/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad gør man, når hunden fiser
Fra : Tonganeseren
Vist : 4361 gange
500 point
Dato : 18-09-09 22:02

For ligesom at tilføre hjemmesiden et kvalitativt løft (for nogle) søger jeg rådgivning til løsning af et presserende problem.

Min nye hvalp fiser Gudsjammerligt, og det er ikke til at holde ud. De hunde jeg tidligere har haft, har naturligvis sluppet de vinde der var nødvendige for ikke at lette fra jorden, men denneher stinker afskyeligt.

Tørfoder (hvalpefoder) med yogurth om morgenen og brød m/leverpostej om aftenen. Midt på dagen får hundene lidt kallun, som jeg har kogt tidligere på dagen. Den gamle hund får samme ration, fordi den er blevet lidt rund over ryggen, men den lugter ikke.

Kan man ændre på tarmfloraen?? Hjææææææææææælp.

Og lad nu være med at blande EBB ind i dette spørgsmål. Han havde ingen forklaring på fænomenet.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-09-09 22:15

Prøv at ringe til din dyrlæge og spørg, men ellers så ville jeg

droppe leverpostej og brød, men giv i stedet kylling eller kalkun..

Prøv også at stil spørgsmålet under kategorien - hunde - så får du flere svar

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 22:24

OK - og tak Olesen. Det vil jeg prøve. Jeg har allerede spurgt dyrlægen, men han mente, at stanken med tiden ville ændre sig til det bedre. Brødet m/ leverpostej blev anbefalet af kennelejeren, men nu prøver jeg kylling og kalkun.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-09-09 22:39

Problemet skyldes, at der er 2 hunde der bliver fodret ved siden af hinanden. Hvalpen skynder sig derfor at æde sin mad, fordi den tror at den gamle hund snupper maden fra den, og derved får hvalpen slugt en masse luft.

Det gode råd er; Giv hundene deres foder i hvert sit rum.

Hilsen
"Jacob"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-09-09 22:48

Der ser du - Jacob. Du foregriber tingene. Men tak i øvrigt - for et lødigt svar. Men nu forholder det sig altså således, at hundene bliver fodret hver for sig. Den gamle i fyrrummet - den nye i køkkendet. Men du rører ved noget interessant - når jeg nu tænker efter. Den ny kommer af et kuld på 9 hvalpe, som måtte kæmpe om foderet.
Den gamle æder "kultiveret" og fjerner foderet stykvist fra skålen, mens den unge nærmest suger foderet i sig - af frygt for ikke at have det for sig selv.
Da jeg hentede hvalpen, fes den allerede dengang ukristeligt og ildelugtende. Jeg troede dengang, at det måtte være hvalpefoderets sammensætning (allerede beskrevet) - men der er stadig tale om samme stank.
Hvad gør man så for at kræet æder langsommere?

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 510 point
Dato : 18-09-09 22:52

Hej Tonganeser

Først tillykke med din nye jagtkammerat og dernæst et råd som vi altid selv har brugt, hvis det har været nødvendigt:
Din hvalps mave skal "nulstilles" og det gør du på følgende måde: Køb foderris og kog det i min. 2 timer i forholdet 1 del ris 3-4 dele vand - vigtigt er, at risen ikke kører tør for vand ! Den sidste halve time af kogningen, tilsættes skært kyllingekød i strimler.
Giv hunden dette mix 3 gange om dagen - giv den ligeledes 1 paragurt tablet til hovedmåltidet.
Konsistensen på det færdige foder skal være grødet, men naturligvis ikke som "vandpyt". Kan udmærket opbevares i køleskabet i afmålte portioner - husk at det skal tempereret ved servering.
Brug foderet i min. 3 dage og kun det ! Efter de 3-4 dage, kan du tilsætte færdigfoder i små portioner for til sidst kun at servere færdigfoder efter 8 dage. Det er meget vigtigt, at færdigfoderet er af en god kvalitet, dvs. et produkt som er baseret på rene råvarer og som, så vidt muligt, ikke indeholder soja ! Med andre ord: Kvalitet koster lidt penge men hvad gør man ikke for en god ven ?
Du skal være opmærksom på, at hunden vil tisse ekstra meget, p.g.a. al vandet i risen.
God fornøjelse med projektet.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-09-09 23:33

