/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
"Spørgeskema"
Fra : donatello
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 16-09-09 17:12

Hej.

Jeg står overfor at skulle udvikle et simpelt projekt, hvor forskellige mennesker skal kunne tilgå en hjemmeside, svare på nogle spørgsmål, og så skal disse lagres i den SQL-database der hører til mit domæne.

Jeg har begrænset (men dog noget) erfaring med både php, html og sql, så jeg skal nok kunne finde ud af det via tutorials, opslag osv. Det er her mit spørgsmål kommer:

Der må findes nogle gode grundlæggende guides/tutorials eller lignende til dette? Jeg ved bare ikke hvad jeg skal søge på? Kan I hjælpe med at pege mig i rigtig retning så jeg kan komme i gang med at sætte mig ind i sagerne?

Mvh Claus

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-09-09 18:35

du kan kigge på http://myphp.dk

Det er det bedste forum for PHP.

Der er også en hel masse links.

vh ben

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 16-09-09 21:08

Rent teoretisk, ville du kunne lave 1 lang side, med alle de spørgsmål der måtte være.
Så sætter du bare en form action der smider alt det valgte (tekst, radioknapper, valgmuligheder osv.) ind i en tabel, med en post på hvert spørgsmål.

Om det er den smarteste ved jeg ikke, men den simpleste er det nok.
Du skal muligvis begrænse ved at hente IP adresse, eller give hver deltager et unikt nummer eller lign., for at slippe for gengangere.

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-09 12:16

Her er en liste, hvor du nemt kan implementere din kode i php/html på dit domæne:
http://answers.google.com/answers/threadview?id=311751

Godkendelse af svar
Fra : donatello

Dato : 28-09-09 14:52

Tak for svaret dscoop80.