i bredden jeg skal bruge, og de bliver læsset i firmaet og kørt direkte til leverings adressen, hvor de bliver kørt ind af døren.

Og skulle de være under 1.20 i længden går det nok også.

Ellers er vi enige om, at ukurante paller er noget fanden har fundet på.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-09-09 20:54

PL4 1/4 palle er 40 x 60 findes i plast, det kan måske bruges.

De kan ikke bære 500 kg.

Paller er ikke lavede efter dørmål men til lager som har dørmål tilpassede
pallemål.

Fragtprisen er beregnet efter 1: antal helpaller, 2: vægt.

Citat
Skal kunne løftes / køres med stabler / løftevogn.

Stabler/vogn kan ikke passere en døråbning på 80 cm. Det kan en almindelig palleløfter, og der
vender pallen så bredden er 60 cm.
Altså brug en helpalle, smid 6-800 kg på.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 24-09-09 20:54

undskyld bredde 80 cm

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 24-09-09 21:24

Kan så lige oplyse at fragtmanden ikke deler ½pl ud gratis, med mindre at det er dem der skal køre med det. Og så skal modtageren lige have byttepaller til ham.

Kan desuden sige at fragtmanden kører fra dør til dør, det vil sige at det ikke er ham der skal køre dem inden døre. Der skal også være fast grund, dvs. fliser eller asfalt.

Det er desværre et udbredt problem at kunder tror at det er chaufføren der skal sørge for at godset kommer inden døre.

Det næste problem er at hvis du finder en palle der passer til døren, så er de fleste døre forsynet med et dørtrin og det holder ikke til at der bliver kørt/trukket 500-600 kg over det.

Det kan siges at de fleste fragtmænd også køre med el-truck og de vejer nok mellem 300-500 kg, og de kan ikke bare køre over et højt dørtrin.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 04:31

Da det er modtageren der har en "almindelig" dørbredde hvor varen skal ind kan man fristes til at mene at det er ham der har et problem, vi har f.eks en kunde i København der vil have leveret også større mængder varer som stykgods og aldrig helpalle-papcontainer da han skal have lortet ned af en kældertrappe.

Jeg har nu også modtaget ukurante paller på 60-70 cm der i bunden bestod af 2-3 stk 50 x 100 gennemgående stolper på højkant og så ovenpå lagt en spånplade minimum 22 mm eller tværgående brædder. Hvis Du fik en lokal tømrer til at fremstille disse skal de samles med kamsøm eller skruer for at forhindre at bjælkerne vipper af.
Medmindre at kunden bor i Langbortistan kunne Du aftale at kunden returnerer pallerne i nogle stakke så Du har dem til en anden gang.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 25-09-09 20:55

Hvad er det lige for vare der skal på de paller?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-09-09 17:46

# Ekspress105....Batterier

Luffe A

Karmene hos kunden må IKKE røres da de er smækfyldt med ledninger til sikkerhedsudstyr.

Og ordren er af en størrelse så vi også må "give vores"...

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-09 18:32

Det bliver sjovt, lyder som at det er en computercentral der skal have batterierne ind til brug for backup, derfor sikkerhedsinstallationen.
Og selvfølgelig skal man give sit hvis der stadig er "luft" til det i ordren

Har Du tygget lidt på den med at få en tømrer eller en handyman i firmaet til at lave nogle i tyk spånplade samt 3 stk langsgående bjælker underneden ??
Kræver kun en rundsav, en skruemaskine samt 1000 torx-skruer fra Harald (Klamp) Nyborg.
Så kan de også laves efter batteristørrelsen i længden så der spares ladmeter på lastvognen

Ellers kig på nedenstående:
http://www.jfemballage.dk/Tr%C3%A6emballage/Special-tr%C3%A6emballage.aspx

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-09-09 19:07

# LuffeA

Jooo...du er tæt på sandheden...

Selv at lave pallerne bliver / skal opvejes med hvad ""ting"" ellers koster, for at løse opgaven, og handy manden det er MIG...

Det HELE er jo kroner og øre...

