/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Gå VÆK kat.
Fra : vedikkealt
Vist : 8848 gange
100 point
Dato : 17-09-09 19:31

Jeg har her i sommer været behjælpelig med at kører muld / kompost på et større stykke af en have.

Jeg har så fået spørgsmålet om, hvordan vedkommende får naboens kat til at holde op med at bruge hele arealet som katte bakke.

Jeg foreslog elektrisk hegn, eller endnu bedre hjælp fra en riffel, med begge forslag blev forkastet da det er de bedste naboers kæle kræ...

Hvad hjælper...???

Har hørt at visse krydderier skulle generer kattens næse...??? men hvad skal man købe...??

Matas har vist også noget...men virker det...?? og hvor tit skal behandlingen foretages..?

Venlig hilsen

vedikkealt...

Kommentar
Fra : LPG94

Dato : 17-09-09 20:01

Brug tørret kaffegrums, drys det på jorden. Det holder kattene væk.

Accepteret svar
Fra : Risika

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-09 20:09

hmm har haft lidt samme problem.. har 4 katte og de har det med at sætte sig på bilen..hmm
vi købte noget i matas som katten ikk skulle kunne holde ud at lugte til... og det hjalp også.. ^^ det er bare lidt dyrt...
Hjortetakssalt eller Hjortetaksolie er et gammel husråd til at holde katte væk.
Evt. prøv at hænge en klud med hjortetaksolie op tæt på. , har jeg engang gjort og der blev de også væk.

håber det kan hjælpe dig lidt..^^

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-09 20:26

Jeg havde det samme problem, indtil jeg sprøjtde med 3 dobb salmiakspiritus

"Behandlingen" gentages når det har regnet

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 17-09-09 20:40

Citat
elektrisk hegn, eller endnu bedre hjælp fra en riffel,

Fuck_ godt du ikke er min nabo.

MEN jeg har lade mig fortælle_____at hvis du selv står og pisser på DET, den ikke må PÅ
så er problemer LØST

SÅ FREM MED CHARLES DICK__

Katte AFMÆRKER ALLE NYE DUFTE og hvis en skovlfuld jord IKKE ER NYT

så SKAL DET SGU DA INVIE´S FØR ALLE ANDRE DYR PÅ VEJEN.

ELLERS GLEM DET.

Men prøv lige den Kommunale *udrydder* først, så HAR ALLE EN CHANCE FOR KOMME UD AF DET MED HINDANDEN.

Og GLEM ikke hvor mange SKADEDYR katte tager___ MEN

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-09-09 21:42

Det er ikke kun riffel der duer. Det er ligesågodt med en haglbøsse, hvis man ikke er for langt væk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-09 21:57

Hej
Ja, det er et problem også hos os. Her i foråret har jeg måttet lade Falck afhente en kat, som vi simpelthen ikke kunne jage ud af vores havesofa. Den gloede bare dvask på os. - Men det er nu en helt anden sag.

Vi har også alle naboens katte skidende i vores have. De udsøger sig fine sandede områder. Bag buskene op mod husmuren har jeg lagt alle afklippede kristtornblade og grene. Det holder dem væk. ´Min søster har dækket et område med fint kyllingetråd. Et andet råd fik jeg af en entreprenør: Strø salt på fortovet, det holder hunde og katte væk, for det svier i poterne. Det kan man også bruge på jord, hvor der ikke skal plantes foreløbig. Ellers er en vandpistol vist at foretrække for både haglgevær og riffel.

Mon det kunne hjælpe selv at anskaffe en kat?

Iøvrigt synes jeg ikke at de katte, som færdes på vores grund opfører sig normalt: De graver et hul men skider ved siden af og lader være med at dække det til. I gamle dage dækkede kattene da lortet til igen. Måske har de glemt det i dag.

mange hilsner Ingelein
Trøst: I er ikke alene om problemet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-09 01:33

Du tager fejl.
En vandpistol due ikke.

Men en stor stærk hankat kan holde de andre væk.

Når kattene ikke kan skide på naturlig måde mere , må det komme af de mange indekatte, som aldrig har fået en ordentlig opdragelse af moderen i naturlige omgivelser.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-09-09 10:19

en riffel virker hver gang

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 19-09-09 08:02

Hjortetakolie kan fås i Matas, og kan klare problemet - det stinker forfærdeligt!
Men ellers - hvis du kan lide katte - er det en god idé at anskaffe sig en hankat, for den vil helt klart skræmme andre katte væk fra sit revir.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-09-09 10:44

Hej
Ja, hjortetakolie kender jeg - vi skræmte en mår væk fra loftet med det ved at pensle små træstykker med det og hænge det op nogle snore. Det skulle jo også kunne fjernes igen.
Jeg vil prøve at dyppe nogle bambus træspyd med hjortetakolie og stikke pindene ned i jorden.

Min søster havde problemet i jorden neden under vinduerne. Her prøvede hun at knuse glasskår og blande dem op med jord - en metode jeg bestemt ikke er tilhænger af - lige så lidt som riffelmetoden.

Dernæst lagde hun kyllingenet over jorden - også lidt besværligt - og nu har hun endelig fået lagt større sten i en bræmme under vinduet.

Jeg prøver med hjortetakolien. Det lugter lidt som løbesod - tjære- røget hankat

Mange hilsner
Ingelein - som jo ikke er den oprindelige trådåbner.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-09-09 21:34

Tak for svaret Risika.

Det virker også her...

Til gengæld var der ikke langt til riflen her til aften, da jeg kom ind med sko der var klinet ind i kattelort, efter at have luget en hæk...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-09-09 21:37

ROOOOOOOOOLIG nu, det er et NATURPRODUKT

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-09-09 21:52

Hej her på falderebet fik jeg en god ide fra en bekendt:
Jeg køber en splatterpistol, og så må folk selv finde ud af om de gerne vil have en kulørt kat, som sikkert sviner alt til indendøre, når den moser rundt i møblerne .

Mange hilsner
Ingelein