Sæt en prop i rumpen på den og håb den begynder at bøvse i stedet for

Undskyld men kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-09 23:41

Takker Pia, jeg fik et grineflip

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-09-09 05:25

Alle forhandlere af dyrefoder har klorofyltabletter, prøv dem, du vil blive overrasket.
Underligt at dyrlægen ikke har foreslået det.
De virker i øvrigt også på mennesker

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 19-09-09 07:01

He he he Piaskov!

Jeg synes også, at du skal droppe de dér leverpostejmadder. Havde engang en lækker Boxer, som fes konstant! Det gør Boxere faktisk rigtig meget, men hende her fik også rugbrød med leverpostej, og da jeg undlod at give hende det, blev der færre prutter.
Vi kunne jo ikke være i samme rum til sidst! Det er meget bedre at give kogte ris blandet med kalun, kyllingehjerter/lever, tun eller noget andet magert.

Du kan jo prøve at "made" din hund med små portioner, så den ikke æder så hurtigt og dermed ikke sluger en masse luft, som jo skal ud i den anden ende.....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-09-09 10:36

Ja drop leverpostejen - fedtet sætter maven igang og kan sagtens give luft i maven. Du kan sagtens droppe postejen og give den noget andet godt fx fisk, kogt kylling mv.

Fedtet kan også resultere i blød afføring eller direkte dårlig mave - nogle hunde kan vendes til fedtet, men andre kan ikke, og når din hund er så ung vil jeg anbefale dig at give den noget andet lækkert, fx fisk som også er godt for pelsen.

Mvh. ampere
ejer af en hund med sart mave - og langhåret

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-09 14:21

Du får din hvalp til at spise langsommere ved at fodre den på en græsplæne. Spred tørfoderet ud over græsset så hunden skal lede efter maden.

Det er faktisk smadderfarligt at en hund sluger sin mad på den måde, du beskriver. Du skal bare være glad for de prutter, der siver ud. For hvis uheldet er ude, så kan den oppustede mavesæk "vælte", og så bliver der lukket for både indgang og udgang på mavesækken. Maven svulmer så op, og det er umådelig smertefuldt for hunden. Og den dør hvis den ikke bliver opereret meget hurtigt.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-09-09 14:47

Kære Tonganeser

Tillykke med den nye hund, jeg håber du bliver mere tilfreds med din, end den jeg har anskaffet mig, for at afbøde et eventuelt angreb fra bb1, så er der ikke Spangkilde i generen og det er nok derfor resultatet er udeblevet jeg blev desværre prakket noget af de jyske markprøvelinier på ærmet, af alle de kloge
Jeg vil til sidst sige til dig, giv din hvalp sit daglige foder i små potioner over hele dagen så den ikke overfylder sig, det råd fik jeg af min dyrlæge.

Dealeren

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 19-09-09 15:25

TRD Et godt råd lyt kun til dem, der ved besked, så kommer du aldrig galt af sted. Kennel Spankilde og dens lysleder hunde er helt ude af alt. Den sidste hund han har købt for at prøve at gøre sig gældende med en anden race i en anden forening, var også et forkert valg den er så lille så den ikke kan bruges i avlen om det er sælger der har snydt ham eller det som sædvanligt kun er ham selv, der ikke ved hvad han går og laver i sin salige brandert. Det ved jeg ikke, men fortæl lige alle herinde følgende:

Hvor mange gange har Spangkilde hunde været placeret på vinderprøver om efteråret, når der fælles fugl??

Hvor mange fra en anden kennel kun 15 km væk har været placeret? Alle med det mindste kendskab til disse ting deres røv i laser over dit forkølede forsøg på, at reklamere for en af de kenneler i Danmark, der har leveret flest hunde, som på trods af fine papir ikke duede til en pind….

