/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs netværk kode
Fra : Mille1966
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 24-09-09 17:39

Hvordan sætter jeg kode på mit trådløsenetværk
og evnt.hvordan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-09 17:42

Det står i brugsanvisningen.
Når vi ikke ved hvilket udstyr du bruger er det ret umuligt at svare anderledes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-09 19:17

Hvis du kører med router skal du ind i dens opsætnings menu. Den kommer du ind i ved at du i din browsers skriver http://192.168.1.1 Disse sidste to stk 1 taller kan variere alt efter hvilekn model router du har. Se i manualen.
Der efter går du ind i en menu der hedder noget i retning af Wireless (igen afhængig af type) vælger at kryptere dit netværk med WPA2, tildeler den en kode efter dit eget ønske. (gerne en der er lidt kryptisk med en blanding af store og små bogstaver og tal, men også en du kan huske. Gemmer ændringerne og lukker browseren. Nu skal du prøve at logge på nettet med din pc, og den vil nu finde dit netværk og bede om en kode. Den kode er den samme som du skrev i routeren. Når du bliver bedt om det så vælg at gemme dit netværk til fremtidig brug og din pc vil nu automatisk logge på når du er i nærheden af dit eget netværk.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-09 20:15

God aften.

1. Gå i Kontrolpanel
2. Klik på Netværksforbindelser
3. Højreklik på Trådløst netværk
4. Klik på Egenskaber
5. Klik på Trådløst netværk
6. Klik på Egenskaber

Der kan du så tildele dit trådløse netværk er Netværksnøgle.

Mvh H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-09 20:33

Mille1966 - fortæl lige hvad det er for en router og type du har.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-09-09 01:22

@ Fijala: det er ikke sikkert det er en adr i 192.168.x.x området, den kan også ligge i 10.x.x.x eller 172.16.0.1 – 172.31.255.254
i en command promt (start --> kør -->cmd) skriver du ipconfig /all og kigger efter gateway, så har du ip på routeren

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 25-09-09 07:07

Tak for svaret heller22.
Tusinde tak

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-09-09 10:44

Hej Mille.

Skønt at kunne hjælpe. Og det var da ikke så vanskeligt, som nogen andre ville gøre det til .

Mvh H og god weekend!