Ganske interessant link...TAK...jeg har skrevet en mail til dem...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 21:25

Tjaeh, når jeg får en god ide i firmaet er det også mig selv der skal udføre den, eller prototypen
Eller var, jeg har lige mistet jobbet efter 30 år

Får Du spånplade i 120 bredde bliver der hurtigere skæring og intet spild.
Spånplade kan også bære meget, jeg har modtaget messingdørgreb stablet på dem, men selvklart skal der være støtte på midten.
Tyk krydsfiner er også stærkt hvis det er billigere.
Så laver Du bare en skabelon hvor Du sætter lægterne ned i så de passer på den valgte plades størrelse, og bzz-bzz-bzz, så sidder der 5-8 skruer ned i hver bjælke

Er Du rigtig smart får Du målet på dørkarmene hos modtageren og skruer to U-render sammen af stumper så de kan presses ind over karmen og hindre skader, skal der 30-40 paller med dødvægt ind gennem støder en af dem før eller siden på karmen.

Så mangler vi kun at lastvognen ruller rundt i en grøft

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 27-09-09 22:27

Hvad med dørtrinnet, såfremt at døren er udstyret med det?

Jeg kommer flere steder hvor jeg skal have paller ind ad en dobbeltdør, hvor der er dørtrin, Disse steder har jeg anbefalet at de får lavet en dorkplade, som de får bøjet efter trinet. Det vil sige at midten af pladen skal ligge på trinet og enderne skal røre jorden. Dette gør at trinet bliver skånet mest muligt når man køre hen over det. Men jo tungere palle jo mere afstivning/understivning af pladen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-09-09 07:25

# LuffeA

Har du så noget nyt job i sigte...??, eller er du nået ""så langt"" at du ""tæller ned""...

Jeg driller nogle gange ved at sige, at jeg - lige deromkring - har 1000 arbejsdage tilbage...

Nu ved jeg ikke lige hvor den palle sag ender, for det er min "chef" der bestemmer - læs VED INTET, og mig der skal udfører opgaven...

Karmen er jern / stål, så det sker der ikke det store ved...kommer vel højest til at mangle en klat maling....

Og jeg har ikke hørt noget om, at skulle være nogen dørtrin.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-09-09 09:09

Jeg er 56 men er nødt til at køre den igennem til pensionen da jeg ikke har betalt til efterløn.
Jeg har kvalifikationerne indenfor mit område og har da også fået flere positive tilbagemeldinger om at de vil "gemme på CV o.a." til tiderne bliver bedre.
Jeg har en god slat penge til at supplere dagpengene og hygger mig faktisk gevaldigt her i ledigheden.

Ak, de chefer, jeg havde mindst to der bestemte hver opgave, med hver sin mening
Så jeg arbejdede efter noget jeg havde lært engang:
"Sig javel til allesammen og gør så hvad DU synes bedst".........og det gik godt for det meste.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-09-09 20:13

# LuffeA

Det lyder da hyggeligt, at du ikke er så streesset over ikke at have noget arbejde lige pt.

Jeg ville have sendt dig en PM vedr., dit gæt, men det kunne jeg ikke.

Vi er ikke kommet til noget endeligt endnu - for mange kokke - men jfemballage ville lave nogle 75 x 120 - 30 stk., for 95 kr. stykket, og det synes jeg er billigt når der ikke er tale om flere paller.

Mit skudsmål - udtalt af min Varehus chef i Føtex Husum Morten Kirkbak...da jeg igennem 5 ½ år var kiosk ansvarlig....

Giv Gert en ordre...og den bliver lavet 90 % efter mit hoved, og resten efter hans...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-09-09 01:33

95 kr, det kan man nok ikke gøre billigere selv, og så bliver de også dimensioneret rigtigt til vægten.

Vi købte af C&C halve engangs for 20-30 kr, det rene pindebrænde, sikkert fra fra Polen som jeg ikke selv ville stille batterier på. Engang fik vi et parti der boblede af skimmelsvamp, indkøberen var ligeglad, men vi nægtede at være i stue med dem så de gik retur.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-10-09 20:18

Tak for svaret LuffeA.

Den med jf emballage var et ganske godt bud, men der blev valgt, at batterierne skulle bæres ind stk. vis, dælme godt det IKKE blev min tjans.

Bedste hilsner fra vedikkealt og god weekend...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-10-09 20:36

Selv tak

Men foreslå dem i det mindste en sækkevogn.........og sikkerhedssko.