Og hvordan skulle bb1 kunne angribe nogen i denne tråd, når han er udelukket

Desuden har jeg hørt, at bb1 er komplet lige glad med kennel Spankildes ejer, nu hvor "Mafiaen" også har smidt ham ud og de ikke længere vil gå på jagt med ham - det var hvis noget med en kat...

Og en aftale om hvad der måtte skydes af råvildt, som ikke blev overholdt, men hvad i en brandert er der jo nogle, som gør noget de senere fortryder..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-09-09 17:35

Til The Real Deal.

Køb dig dog en hund af rigtig race, så er der ikke alle de nittere lad dog hver med at gå så meget op i linjer, det er somregel manden det kommer an på, om han får hund eller en køtter.
Du skulle havde set til morgen jeg var med en ven på gåse jagt, vennen havde sin store dejlige ruhåret hønsehund med, som gik hinter og lå dæk uden line, den lå helt roligt selv om gæsene kredsede over hovedet på os, langt om længe kom gæssene på skudhold og vi fik hver en som faldt næsten på et sted, hunden lå helt roligt til komandoen lød apport, tro mig om den ikke tog begge gæs med ind på en gang, effektivt, måske ikke helt efter bogen, med at tage begge gæs med på engang.
Nu er det jo ikke alle der magter at dressere ruhåret hønse hunde, men når de kan, er det en fornøelse at se hvad sådan en hund kan.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-09 17:36

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-09-09 18:34

Lav du bare ansigt Birgitta, alle kan næsten lave en middelmådig hund af hvilken som helst race.
Taler vi om kontinentale racer, kan vi nok se, det er korthåren og ruhåren at der de mest al sidige, især hvis det drejer om mark og skov arbejde, for ikke at tale om spor arbejde og affangning og appotering, da er det hunde der kan klare hvilken som helst krævende opgave, vel og mærke hvis de er den rigtige mand kvinde der forstår at dresseret tigtig.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-09 10:07

Hej Birgitta

Jeg kan godt forstå din forvirring. Dit råd om at fodre med tørfoder på græsplænen er eminent - det tvinger hunden til at bruge hovedet og næsen, men også indtagelsen af foderet i et passende tempo. Du har ligeledes ret i dine betraktninger omkring mavedrejning hos hunde - det er farligt og skal behandles aldeles omgående hos dyrlægen.
HabibiPro's bemærkninger fra 190909 kl. 18.34, kan jeg delvis følge, men at sige at alle kan dressere en middelmådig hund af hvilken som helst race, er nok en sandhed med modifikationer.
Det er rigtigt, at de fleste hunde er modtagelige for dressur, men det er de færreste mennesker der har evnerne og tålmodigheden til at opnå et godt resultat !
Alle hundeejere har deres favoritter - jægere der dyrker jagten med stående hunde, foretrækker de kontinentale racer, jægere der synes at arbejdet efter skuddet er det vigtigste vælger retrievere og folk der ønsker hunde til agility har andre ønsker. Sådan er vi heldigvis forskellige - fælles for alle er forhåbentlig at vi bliver glade for et nyt familiemedlem som vi har de næste 10 - 12 år, på godt og ondt.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-09-09 11:48

Kære Hjulemandsbent

Jeg skulle have købt en hund med Spangkildegener i blodet, det ville ikke kunne blive ringere end det jeg har fået prakket på halsen, efter kendte højtpræmierede markprøveforældre i flere generationer og til din orientering har jeg talt med folk der er kendt i DMK og hvis jeg skal være helt ærlig, så talte jeg også med dig på en forårsmarkprøve, hvor du roste en bestemt kennel i høje skyer, hallo, du ved ikke en pind om noget som helst, selv om du påstår det modsatte.
Hvad har jeg så fået, jeg har fået en sky, hårmundet, skudræd hund, der ej heller vil gå i vandet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-09 12:35

