/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vaskemask. lukker vand ind
Fra : smuller54
Vist : 620 gange
20 point
Dato : 22-09-09 18:43

Min vaskemaskine lukker vand ind efter brug- ganske stille og roligt, men det bliver jo til mange liter i døgnet.

Nogen der har et forslag til løsning ?
mvh Dorte

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-09-09 19:01

Ja, du kan få skiftet magnetventilen...

vh Ben

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 22-09-09 19:21

I første omgang lukker du for vandet på hanen ved vandtilslutningen. Så spilder du ikke vand så længe, og risikerer ikke oversvømmelse når det pludselig bliver værre..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-09 20:33

En af de 2 magnetventiler er utæt. Visse typer kan ikke renses men skal udskiftes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-09 20:34

Sludder der er nok kun een ventil.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 23-09-09 06:33

Der er 3 magnetventiler -der er nok kalk på en eller flere af dem-afkalk dem -
Prøv det - så bliver den OK igen !!

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-09 18:36

Tak for svaret transor.