/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hastigheder på motorvejen
Fra : mubbur
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 23-09-09 20:28

Hvor hurtigt må man køre med en Campingvogn bag på motorvejen, den jeg har vejer ca 840 kg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-09 20:31

Du må kravle med 80 km/t, der er meget røre om, at vi sinker trafikken - og det kan der jo være noget om- så måske vi snart kan få det ændret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-09 20:32

For andre biler under 3.500 kg med campingvogn, påhængsvogn, eller registreringspligtig trailer gælder, at hastigheden aldrig må overstige 70 km/t (dog 80 km/t på motorveje).

http://www.sikkertrafik.dk/16333e80

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-09 20:33

Det samme er gældende i Tyskland, men hvis du kan få vogntoget tempo 100 godkendt, kan du få lov til -som ordet siger - kører 100 km/t

Der er flere forskellige hastighedsregler i Europa, man altså i DK er det max 80 km/t pt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-09 20:34

Her kan du se hastighederne udenfor Danmark

http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/hastigheder.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-09 20:35

Her kan du læse hvordan DCU/Dansk Camping Union, "kæmper" for at vi må kører stærkere

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=dcu%2Bh%C3%B8jere+hastighed+p%C3%A5+motorvej&meta=&aq=f&oq=

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 23-09-09 20:47

Hej Nordsted1 tak for et hurtigt svar, ja lad os håbe det setter farten op