TRD

Det var dog en skrækkelig historie fra det virkelige liv - men det kan ikke undre nogen, at en vis herre på Vejle/Horsens-kanten er et nul når det drejer sig om jagthunde - manden er jo heller ikke meget inde i jagt, selvom han har tillidshverv i DJ, bl.a. som riffelinstruktør. Han praler ligeledes med, at han har forstand på hundetræning - ak ja.
Nu må du ikke tage mig det ilde op med dette spørgsmål: Udover de skavanger din køter har, fiser den også meget ? For hvis det er tilfældet, så er målet sgu' fuldt !! Kan du ikke levere hunden tilbage til sælgeren, eller ??
Det kan være Hjulbøren har en god idé - hvem ved ? Hvis han ellers vil svare seriøst, men det er nok for meget forlangt !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-09-09 13:01

Kære Øjenvidne

Var der bare så meget energi i den så den kunne slå en lille en i ny og næ, men heller ikke der er der meget liv.
Jeg fik ellers garanti for hunden kunne leveres tilbage, hvis der var skavanker, nu hvor tingene skal blive til handling, er det kun tomme løfter, min dyrlæge siger der er et eller galt med den hvalp, men så man gå rettens vej, hvis ikke den seriøse opdrætter vil opfylde kravene, jeg håber ikke Tonganerser bliver lige så skuffet over hans nye ruhårshvalp.

TRD

PS. jeg glemte at fortælle, køterene er skævbenet, så udstilling kan man heller ikke gå på

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-09 13:19

TRD

Det er en meget beklagelig historie med din nye hund. Hvis det havde været mig, tror jeg jeg ville finde en god familie med børn, som ikke skal bruge den til andet end "klø- og kælehund" og så glemme alt om denne seriøse opdrætter. At begynde med retssager er efter min mening at smide gode penge efter dårlige, så skaf dig af med den.

Hvad vil du så have i stedet for - det skal da for guds skyld ikke være en magen til den du har eller ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-09-09 13:35

Kære Øjenvidne

Nej for gud skyld vil jeg ikke have en magen til den jeg har, men nu har konen også et ord med på vejen, men hun kan godt se, det her ikke er OK, du kan heller ikke forære en sådan hund til en børnefamilie, den kan finde på hvad som helst, når den er så nervøs.
Jeg er ligeglad med hvad det koster, den opdrætter skal ikke tro han kan komme uden om denne handel, jeg kontakter DKK i morgen.

TRD

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 20-09-09 14:31

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-09-09 11:48

--------------------------------------------------------------------------------
Kære Hjulemandsbent

Jeg skulle have købt en hund med Spangkildegener i blodet, det ville ikke kunne blive ringere end det jeg har fået prakket på halsen, efter kendte højtpræmierede markprøveforældre i flere generationer og til din orientering har jeg talt med folk der er kendt i DMK og hvis jeg skal være helt ærlig, så talte jeg også med dig på en forårsmarkprøve, hvor du roste en bestemt kennel i høje skyer, hallo, du ved ikke en pind om noget som helst, selv om du påstår det modsatte.
Hvad har jeg så fået, jeg har fået en sky, hårmundet, skudræd hund, der ej heller vil gå i vandet

Hvad er det for engang forkølet fis at skrive

For det første hedder jeg ikke Bent og for det andet så er det da muligt at du har talt med mig engang - men jeg har sku` aldrig anbefalet dig at købe hund..

Når du nu er så utilfreds og vil sagsøge dem du har købt den af. Så kan du vel også oplyse om,hvem det er? ( Det vil jo hjælpe alle andre til ikke,at blive snydt)
Så du ikke sværte alle kennel ejere til i hele Danmark med dit fis.

Jeg er ganske sikker på, at det er dig der er noget i vejen med og ikke hunden, så skaf du dig af med den hurtigst muligt,det er sku` synd for hunden..
Hvad med dig selv fiser du aldrig???

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-09 15:05

Bendt Hjulbøre

Din nysgerrighed kender ingen grænser - hvad rager det dig, hvor TheRealDeal har købt sin hund, hvad skal du bruge det til ? Eller rettere: Når du ovenikøbet selv har talt med TRD, så må du jo vide hvem du evt. har anbefalet ?! Der er ikke tale om at sværte alle kennel-ejere til i hele Danmark, som du skriver, men blot at fastholde dig på manglende evner og dømmekraft i de anbefalinger du giver folk !

