/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
oversættelsesprogram
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1958 gange
100 point
Dato : 19-09-09 21:23

Findes der et program som kan lave en næsten 100% korrekt oversættelse?
Det jeg har behov for er at kunne scanne en engelsk skrevet side ind på pc`en og få den oversat på dansk.
Programmer som I selv har haft personlig erfaring med kunne jeg vældig godt tænke mig blive nævnt. Det behøver ikke at være et gratis program.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-09-09 21:26

Google Translator

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-09 21:26

Prøv med google translate

http://translate.google.com/#

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-09 21:26

hehehhe :D
Soory - samme tid

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-09 21:29

Google Translator er det bedste gratis program. Men du kan ikke få andet end en tekst der giver et indtryk af hvad meningen er. Du får altså ikke noget der er i nærheden af en anvendelig "korrekt" oversættelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-09 21:30

Citat
som kan lave en næsten 100% korrekt oversættelse

Det bliver også "kun" næsten ......

Der findes INGEN der er 100%

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-09-09 21:34

Når du har hentet programmet
går du i værktøjer og sætter det op
det kan oversætte ca 40 sprog

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-09 21:50

Jeg har et sådant oversættelsesprogram, men google gør det langt bedre i dag,så brug det. Du kan altid læse korrektur på det, og rette meningsfejl.
Jeg bruger det ofte både til og fra dansk, til både tysk, engelsk og spansk.
De har forstået det hver gang endnu! - Og for en sikkerheds skyld, tilføjer jeg en fodnote som:
Translated with google translator
Übersetzt mit Google Translator
Traducido con el traductor de google

og tilføjer så linket!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-09 21:52

???????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-09 22:33

Til de fleste formål: http://translation.langenberg.com/

..og: http://www.freetranslation.com/
...ellers prøv: http://www.styrelizeren.dk/

Det 'perfekte' oversættelse-program er endnu ikke implementeret
..og bli'r det sandsynligvis heller aldrig
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 20-09-09 11:32

Tak for jeres svar. Jeg benytter netop google i forvejen men som I skriver - det kan kun blive "noget i retning af" sååå.......det er ikke perfekt.
Jeg må vist æde tålmodigheden i mig og vente til det prefekte program engang kommer.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 20-09-09 11:32

Tak for svaret jqb.