/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
adgangskode
Fra : vvdriver
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 23-09-09 08:34

Spørger på en bekendts vegne.
En i husstanden åbner hendes mail,kan der lægges en adgangskode på,ikke på selve pc.
Hun bruger autlook 6
Vindows xp.
vvdriver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-09 08:37

Vedkommende kan oprette en bruger med adgangskode på.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-09 09:02

en brugerprofil på computeren er den eneste løsning som peet49 skriver, du kan ikke sætte kode på outlook express eller outlook for den sags skyld.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-09 09:15

Vil det sige.
Hun skal være systemadministrator,med adgangskode.
Opret den nysgerrige som bruger,med adgangskode som den nysgerrige får.
Er det løsningen??.
vvdriver

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-09 09:19

Du/hun kan nøjes med at oprette en brugerprofil og ja gøre den til administrator med kodeord og så bare lade gæst kontoen være som den er, så vil hun kunne have sine ting i fred.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-09 09:19

Den nysgerrige skal have en begrænset konto, behøver ikke være med kode, administrator giver selvfølgekig ikke koden videre, så er alt spildt.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 23-09-09 09:21

Man kan have en Administrator konto hvor man laver opdateringer osv., og så 2 brugerkonti (en til hver), man så bruger i det daglige.

/f.larsen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-09-09 09:33

både og, for at kunne installere på computeren så skal men være lokaladministrator(administrator), så hvis du kan leve med ikke og ha' mulighed for at installere noget på de to kontoer, så ja.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-09 09:36

Til peet 49
Jeg syntes dit svar er lidt uklart?.
Hvis hun kan logge på uden kode ,kan han jo også?
vvdriver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-09 09:38

Du opretter dig som administrator med kode, som kun du bruger, en gæstekonto til den nysgerrige, så er det kun dig, der kan læse dine mails.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-09 09:56

Peet49
Når hun logger på som administrator med kode.
Når hun så er logget på,så kan hun vel stadigt instaler evn. programmer m.m.
Så lade den nysgerrige bruge gæstekontoen??.
Jeg vender ikke tilbage før til middag.
vvdriver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-09 09:59

Det er rigtigt.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-09 12:15

peet 49
jeg støder på to ord:
Administrator og Cumputeradministrator.
Hvad er forskellen
vvdriver

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-09-09 08:26

vvdriver > jo med lidt tricky så kan det lade sig gøre man kan lave det det evt på denne måde at man pakker sine *.dbx filer med winrar med kode og så lave en lave en en batfil der udpakker dem igen derefter kalder msimn.exe som åbner outlook express 6

men ellers kan du downloade en exe lock der sætter kode på selve msimn.exe
og man kan jo også flytte sine *.dbx filer ud på en usb stick og så fjerne flueben i adgangs koden til serveren

men bruger vedkommende der tjekker hendes mail også outlook til at tjekke sine egne mails ?

der er mange muligheder !! men man burde da stole på sin familie

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-09 08:29

Administrator/computeradministrator har alle rettigheder, en gæst uden adgangsakode til din konto, kan ikke læse dine mails.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-09-09 10:56

peet49 >jo det er skam udemærket men hvis nu gæsten bruger en bootdisk såsom hirrens boot cd til at resete Administrator/computeradministrator password så er man jo ligevidt

det var derfor jeg forslog at pakke *.dbx filer eller flytte dem osv..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-09 11:56

Nu er vi ude i systemer for de langhårede, hvis folk vil ind, kan intet sikres. Tror ikke der er snak om profi-hakkere i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 26-09-09 12:17

ja hvis det er tilfældet så er det nok nemmest at oprette en gæste konto , som peet49 skriver

men i dit spg står der
Citat
kan der lægges en adgangskode på,ikke på selve pc

og det er det med "ikke på selve pc" , jeg lægger mærke til

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 26-09-09 12:50

Tak for svaret peet49.
Du har ret ang. dos-man forklaring.Det er sikkert rigtigt,men sort snak for mig.
Nu logger hun på som administrator med adgangskode.Den nysgerrige har fået et ikon med hans navn uden kode,gæstekontoen er fri.Når han går på nettet,kan han ikke åbne mailprogrammet,den skriver der ikke en konfigureret en konto-helt fint.Han kan gå på internettet,det må han også gerne.
Mange tak for hjælpen
vvdriver

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-09-09 20:18

Selv tak og god weekend til alle.