Vorherre bevares for en gang amatør-FIS !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 20-09-09 17:59

Til de herre The Real Deal og Øjenvidnet.

Bent kan ikke huske hvad han har sagt i dag, nu er han blevet til julemanden
Bent Ballegaard Knudsen kan ikke engang huske han hedder Bent, han husker heller ikke vi gik i samme skole, og at jeg for få år siden besøgte ham.
Bent tillidshverv inden for DJ, er nok nærmest selvbestaltede, hvem fanden kunne finde på at vælge, ham til noget, når man har erfaret ,hvad bette Bent kan med hund og bøsse, han burde selt ikke have lov til at gå på jagt og at have hund.
Har hørt fra polidelig kilde, at det var hans ven Leif fra Varde, der fik ham ind i DLS, hvor han selv udnævnte sig som redaktør, at kalde sig redaktør fordi han engang har skrevet noget ud sammen hængende plader, samme fordi han havde noget der lignede en hund, at kalde sig hunde indstruktør
Der burde ligeledes sættes en stopper for han holder kurser, for unge jægere, Bent kender hverken til jagt etik eller god jagtlig moral eller de mest elentære ting om hvordan man opføre sig på jagt, hænderne dybt begravet i lommerne ved paroler og parader, ligeledet er den fedtede kasket klistret til det der skulle være hoved .

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 20-09-09 19:56

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-09-09 15:05

--------------------------------------------------------------------------------
Bendt Hjulbøre

Din nysgerrighed kender ingen grænser - hvad rager det dig, hvor TheRealDeal har købt sin hund, hvad skal du bruge det til ? Eller rettere: Når du ovenikøbet selv har talt med TRD, så må du jo vide hvem du evt. har anbefalet ?! Der er ikke tale om at sværte alle kennel-ejere til i hele Danmark, som du skriver, men blot at fastholde dig på manglende evner og dømmekraft i de anbefalinger du giver folk !

Vorherre bevares for en gang amatør-FIS !

Øjenvidnet4

Aner ikke hvem det er du henvender dig til?
Har skrevet at jeg ikke har rådgivet TRD.
Sagt at jeg ikke heder hverken Bendt eller Bent.. Hvad hedder du? indehaveren af kennel Spangkilde måske?

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 20-09-09 20:00

Aner ikke hvad den Herre Habibipro taler om ?????

Igen hedder ikke Bent eller Ballegård eller Knudsen. Så hvorfor blande en navngiven person ind i et spørgsmål om en hund fiser eller misrøgtes`ne....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-09-09 20:22

Mange tak for de gode råd I har sendt. Øjenvidnets udlægning om at "nulstille maven" faldt jeg for i første "hug" - og konen og jeg har allerede gang i risene og kyllingekødet. Og ved I hvad?? Vi er nu på 2. dagen - og det virker squ. Så er ægteskabet også reddet. Tak for det - Øjenvidnet.

Jeg har altid ladet hunden søge efter foder på græsplænen - og det indgiver også hunden lyst til at gå i spor.

Men nu er jeg spændt på den kommende uge, så vi igen kan invitere gæster til kaffebordet - for under bordet har hundene lov til at ligge. Det var i øvrigt skægt at iagttage gæsternes ansigtsudtryk, da den slap vinden torsdag aften. Hold da helt kæft for en stank.

Nu lader jeg lige tråden køre et par dage, så jeg kan foretage tilbagemelding. Tak skal I have - allesammen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-09-09 08:44

