/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Husk vand
Fra : ebg_888
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 18-09-09 23:37

Husk venligst at stille vand ud til pindsvinene i denne lange tørre periode.
De har svært ved at finde vand, og mange tørster ihjel.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 310 point
Dato : 18-09-09 23:40

Selv tak...

De små kræ skal da være så venlig at komme forbi...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-09-09 23:56

Netop, og jeg har stadig snegle. Selvom ølfælderne tynder gevaldigt ud i dem

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 19-09-09 00:20

dejligt at høre om mennesker der tænker på andet end penge og "sig selv". malmin

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-09-09 00:24

orkkk Malmin, mine snegle får øl et par gange eller to om ugen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 00:30

Hvor er der tørstende pindsvin eller andre kræ alle vandhuller i markerne er fyldt helt op, oven på den syndfold som var for to uger siden, så de kan da bare drikke løs

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 19-09-09 00:47

Ja, her på sydsjælland er der ikke noget vand på markerne, o.v.n., og pindsvin kan jo ikke flytte sig rundt efter vand i samme udstrækning som fx fugle.
I øvrigt lever mange pindsvin i villakvarterer og har svært ved at klare manglen på vand der også.
Fakta er at mange pindsvin dør af tørst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-09 00:59

Det er helt ok at tænke på de små prikkende kræ, men underligt at nogle landsdele er tørre og andre svømmer i vand, DK er jo ikke så stort et land endda

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 19-09-09 03:16

o.v.n. en syndfold gad jeg da godt at se

Hvad skader det da at smide noget vand ud til de små kræ....?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-09-09 05:51

Citat
o.v.n. en syndfold gad jeg da godt at se

Uha nej du skal ikke ønske dig at se sådan en fold johanma

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-09 19:26

Citat
Hvad skader det da at smide noget vand ud til de små kræ....?

Ja, det gavner nu heller ikke ret meget sådan bare at smide det ud, uanset om det er i tørre eller våde områder.

Hilsen
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 22-09-09 21:39

Tak for svaret webm.