Hej Tonganeser

Det er vel nok positivt, at rådet om "nulstillingen" virker efter hensigten. Men det er vigtigt, at du stadig fortsætter kuren, som tidligere beskrevet. Nogle har, udover kylling og kalkun også foreslået fjerkræ-hjerter og lever samt kallun - altsammen udmærket foder en gang imellem, men ikke til en dårlig mave hos en hundehvalp, det er for kraftig kost.
Iøvrigt er min holdning til færdigfoder, at det er nemt, praktisk og hurtigt at bruge - og sammensætningen af proteiner, vitaminer og fedt m.m., er afmålt så tingene passer. Desuden er tørfoder at foretrække, det knaser og det vil de fleste hunde gerne, samtidig har det ikke så stor tilbøjelighed til at afsætte rester på tænderne og dermed plak-problemer.
Nu behøver man ikke slavisk at følge disse foderråd fabrikanterne siger - for ikke så mange år siden, fik hundene rester fra middagsbordene og klarede sig udmærkede, så også her skal man bruge sin sunde fornuft - det man kan opfodre mennesker med, kan man også bruge til hunde, forudsat kosten er alsidig !
Giv ligeledes et råt kalveben en gang imellem - tænderne har godt af det og hundene elsker det -
desuden kan det afhjælpe en tendens nogle hunde har til at forgribe sig på sko m.m.
Du må gerne give dette råd til din dyrlæge, som burde vide bedre end det råd han gav dig.
Som afslutning på denne seance, synes jeg du skal købe en flaske "skumvand" og dele med din hustru som tak for lang og tro tjeneste !

De bedste hilsner
Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-09-09 09:24

Julemandenkandu/Bendt Hjulbøre

Det er underligt at du reagerer på mit indlæg fra den 200909 kl. 15.05, når du ikke ved hvem henvendelsen er til, dit svar 200909 kl. 19.56 ? Har du taget for mange vitaminpiller ?
Mit navn får du ikke oplyst, men noget med en kennel dit eller dat er helt ved siden af !

Jeg vil give dig så meget oplysning: Jeg har passeret de 60, er lykkeligt gift på 35. år, har to voksne børn, er pensioneret, jæger fra mit 16. år. Min interesse for hunde stammer helt tilbage fra mit barndomshjem hvor vi havde jagtthunde af forskellige racer, så længe jeg kan huske.

Håber det har hjulpet lidt på humøret.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 11:23

Julemanden Bent Ballegaard Knudsen.

Du er satme naiv, hvis ikke det er gået op for dig, af alle der deltager på Kandu, har afsløret dig.

At du stiller spørgsmålet, hvad det har med en hund der lukker dårlig luft ud, hver gang du deltager i en tråd lukker du dårlig luft ud, bare fra den forkerte ende.

Nej du forstår ikke hvad Habibi Pro skriver, det skyltet du er naiv, ellers er det fordi du ikke vil, gå nu ned til dine ligestillede nede skovbørnehaven, det kan være de vil tro du er julemand, og at du vil komme med gaver til dem.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 11:38

Undskyld Julemand Bent Ballegaard Knudsen.
Jeg har fejlagtigt skrevet at ingen på DJ har kommenteret dine indlæg. om ikke din tidligere så gode ven og hof fotograf og redaktør til din hjemmeside Robert Hæ har lykønsket om det flotte resultat fra agerhønse jagten.
Hvad mon han fedter for, det kan være han kommer ind i varmen igen, og opdatere din forsømte hjemmeside. Lad ham dog endelig gøre det, så vi kan hvad du har bedrevet de sidste par år

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 12:09

Nårhhhh, Berthelhønsetyv. Har du fundet en løsning på din hunds skideri.?

Da jeg kan se du har været logget på i dag, går jeg udfra, at hvalpen ikke har gasforgiftet dig - endnu.

Med de bedste hilsner fra

Robert Hæ. Nå'r nej, Lars var det jeg hed. Om igen, det var Lasse jeg hed. Nej sku, det er jo Jacob jeg hedder......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 12:50

Arh! Man kan sige og skrive meget om min ringhed, men hønsetyv har jeg dog aldrig været. Til gengæld har jeg mødt mange af slagsen - især i området mellem Horsens og Vejle. Jeg havde også engang nogle højt præmierede Mille Fleurs høns, som flere gange fik guld ved dyreskuet i Silkeborg - jeg deltog som dreng - og en montør ville købe æg fra mine superhøner (altså ikke suppehøner) - nævnt så du ikke foregriber begivenhederne. Montøren snød mig med betalingen, faktisk snød han mig for 20,- kroner, og det var mange penge dengang. Mille Fleur høns ligner til forveksling vagtler - endda agerhøns - når der er tale om store kyllinger - og så flyver de fantastisk.

Det bekymrer mig, at du ikke ved hvem du er. Det må du squ til at finde ud af. Du kan komme galt afsted med at oplyse falsk ID.

Mht. fiseriet, så har konen og jeg ikke kunne lugte os frem til hvalpen, siden ris/kyllingkuren blev iværksat. Det virker altså aldeles fremragende - selv om den æder alt for hurtigt. Det må skyldes opdragelsen i de tidlige hvalpedage. Men der var jo også 9 hvalpe i kuldet.

Jeg har tidligere haft tysk ruhår som jagthund, og her har der aldrig været problemer. Men som med vi mennesker, så er der vel ikke to hunde med nøjagtigt samme tarmflora.

Konen og jeg er derfor yderst taknemmelige for de mange gode råd. Ja, en masse mennesker er yderst taknemmelige for rådet.

Med venlig hilsen
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 13:06

Hej Øjenvidnet4.

Det går aldeles forrygende. Her til morgen lå der ikke en klam lugt af tarmgas over matriklen. Vi fortsætter altså kuren efter dine anvisninger - og er dig tak skyldig. Du har squ reddet vores ægteskab. Jeg fik nemlig et ultimatum fra konen - men hunden tegner forbistret godt - og den ville aldrig være blevet "sat på porten".

Den gamle tæve får samme kur - og begge hunde elsker ris og kylling. Kalveben har jeg altid brugt som tidsfordriv - og den gamle har perfekte tænder - i en alder af 15.

Jeg giver aldrig hundene "blødt" færdigfoder, fordi det netop danner plak - og på længere sigt tandsten. Men til alt held er min svigerinde tandlæge, og hun plejer at give hunden en omgang tandrensning - med jævne mellemrum.

Og jeg har lige set, at den nye har skiftet hjørnetænder. De river ikke så forbandet.

Men endnu engang tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 13:51

Pyha, det var godt at tarmgasproblemet blev løst. Ens tøj kommer vel også til at stinke af det.?

Citat
Det bekymrer mig, at du ikke ved hvem du er. Det må du squ til at finde ud af. Du kan komme galt afsted med at oplyse falsk ID

Berthel, nu er det sådan set ikke mig der har et ID-problem - men mere dig der forvirrer forsamlingen med dine dåbsafhandlinger.

Nu har jeg ikke rigtig nogen kommentarer til "hønseriet" Jeg erkender blankt, høns har jeg ikke megen forstand på.
NÅ, var der en montør der snød for 20 kroner.!!!! Svineri af værste skuffe. Men du har vel draget den lære af det, at den kloge narrer den mindre kloge.

Forskellen på suppehøns, og så superhøns kunne jeg godt få øje på.....da jeg læste det.
Men mange gange blive superhøns til suppehøns - og suppehøns, bliver med det rette tilbedredning til superhøns - såeeeh.... forskellen er måske ikke så stor endda.

Pissesmart, det at have en svigerinde der er tandlæge.

Men, du må se at få aflønnet Øjenvidnet med lidt point.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 13:57

Men, du må se at få aflønnet Øjenvidnet med lidt point.

Vi skal lige have en ekstra dag til luftprøverne.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 15:57

Kære Tonganeser.

For at være helt sikker i din sag, om luften er ok, var det så ikke en ide, at sende en prøve, for få lavet en analyse, det må være en opgave for ingeniøren for luftkomprimering, du ved nok hvem.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 16:41

- Eller, man sender duftprøven til Indremissons formand og lader ham afgøre, om det lugter mere af 4711, end af Kliener Munsterlænder bæ.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 16:52

Til Tonganeseren.

Du skal ingen omstændigheder sende luftprøven til Heidi Ho, om ikke snavs på fingerne så er der i munden , føj for den lede.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 21-09-09 18:39

Lige en oplysning til de kloge hoveder:

Endnu en kl.münsterländer er blevet DKJCH og vinder af en af året fuldbrugsprøver, hvor også både korthår, ruhår også deltog.

Denne hund kom heller ikke fra kennel spankilde, men fra kennelen 15 km derfra....

Jeg har stadig til gode, at høre hvor mange vinderplaseringer spankinghundene har....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-09-09 18:55

Heidi-Ho

At du er lidt småsjofel og plat ind imellem, kan man blot trække på skuldrene af, men lad være med at inddrage trossamfund/religiøse navne og emner - på nogle virker det utroligt dumt, sårende og umodent !
Så hold dig, hvis ikke du kan lade være, til almindelige platheder !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 20:21

Til Julemand Ballegaard.
Det er uden tvivl nogle gode og højt præmiereede hunde i har, du fortæller på DJ i har holdt en ny agerhønsejagt, og der var ligeså mange fugle på vingerne som første gang, har i nye kasse høns med ud hver gang?? er det ertisk og god moral at drive jagt så ofte, som du skriver kan det kun opfattes som det er på samme areal, når du skriver der var ligeså mange høns på vingerne dennegang.
Kroner kroner Fy ha Fy ha

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 20:21

Kære Øjenvidne nr. 4

M.h.t. til plathederne, der fører dig og halvhidsigprop stort.
Men du har ret, man skal aldrig såre nogen.......Men hvorfor ind i hede hule helvede uøver, både dig og habibiprop så trafikken.?

Hvor mange sårende indlæg har du f.eks. skrevet til og om bb1.???? Jeg har ikke tal på det.

Såeeee, kære Øjenvidne nr. 4. I følge et gammelt ord, skal man altid feje for sin egen dør før man fejer for andres.
Kan du huske det, min søde ven.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 20:33

En stor forskel Heidi
At du skriver nedværdiende om folk fra indremission, som ikke kan forsvare sig, derimod den lille nar til Ballegaard beder selv om det, der er forskellen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 20:50

He, he. Egentligt sjovt det her. Når man kaster et eller andet emne ind på Kandu, så kommer det hurtigt til at ligne det man ser, når man kaster foder i en ørreddam.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 20:52

Nej..!!!!!!

Men det kan du så, åbenbart.

For nu at bruge bb1's ord; Det siger mere om din person, end om min.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 21:44

Ærede læsere af Kandu. En verdensbegivenhed der vil noget::

Her ser vi galningens (Heidi-Ho`s ) totale kollaps. Nu citerer han guruen Bent Ballegaard.

Citat : For nu at bruge bb1's ord; Det siger mere om din person, end om min.

Så nåede vi bunden . . hik, hik.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 00:19

Ja, og din tro væbner, Habibiprop brugte også citatet
Citat
Skriv som du vil.
jeg vil tillade mig at bruge BB ord, det fortæller mere om din person end om min.

Sjoflel tale tiltaler ikke mig.

Berthel hønserøv dog. Som jeg har skrevet før, du er for dum

Hik Hik

Glæder mig til at læse din kommentar til ham...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-09 01:10

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg gider kommentere dine åndssvage indlæg - Heidittelidu. Vi kommer jo ingen vegne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-09 01:11

Bortset fra det, så har Øjenvidnets kur hjulpet. Så derfor en dybtfølt tak til ham. Nu vil konen have mig igenne samme kur.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-09 01:12

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-09 08:00

Hej Tonganeser.

Selv tak - det er altid en stor glæde at kunne hjælpe andre, så det gør jeg gerne.

M.h.t. til din kones projekt, vil jeg nok stille mig anderledes forbeholden ! Ét er at skulle skrumpes med ris og lyst kyllingekød, men udsigten til senere at skulle indtage foderpillerne på græsplænen, er det ikke lige at stramme ballerne for meget ??

Tak for dine point.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 12:43

Jo, jeg forstår godt din kone vil ha' dig på samme kur - du har jo altid lugtet lidt af lort.
Meeeen, jeg tror ikke det hjælper på dig, Berthel.....dit problem kommer fra munden..
Menæh, var der ikke noget om at din svigerinde var tandlæge.???? Kan hun ikke ordne dit gebis.??